0

فواید قرآنی سوره حمد

فواید قرآنی سوره حمد

فواید قرآنی سوره حمد

با فواید قرآنی سوره حمد از بخش مذهبی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

فواید قرآنی سوره حمد

ابن حمزه بطائنی روایت می کند که امام جعفر صادق (ع) فرمودند: اسم اعظم خداوند در فاتحه الکتاب مندرج است.

از نبی اکرم(ص) منقول است که فرمودند: هر کس سوره فاتحه الکتاب را بخواند به او آنچنان پاداش دهند که گویی دو ثلث قرآن را خوانده و گویی بر هر مؤمن و مؤمنه صدقه داده است و نیز به این مضمون از آن حضرت به سند دیگری نقل شده است با این تفاوت که گویی تمام قرآن را خوانده است. از ابی بن کعب منقول است که گفت: من سوره فاتحه الکتاب را بر رسول اکرم (ص) خواندم حضرت فرمودند: قسم به کسی که جانم در دست اوست در تورات و انجیل و زبور و حتی در خود قرآن مانند این سوره وجود ندارد. این سوره ام الکتاب و سبع مثانی است و این سوره بین خدا و بنده اش تقسیم شده است و برای بنده است آنچه بخواهد. محمد بن مسعود عیاشی نقل می کند که نبی اکرم(ص) به جابر فرمود: ای جابر آیا بهترین سوره ای را که خداوند در کتابش نازل کرد به تو نیاموزم؟  جابر عرض کرد: آری پدر و مادرم فدابت باد یا رسول الله به من یاد بده- پس رسول خدا (ص) سوره حمد را که ام الکتاب است به او آموخت. سپس فرمود: ای جابر آیا دوست داری از فضیلت آن برایت بگویم؟ گفت: آری پدر و مادرم فدایت باد -حضرت فرمودند: این سوهر شفای هر دردی است/ سرطان، فلج، حسد، …/جز مرگ. از امام جعفر صادق (ع) منقول است که فرمودند، کسی که از حمد شفا نیابد هیچ چیز او را خوب نمی کند.


بیشتر بخوانید: دانلود متن و صوت و ترجمه سوره حمد


امیر المؤمنین(ع) از نبی اکرم (ص) نقل می کند که خدا به من گفت: ای محمد ما هفت آیه که دوبار بر تو نازل شده فرو فرستادیم. حضرت محمد(ص) می فرماید: خدا سوره حمد را در برابر همه قرآن قرار داد و بر نازل کردن آن بخصوص بر من منت نهاد بع فرمودند: که فاتحه الکتاب شریفترین چیزی است که در گنجینه های عرش است. خداوند محمد (ص) را بدان اختصاص و شرافت داد و هیچ کدام از پیامبران را با او در انی جهت شریک ننمود جز سلیمان که به او از این سوره داده شد. همانطور که قرآن از زبان بلقیس این چنین حکایت کند: نامه ای گرامی از جانب سلیمان به من داده اند و به نام خداوند بخشنده و مهربان است سپس فرمودند: هر که آن را بخواند در حالی که به دوستی محمد(ص) و خاندان او مؤمن و منقاد است و به ظاهر و باطن آن مؤمن و پیرو فرمانش باشد. خداوند در برابر هر حرفی از آن حسنه ای به او می دهد که هر یک از آن بالاتر از دنیا و خیراتش می باشد و اگر کسی به این سوره که خوانده می شود گوش فرا دهد به مقدار یک سوم از ثواب و اجر خواندنش را خواهد داشت این چیز را غنیمت شمرده و آن را بیشتر کنید تا موقعش نگذرد و حسرت و آه در دلتان نماند.

به ظرف آبی 40 بار سوره حمد را بخوانید آنگاه از آن به بیمار مورد نظر بپاشید و صدقه ای بدهید و به دریافت کننده صدقه امر کنید تا بیمار(فلانی) را دعا کند تا شفا یابد.

در شب جمعه جهت حصول مهمات حمد را 1011 بار بخواند (مجرب است)

جهت حصول مهمات و دفع بلا و دشمن بدین نحو این سوره را ختم کنند:

شنبه 70 بار بخواند، یکشنبه 60 بار، دوشنبه 50 بار، سه شنبه 40 بار، چهارشنبه 30 بار ، پنجشنبه 20 بار و جمعه 10 بار(مجرب است)


بیشتر بخوانید: نشانه های بلوغ دختران


از روز جمعه شروع کند تا 41 روز و هر روز 41 بار (حمد) بگوید و بعد از هر ختم 13 بار بگوید”مفتح فتح یا مفرج فرج یا مسبب سبب یا میسر یسر یا مسهل سهل یا متمم تمم و حسب الله و نعم الوکیل” هر کس این ختم را با خلوص نیت بخواند به جایی از غنی رسد که ضبطش دشوار آید.

در کشف الاسرار میبدی آمده که هر کس این سوره را به این نحو بخواند انشاءالله به مقصد برسد: یک هفته هر روز 111 بار آن را بخواند و 111 صلوات بفرستد. البته به شرطی که در این 7 روز گوشت حیوانی را تناول نکند.

از مولانا مقدس اردبیلی منقول است که هر کس سوره حمد را با این دو آیه تا ده روز هر روز 11 بار بخواند که مجموعاً 110 مرتبه می شود از برای هر مطلب کلی و جزئی و هر حاجتی که داشته بخواند بسیار مجرب است و بزودی یا حاجب مقرون است.

گویند به جهت توانگری که حساب آن، عاجز آید (به دید نیاید) در سه شب جمعه هر شبش را رکعت نماز گذاره در هر رکعت10 بار سوره حمد و 11 بار سوره توحید(اخلاص) و بعد از سلام 100 بار صلوات بفرستد.

شخصی شکایت از فقر و تنگدستی خود به پیامبر (ص) نمود. حضرت فرمودند: چون داخل خانه خویش شدی سلام کن و یکبار سوره حمد را بخوان پس آن مرد چنین کرد خدای برای او و همسایگانش افاضه رزق فرمود.

ابوسلیمان روایت کرده که با رسول خدا(ص) به جنگ کفار رفته بودیم مردی در میان ما مصروع شد یکی از صحابه سوره فاتحه را در گوش او خواند برخاسته و شفای تمام یافت این قصه به عرض سید کاینات رسید حضرتش فرمودند: هی ام الکتاب و هی شفاء من کل داء یعنی آن ام الکتاب و شفا برای هر دردی است.

خواندن 70 بار حمد برای هر درد نافع است.


موارد پیشنهادی

فواید معنوی سوره انشراح

نامگذاری هر شب دهه اول محرم

لازانیای پاستا


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

مشاهده بیشتر