0

درمان آرتروز با ورزش

درمان آرتروز با ورزش

درمان آرتروز با ورزش

این دسته از درمان بر روی آمادگی جسمانی عمومی و همچنین فعالیتهای خاص برای تقویت عضلات اطراف مفاصل آرتروز و افزایش تحرک مفصل متمرکز است و از مفاصل آسیب دیده برای جلوگیری از آسیب حمایت می کند.

درمان آرتروز با ورزش

تکنیک های مفید شامل فیزیوتراپی و ورزش مقاومتی و آبی است. ورزش و فیزیوتراپی برای آرتروز نخاعی بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز با فیزیوتراپی و ورزش بهبود چشمگیری در علائم خود پیدا کرده اند. با بخش ورزشی سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید تا با نحوه درمان آرتروز با ورزش آشنا شوید.

 

 

در حقیقت ، تصور می شود ورزش موثرترین درمان غیر دارویی برای کاهش درد و بهبود حرکت برای افراد مبتلا به آرتروز است. برای مبتلایان به آرتروز ، تمرینات باید به درستی انجام شود تا از ایجاد درد مفاصل جلوگیری شود.


موارد پیشنهادی


تمرینات خاص به تقویت عضلات اطراف مفاصل (از بین بردن مقداری استرس از مفاصل) ، بهبود حرکت مفاصل و کاهش سفتی و درد مفاصل کمک می کند. ثابت شده است که کمر و / یا گردن درد عضلات اکستنسور را مهار می کند ، بنابراین تمرینات باید بر روی عضلات خاص متمرکز شوند. ورزش منظم همچنین دارای فواید جانبی گسترده ای است ، زیرا به طور معمول باعث بهبود نگرش ، افزایش سطح گردش خون می شود ، به افراد کمک می کند وزن مناسب داشته باشند ، استقامت را تحریک می کنند ، انرژی بیشتری تأمین می کنند ، خواب را بهبود می بخشند و حتی می توانند افسردگی را کاهش دهند. ببینید چه مواردی را باید قبل از شروع تمرینات برای درد گردن در نظر گرفت بیمار ممکن است توسط پزشک خود به یک متخصص فیزیوتراپی یا مربی ورزش ارجاع شود تا میزان و نوع ورزش مناسب را تعیین کند. برای بیشتر افراد ، کار با یک فیزیوتراپیست آموزش دیده مناسب بسیار مهم است تا یاد بگیرید چگونه تمرینات را به درستی انجام دهید. مشاهده کنید که چگونه یک فیزیوتراپیست می تواند به ورزش کمک کند.

انواع ورزش برای آرتروز

به طور کلی ، یک فرد مبتلا به آرتروز دردناک ستون فقرات از تمام یا ترکیبی از دسته های زیر در ورزش بهره مند خواهد شد:

تمرینات گردن و کمر برای ایجاد قدرت

این تمرینات می تواند باعث استحکام و تحریک ستون فقرات شود. افزایش قدرت عضلات بهتر از مفاصل آرتروز پشتیبانی می کند و استرس بی مورد را از آنها دور می کند. علاوه بر دستگاههای مقاومت و وزن ، می توان از دستگاههای ارزان قیمتی که مقاومت ایجاد می کنند مانند نوارهای تمرینی نیز استفاده کرد.

 

فعالیت های هوازی با تأثیر کم

این فعالیت ها باعث می شود که ریه ها و سیستم های گردش خون شکل داشته باشند و همچنین به کنترل وزن کمک می کنند. فعالیت های رایج که استرس بی موردی به ستون فقرات وارد نمی کنند شامل پیاده روی ، دوچرخه سواری ثابت و ورزش در آب است (به عنوان مثال آب درمانی یا استخر درمانی).

 

دامنه تمرینات حرکتی

این تمرینات بر روی لکه دار نگه داشتن مفاصل پشت ، رفع سفتی و حفظ حرکت طبیعی مفصل در پشت متمرکز است. این ممکن است شامل خم شدن به پهلو ، جلو و عقب باشد.

بیماران باید مطمئن شوند که در هنگام زخم شدن قسمت حرکت ، راهنمایی در مورد ورزش می خواهند. هنگامی که بیماران درد دارند ، ممکن است لازم باشد از تکنیک های خاص تسکین درد برای تحمل تمرینات استفاده کنید.

به عنوان مثال ، داروهای تسکین دهنده درد (مانند مسکن ها یا ضد التهاب ها) که یک ساعت قبل از ورزش مصرف شده اند ممکن است کمک کند ، یا استفاده از گرمای موضعی قبل از ورزش و بسته های سرد بعد از ورزش می تواند به سهولت ورزش کمک کرده و به تسکین درد و التهاب کمک کند.

روال های ورزشی خاص آرتروز

طیف گسترده ای از تمرینات و فعالیت ها وجود دارد که بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز نخاعی آن را مناسب و لذت بخش می دانند.

شنا و آب درمانی

شنا برای بیماران مبتلا به آرتروز بسیار مناسب است زیرا به بیماران امکان می دهد با حداقل فشار استرس بر روی مفاصل و اغلب با کاهش درد ورزش کنند. علاوه بر شنا، انجام تمرینات ورزشی در آب (به عنوان مثال استخر) می تواند مفید باشد زیرا شناوری آب باعث کاهش وزن روی ستون فقرات ، کاهش تحریک در مفاصل پشت و خطر آسیب دیدگی احتمالی می شود که می تواند با حرکات ناخواسته در حین ورزش.

تمرین مقاومت

برای تقویت عضلات و در نتیجه مقاومت در برابر خستگی ، انجام ورزش مقاومتی ضروری است. معنی این امر این است که عضلات بیمار باید بیشتر از آنچه معمولاً با فعالیت روزمره انجام می دهند ، کار (نه سریعتر یا طولانی تر) کنند.

گلف

بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز می دانند که یک برنامه ورزشی حتی می تواند یک گلف را نیز شامل شود.


مطلب پیشنهادی: فواید درمانی پای مرغ


یوگا

برخی دیگر می دانند که کشش ملایم و مدیتیشن همراه با یوگا کاملاً مفید است و به آرامی درد را تسکین می دهد و به شما در ایجاد انعطاف پذیری در مفاصل کمک می کند بدون ایجاد فشار و فشار بیش از حد به پشت.

ببینید چگونه یوگا به پشت کمک می کند

بیماران باید قبل از شروع آب درمانی ، یوگا یا هر برنامه ورزشی دیگر با پزشك خود مشورت كنند و در برنامه هایی كه توسط افراد متخصص آموزش دیده انجام می شود شركت كنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + پنج =

مشاهده بیشتر