0

غذاهای مقوی برای کشتی گیران

غذاهای مقوی برای کشتی گیران

غذاهای مقوی برای کشتی گیران

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی غذاهای مقوی برای کشتی گیران بپردازیم. همانطور که می دانید حفظ وزن رقابتی در طول یک فصل برای یک کشتی گیر می تواند بسیار سخت باشد. با انتخاب مواد غذایی غنی از مواد مغذی و در عین حال محدود کردن مواردی که می توانند مضر باشند می توانید عملکرد خود را بهینه کنید و مطمئنا انرژی و استقامت بیشتری روی تشک کشتی در مقابل حریف خود خواهید داشت. همیشه به یاد داشته باشید ، تغذیه مناسب و  اصولی می تواند وضعیت یک کشتی گیر خوب را عالی سازد ، یا وضعیت یک کشتی گیر عالی را خوب کند. شما می خواهید یک کشتی گیر عالی باشید یا یک کشتی گیر خوب؟

10 ماده غذایی برتر که باید در رژیم غذایی یک کشتی گیر گنجانده شود به شرح زیر می باشد:

1. میوه های تازه

میوه ها سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و کربوهیدرات ها می باشند و این مواد مغذی نیروساز به شما انرژی می دهند!

2. غلات کامل

نان ، ماکارونی ، غلات ، برنج ، جو دوسر جزو غلاتی هستند که باید غذای اصلی شما باشند و در رژیم غذایی روزانه شما گنجانده شوند. این مواد غذایی حاوی کربوهیدرات می باشند که به حفظ غذای شما کمک می کند و آمادگی ماهیچه های شما را برای رقابت حفظ می کند.

3. لبنیات کم چرب یا سویا

شامل لبنیات یا محصولات سویا بصورت سه بار در روز تا به افزایش مصرف کلسیم استخوان ساز و ویتامین D و پروتئین و پتاسیم و ریبوفلاوین کمک می کند. ماست یونانی همچنین دو برابر ماست های معمولی پروتئین بدن را تأمین می کند.

شما می توانید یک مخلوط ماست با میوه تازه داشته باشید.

4. گوشت بدون چربی

سینه مرغ ، گوشت راسته گاو ، فیله گوشت خوک و گوشت های خوشمزه مانند کباب گوشت گاو ، ژامبون و بوقلمون منابع غنی از پروتئین در رژیم غذایی شما می باشند و همچنین می توانند آهن و روی بدن شما را تامین کنند. در هر وعده غذایی و میان وعده از منابع پروتئینی استفاده کنید!

5. سبزیجات

سبزیجات برگ تیره و سبزیجات رنگ روشن دارای مقدار کمی کالری هستند ولی سرشار از ویتامین های C ، A ، اسید فولیک ، پتاسیم و آهن می باشند. این موارد را با سبزیجات خام یا ساده بخارپز اشتباه نگیرید.

6. آجیل و دانه ها

آجیل ها غنی از ویتامین E ، چربی های سالم و فیبر ، این میان وعده های کوچک کنترل شده می توانند به شما کمک کنند تا ساعت ها احساس سیری کنید!

7. ماهی کنسرو شده یا پخته یا کبابی

ماهی تن ، ماهی آزاد و لوزی‌ ماهی سرشار از امگا 3 هستند ، که به کاهش التهاب در بدن پس از یک تمرین سخت کمک می کند. خوردن ماهی سه بار در هفته برای داشتن چربی سالم و منبع پروتئین بدون چربی کمک می کند.

8. سیب زمینی پخته شیرین

سیب زمینی سرشار از ویتامین C ، پتاسیم و کربوهیدرات ها می باشد و یک گزینه عالی برای اضافه کردن به یک وعده غذایی است. سعی کنید پوست سیب زمینی را نیز بخورید تا میزان فیبر خود را افزایش دهید.

9. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی منبع چربی و پروتئین سالم برای قلب است که می توانید آن را با خود حمل کنید و برای یک وعده غذایی سریع یا میان وعده مناسب می باشد. بدون آن خانه را اصلا ترک نکنید!

10. تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین ، کولین و ویتامین D می باشد و می توان آن را در وعده صبحانه یا به صورت جداگانه در یک میان وعده  فوری یک دقیقه ای مصرف کرد. حتی می توانید ساندویج تخم مرغ پخته با مخلفات لازم را به همراه داشته باشید.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر