0

تاثیر ورزش بر سلامت عمومی

تاثیر ورزش بر سلامت عمومی

در این پست از مجله ورزشی جیران قصد داریم به بررسی تاثیر ورزش بر سلامت عمومی بپردازیم. ورزش بر زندگی روزمره و سلامت افراد تأثیر بسزایی دارد. آنها نه تنها روال جالبی را به شما ارائه می دهند ، بلکه بدن سالمی نیز دارند. انجام فعالیت های بدنی مانند ورزش ، عملکرد و سلامت قلب را بهبود می بخشد ، خطرات دیابت را کاهش می دهد ، قند خون را کنترل می کند و تنش و استرس را کاهش می دهد. همچنین انرژی مثبت ، نظم و انضباط و سایر ویژگیهای ستودنی را به زندگی شما می آورد. انجام ورزش بدن شما را تقویت می کند و همچنین حافظه عضلانی و هماهنگی ماهیچه ها را بهبود می بخشد. پزشکان مراقبت های اولیه بهداشتی توصیه می کنند که به طور منظم در ورزش شرکت کنید. ورزش مزایای بیشماری دارد که در این بخش به معرفی برخی آنها خواهیم پرداخت.

کنترل وزن

میلیون ها نفر در سراسر جهان با مشکل چاقی روبرو هستند. چاقی خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. یکی از بهترین راه ها برای رهایی از چاقی ، ورزش کردن است. فعالیت بدنی به شما کمک می کند وزن خود را کنترل کنید. اکثر ورزشها فعالیتهای بدنی شدید هستند که کالری های اضافی را سریع و کارآمد می سوزانند. شرکت در ورزش یک راه عالی برای سوزاندن وزن اضافی و رسیدن به فرم ایده آل بدن است.

انجام ورزش ، در حالی که یک رژیم غذایی مناسب را مدیریت می کنید ، می تواند بسیار کارآمدتر از هر چیز دیگری باشد. چاقی ناشی از چربی اضافی موجود در بدن شما است. این چربی بدن را می توان با ورزش سوزاند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که ورزش کردن یک کار سخت و خسته کننده تر است. از سوی دیگر ، ورزش سرگرم کننده است. شما حتی بعد از خستگی بازی خود را ادامه می دهید زیرا از آن لذت می برید.


موارد پیشنهادی


فشار خون پایین

فشار خون بالا یا فشار خون بالا یک خطر عمده برای سلامتی افراد از هر نقطه از جهان است. فشار خون بالا می تواند باعث سکته مغزی یا سایر بیماری های سلامتی شود. فعالیت بدنی منظم و ورزش به شما کمک می کند فشار خون را در حد طبیعی نگه دارید. ورزش تمام حرکات کششی ، دویدن و ورزش مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین ، شرکت در ورزش می تواند راهی عالی برای مقابله با فشار خون بالا باشد. اکثر متخصصان بهداشت و پزشکان به افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند توصیه می کنند ورزش منظم انجام دهند. ورزش بهترین شکل تمرین بدنی است که هم جالب و هم هیجان انگیز است. افرادی که به طور منظم در ورزش شرکت می کنند در مقایسه با افرادی که ورزش نمی کنند فشار خون طبیعی خود را حفظ می کنند.

کاهش سطح کلسترول

انجام ورزش به شما کمک می کند سطح کلسترول خود را کنترل کنید. ورزش به شما کمک می کند سطح کلسترول پایین تری را حفظ کنید. بر اساس انواع مختلف تحقیقات ، ثابت شد که افراد دارای فعالیت بدنی بالا در مقایسه با افرادی که سبک زندگی کم تحرکی دارند ، سطح کلسترول پایین تری دارند. فعالیت بدنی برای حفظ سطح پایین کلسترول بسیار مهم است. مشخص شده است که ورزشکاران برتر مانند کریستیانو رونالدو و دیگران حتی پس از سی سالگی نیز سطح کلسترول بسیار شگفت آوری دارند.

