0

پیروزی بر دشمن با سوره محمد

پیروزی بر دشمن با سوره محمد

پیروزی بر دشمن با سوره محمد

با پیروزی بر دشمن با سوره محمد از بخش مذهبی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

پیروزی بر دشمن با سوره محمد
سوره محمد چهل‌ و هفتمین سوره و از سوره‌های مدنی قرآن است که در جزء ۲۶ جای دارد. ذکر نام محمد(ص) در آیه دوم را دلیل نام‌گذاری این سوره دانسته‌اند.


موارد پیشنهادی


موضوع اصلی آن ویژگی‌های مؤمنان و کفار و عاقبت آنها در آخرت است. آیه هفتم سوره محمد که بر چگونگی دریافت نصرت الهی اشاره دارد از آیات مشهور و نامدار این سوره است. آیه چهارم مبنی بر ممنوعیت کشتن اسیران جنگی و آزادی آنان به صورت رایگان یا در قبال دریافت فدیه، از آیات الاحکام شمرده شده است.

در امان بودن از فقر و سیراب شدن از چشمه‌های بهشتی از جمله پاداش‌های تلاوت این سوره دانسته شده است.

امام صادق (ع) فرمودند: هر کس سوره الذین کفروا را بخواند هرگز شک نکند و هیچگاه در دل او شکی راجع به دینش راه نیابد و هیچ وقت خداوند او را به تنگدستی و ترس از سلطان گرفتار نسازد و همیشه از شک و کفر در امان است تا در گذرد و چون بمیرد خداوند هزار فرشته برای وی در قبر بگمارد تا نماز خوانند و ثوابش برای او باشد و چون از قبر برخیزد بدرقه اش نمایند تا در پیشگاه خداوند عزوجل در پایگاه ایمنان او را باز دارند و در امان خدا و رسولش محمد (ص) خواهد بود.

رسول خدا (ص) فرمودند: هر کس سوره محمد (ص) را بخواند بر خداوند لازم است که از جویبارهای بخشت به او بنوشاند. ابوبصیر از حضرت صادق(ع) روایت کرده است که فرمودند: هر کس سوره محمد (ص) را بخواند هیچگاه در دینش شک وارد نخواهد شد و همیشه از شرک و کفر محفوظ خواهد بود تا آنگاه که بمیرد و پس از مرگش خداوند هزار فرشته را مأمور می کند که در قبرش نمازبخوانند و ثواب نمازشان برای او خواهد بود و همراه او هستند تا اینکه او را در پیشگاه خداوند به جایگاه امنی برند و در امان خدا و پیامبرش حضرت محمد (ص) می باشد و نیز حضرت صادق (ع) فرمودند: هر کس می خواهد حال ما و دشمنان ما را بداند باید که سوره محمد (ص) را بخواند که در این سوره یک آیه درباره ی ما و یک آیه در مورد دشمنان ما خواهد یافت.

به نیت ظفر بر دشمن این سوره را بخواند و نیز به جهت نترسیدن.


بیشتر بخوانید:

تأثیر ترتیب تولد روی شخصیت افراد

دانلود متن و ترجمه و صوت سوره محمد (ص)


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 2 =

مشاهده بیشتر