0

فلسفه شکافته شدن کعبه و ولادت حضرت علی

فلسفه شکافته شدن کعبه و ولادت حضرت علی

فلسفه شکافته شدن کعبه و ولادت حضرت علی

ولادت امام علی بن ابی طالب (ع) در شرایط منحصر به فرد در داخل کعبه مقدس در مکه در سی ام رجب (سی امین احساس / سال فیل) حدود 600 سال بعد از میلاد یعنی 23 سال قبل از هجرت حضرت محمد (ص) اتفاق افتاد. فلسفه شکافته شدن کعبه و ولادت حضرت علی (ع) را از بخش مذهبی سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید.

فلسفه شکافته شدن کعبه و ولادت حضرت علی

سن پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) در ولادت حضرت علی (ع) تقریباً 30 سال بود. این بی نظیر تلقی می شود زیرا هیچ پیامبری یا قدیسی تاکنون در یک مقدس مقدس متولد نشده است.

شکافته شدن کعبه

فاطمه بن اسد، مادر باردار امام علی بن ابی طالب (ع) در خارج از کعبه مقدس نماز می خواند که ناگهان درد زایمان را احساس کرد و با خدا دعا کرد و گفت: “اللهم! من به تو و به پیامبران ایمان دارم و من به آنچه توسط پدربزرگم ، حضرت ابراهیم (ابراهیم) که خانه باستانی (کعبه مقدس) را بنا کرده ، گفته شده است. بنابراین، به خاطر سازنده این خانه و به خاطر کودک در رحم من، از تو می خواهم که زایمانم را آسان کنی. ” همان موقع دیوار حرم مقدس به طور معجزه آسایی باز شد. همانطور که وارد شد، دیوار پشت سر او بسته شد. اندکی پس از آن او نوزاد خود را به دنیا آورد.

تقابل قابل توجه پشت سر فاطمه بن اسد، مادر حضرت علی بن ابی طالب (ع) و دوران بارداری و زایمان و مریم بن عمران، مادر حضرت عیسی (ع) واقعاً بسیار جالب است. بله ، این یک مثال عظمت فاطمه بن اسد، فرزندش و رتبه والای آنها را نزد خدا به ما نشان می دهد!


موارد پیشنهادی


قرآن کریم می گوید وقتی مریم بن عمران با درد زایمان روبرو شد، ابتدا تصمیم گرفت در خانه عبادت عقب نشینی کند. با این حال او را مجبور به بیرون رفتن كردند و به او گفتند كه خانه خدا جایی برای تحویل كودك نیست! بنابراین، او به سمت شرق چرخید و برای زایمان خود را در صحرا خلوت کرد. با این حال، هنگامی که ما در مورد احادیث تحقیق می کنیم، می بینیم که وقتی فاطمه بن اسد قصد تحویل داشت و برای انجام طواف (طواف) به کعبه مقدس رفته بود و از دردهای خود به خدا شکایت کرده و برای راحتی دعا می کرد كعبه مقدس در واقع از هم جدا شد و از او استقبال كرد برای مدت سه روز، وی در این حرم مطهر ماند و تنها پس از تولد پسرش، حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) بیرون آمد!

برای درک اهمیت و اهمیت محل تولد حضرت علی بن ابی طالب (ع) ، دانستن اندکی از تاریخ کعبه مقدس ضروری است.

تاریخچه بوجود آمدن کعبه

اولین خانه خدا به فرمان الله، توسط حضرت ابراهیم (ابراهیم) با کمک جانشین شایسته خود، پسرش اسماعیل (اسماعیل)، تحت نظارت و راهنمایی فرشته جبرئیل (جبرئیل) بازسازی و نوسازی شد.

آیات قرآن کریم می فرماید:

و به یاد داشته باشید ابراهیم و اسماعیل پایه های خانه را مطرح کردند (با این دعا): “پروردگارا! این خدمت را از ما بپذیر: زیرا تو شنوا، دانای همه هستی.” پروردگارا! از ما مسلمانان، در حال خم شدن در برابر اراده خود و از فرزندان ما را در زمره مسلمانان قرار دهيد كه در برابر خواسته هاي شما سر تعظيم فرود مي آورند. و مکان خود را برای برگزاری مراسم (به دلیل) مناسب به ما نشان دهید. و (به رحمت) به سوى ما رو كنيد؛ زیرا تو بسیار بازگشت کننده و مهربان هستی.

و هنگامی که خانه را زیارتی برای مردان و مکانی امن قرار دادیم ، و: برای خود محل نماز در جایگاه ابراهیم قرار دهید. و ابراهیم و اسماعیل را موظف كردیم كه بگویند: خانه من را برای کسانی كه به آن ملاقات می كنند و کسانی كه در آن عبادت می كنند و کسانی كه سجده می كنند (و) آنها كه سجده می كنند ، پاك كنید.

این آیات به وضوح هدف کعبه مقدس را به تصویر می کشد ، یعنی اینکه آن مکان عبادت باشد، خالص و مقدس باشد.

و این به سوی این مکان مقدس، کعبه مقدس بود که فاطمه بن اسد، مادر امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) را هدایت کرد. او در هنگام تولد حضرت علی احساس درد شدید می کرد. او زانو زد تا نماز بخواند و هنگامی که سر خود را از سجده بلند کرد، دیوار کعبه مقدس شکسته شد مانند یک معجزه، تا او را در داخل اعتراف کند و بخشی از دیوار به موقعیت طبیعی خود بازگشت. کعبه مقدس با فاطمه بن اسد در داخل مهر و موم شد. اگر خواست خدا نبود، چنین اتفاقی هرگز نمی توانست رخ دهد. این ترک هنوز هم تا به امروز بر روی دیوار کعبه مقدس وجود دارد.