گردش خون بهتر

با انجام ورزش ، گردش خون شروع به بهبود می کند. با دویدن یا شرکت در سایر فعالیتهای بدنی بدن اکسیژن رسانی خوبی باقی می ماند. بنابراین ، شما سالم تر و فعال تر می مانید. فعال بودن نیز ممکن است تعداد هموگلوبین و حجم خون را افزایش دهد. هنگام بازی ، قلب شما سریعتر شروع به پمپاژ می کند و بار اضافی بر عضلات قلب شما وارد می شود. این بار اضافی ماهیچه های قلب شما را تقویت می کند که جریان کلی خون را بهبود می بخشد. تمرینات هوازی منظم باعث افزایش تراکم مویرگی عضلات در حال کار به صورت سالم می شود. ایروبیک همچنین تعداد میتوکندری ها را در فیبرهای ماهیچه های فعال افزایش می دهد. قلب شما شروع به عملکرد بهتر می کند و در نتیجه ضربان قلب بهتر می شود. نتیجه کلی این است که شما می توانید تحت استرس کمتری ورزش کنید.

مصونیت قوی تر

انجام ورزش منظم همچنین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. بدن شما در برابر بسیاری از بیماری ها مصون می شود. ورزش میزان جریان گلبول های سفید خون را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. هنگام عرق کردن هنگام ورزش ، سموم از بدن شما دفع می شوند. افزایش دمای بدن نیز احتمال رشد باکتری ها را کاهش می دهد.

آموزش عضلات

ورزش بهترین راه برای تمرین مناسب عضلات است. بازی سرگرم کننده است و احساس خستگی نمی کند. در عین حال ، آنها به شما ماهیچه های قوی و محکم می دهند. این تنها در صورتی امکان پذیر است که شما به طور منظم به ورزش های فعال مانند فوتبال ، فوتبال ، تنیس و بیسبال ادامه دهید. با انجام ورزش ، ماهیچه های خود را تقویت کرده و آنها را برای کار با یکدیگر آموزش می دهید. به برنامه نویسی عصبی – عضلانی معروف است. همانطور که بازی می کنید ماهیچه های شما قوی تر و قوی تر می شوند. با انجام ورزش ، توده عضلانی بدون چربی به دست می آورید و همزمان چربی می سوزانید. اگر می خواهید یک بدن کاملا لاغر با شش تکه و ماهیچه های خرد شده داشته باشید ، این ورزش ممکن است مفیدتر از ورزشگاه باشد. برای به دست آوردن چنین ماهیچه هایی باید ورزش هایی را ترجیح دهید که شامل حرکت اکثر گروه های عضلانی شما می شود. هیکل ورزشکاران برتر برای همه ما الهام بخش است.

استخوان های قوی تری

شرکت در ورزش نه تنها ماهیچه های شما را تقویت می کند بلکه استخوان های شما را نیز تقویت می کند. در حین ورزش با حرکت و قدرت زیاد به استخوان های خود فشار وارد می کنید. این به نوبه خود تراکم استخوان شما را افزایش می دهد که منجر به استحکام استخوان ها می شود. به عنوان مثال ، برخلاف راه رفتن معمولی ، دویدن در حین بازی فشار یا فشار بیشتری به استخوان های شما وارد می کند. برای تحمل این فشار زیاد ، استخوان ها سازگار شده و متراکم تر می شوند. اگر به ورزش ادامه دهید ، استخوان های شما به دلیل استرس مداوم قوی تر و متراکم تر می شوند. با بالا رفتن سن تراکم استخوانی ما همچنان کاهش می یابد. ورزش کردن ممکن است ساده ترین راه برای حفظ تراکم استخوان خوب و قوی ماندن با افزایش سن باشد.

ذهن قوی تری

ورزش نگرش مثبت به زندگی شما می بخشد. آنها ذهن شما را تیز و قوی تر می کنند. ورزش کردن سرگرم کننده است و ذهن شما را تازه می کند. خوب بودن در ورزش باعث می شود احساس خوبی داشته باشید ، موفق باشید و عزت نفس خود را افزایش دهید. انجام ورزش های تیمی همچنین توانایی استراتژی سازی شما را افزایش می دهد. با ورزش ، یاد می گیرید که سریع و غریزی تصمیم بگیرید. این توانایی تصمیم گیری سریع در زندگی روزمره بسیار کاربرد دارد. ورزش همچنین به شما می آموزد که آرامش خود را حفظ کرده و با ذهنی خونسرد فکر کنید. آنها به شما یاد می دهند که در شرایط استرس بالا بدون وحشت یا ابتلا به فشارخون تصمیم بگیرید.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 10 =

مشاهده بیشتر