برخی از افراد ، از جمله عباس بن عبدالمطلب، عموی پیامبر اکرم محمد (ص) شاهد این معجزه بودند، که در نزدیکی کعبه مقدس بود و شروع به گفتن به دیگران کرد. خبر با شدت در سراسر مکه مکرر پخش شد. کلیدهای کعبه مقدس را برای باز کردن قفل در آورده بودند، اما همه تلاش ها بی نتیجه ماند.

در روز چهارم این اتفاق، با هیبت، جمعیت حیرت زده اطراف كعبه مقدس شاهد افتادن قفل درب به خواست خود بودند و در کمال تعجب ، فاطمه بن اسد با تابش از محوطه مقدس بیرون آمد و با خوشحالی کودک تازه به دنیا آمده خود را با چشمان بسته در آغوشش گرفت.

شگفتی دیگری در انتظار آنها بود که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در انتظار پذیرایی از او و فرزند تازه متولد شده اش بود، زیرا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در زمان وقوع همه اینها دور بود. هنگامی که حضرت محمد (ص) از سفر خود بازگشت، به کعبه مقدس رفت و اولین چهره ای که حضرت علی (ع) در این جهان دید، چهره خندان پیامبر گرامی اسلام بود که او چنین سلام کرد:

(سلام بر تو ای پیامبر خدا). بنابراین این یک واقعیت بلامنازع است که امام علی بن ابی طالب (ع) مسلمان متولد شد و اولین سخنان وی به نبوت محمد صلی الله علیه و آله و سلم گواهی داد. پیامبر اکرم محمد (ص) با عشق او را در آغوش خود گرفت. اولین غسل حضرت علی بعد از تولد توسط حضرت محمد (ص) انجام شد، با این پیش بینی که این کودک آخرین غسل خود را به او بدهد. این پیشگویی با درگذشت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) تحقق یافت. سپس حضرت محمد صلی الله علیه و آله اذان و اقامه را در گوش نوزاد خواند.

امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) به جز رطوبت زبان پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم ، که پس از تولد چند روز او را مکید، هیچ چیز دیگری را قبول نکرد. پیامبر اکرم محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) او را از همان نوزادی در دامان خود دوست داشت و غذای او را جوید و با آن غذا به امام علی بن ابی طالب (ع) داد. پیامبر اکرم محمد (ص) غالباً حضرت علی بن ابی طالب (علیه السلام) را در کنار او می خواباند و حضرت علی (ع) از گرمای بدن حضرت محمد (ص) لذت می برد و عطر و بوی مقدس نفس او را استشمام می کند.

حضرت علی بن ابی طالب (ع) توصیف شده است که مانند مروارید بی ارزش در پوسته کعبه مقدس، یا شمشیری در غلاف خانه الله پیدا شده است یا به عنوان چراغی در خانه خدا واقع شده است که نور را دور تا دور روشن می کند.

هنگام تولد مقدس حضرت علی بن ابی طالب (ع)، همانطور که پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) در کتاب مقدس پیشگویی شده بود، هنگامی که خداوند به ابراهیم گفت که برای اسماعیل برکت خواست ؛ “و اما اسماعیل ، تو را شنیده ام: اینک او را برکت داده و او را بارور ساخته و او را بسیار تکثیر خواهم کرد، دوازده شاهزاده به وجود خواهند آمد و من او را ملت بزرگی خواهم ساخت.”

گفته می شود پیشگویی مبارک در پیدایش در مورد ظهور یک پیامبر به ظهور حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) به عنوان اولین دوازده شاهزاده اشاره دارد که هیچ کس نیست دوازده امام.

ولادت امام علی بن ابی طالب (ع) در کعبه مقدس بی نظیر است، زیرا این تنها مناسبت شناخته شده ای است که از زمان تأسیس هزاران سال پیش کودکی در محوطه های این مکان مقدس متولد شده است.

وقتی عاشقان حضرت علی بن ابی طالب (ع) به سفر حج می روند، آنها همیشه تولد او را در کعبه مقدس به یاد می آورند و در حالی که طواف می کنند (حلقه آیینی کعبه مقدس) ، از اینکه امام علی بن ابی نام طالب (ع) با خانه خدا پیوند خورده است و آنها در هر مدار به طرف دیواری که به دو قسمت تقسیم شده است نگاه می کنند تا مادر امام علی بن ابی طالب (ع) بتواند وارد محوطه مقدس شود. این مکان خاص به ‘MUSTAJAR’ معروف است و در اینجا یک مراسم خاص بسیار توصیه می شود.


بیشتر بخوانید: آشنایی با تنگه کافرین + تصاویر


تمام بدن با گونه و معده باید در تماس کامل با دیواره و در این وضعیت قرار گیرد. پرستشگر با کف دست باید طلب بخشش کند و از خدا خواسته های صالح خود و رفع مشکلات را بخواهد. دعای زیر باید خوانده شود: “یا الله! این خانه خانه شماست و این شخص غلام شما است و این مکان (مستجار) همان مکانی است که از آنجا آمرزش گناهان و ایمنی از آتش جهنم حاصل می شود.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

مشاهده بیشتر