0

فضیلت سوره توحید

فضیلت سوره توحید

فضیلت سوره توحید

با فضیلت سوره توحید از بخش مذهبی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

فضیلت سوره توحید

امام صادق(ع) فرمودند: کسی که روز بر او بگذرد و پنج نوبت نماز گذارد و سوره توحید را در هیچ یک از آنها نخواند به او خطاب شود که : ای بنده خدا تو از نمازگزاران نیستی.

امام صادق (ع) فرمودند: کسی که هفته ای بر او بگذرد و سوره توحید را در آن هفته نخواند و بمیرد بر دین ابی لهب مرده باشد.

اما صادق (ع) فرمودند: هر کس مرضی یا گرفتاری برایش پیش آید و برای دفع آن سوره توحید را نخواند و در آن حادثه بمیرد او از اهل آتش خواهد بود.

امام صادق(ع) فرمودند: کسی که به خدا و روز جزا ایمان دارد و قرائت سوره توحید را بعد از نمازهای واجب خویش ترک نکند زیرا هر که بعد از نماز آن را بخواند خداوند خیر دنیا و آخرت را برایش فراهم سازد و او و پدر و مادرش و فرزندان پدر و مادرش همه را بیامرزد.

امام صادق (ع) می فرمایند: رسول خدا (ص) بر جنازه سعد بن معاذ نماز گزارد و فرمودند: نود هزار/ هفتاد هزار/ ملک بر او نماز خواندند که جبرئیل در میان ایشان بود.


حتماً بخوانید: دانلود صوت و متن و ترجمه سوره توحید


رسول خدا گوید از جبرئیل پرسیدم به چه عملی وی مستحق این شده بود که شما بر او نماز گزارید؟ گفت: به سبب اینکه وی ایستاده، نشسته، سواره و پیاده و در حال رفتن و آمدن و در همه حال سوره توحید را می خواند.

امام صادق (ع) فرمودند هر کس در بستر خویش که آرمیده، یازده مرتبه سوره توحید را بخواند خداوند او را در خانه اش و خانه های اطراف حفظ خواهند فرمود.

امیر المؤمنین (ع) فرمودند: کی که سوره توحید را یازده بار بعد از نماز صبح بخواند در آن روز به گناهی دچار یا آلوده نشود هر چند این برخلاف میل شیطان است.

موسی بن جعفر(ع) فرمودند: هرکس پیش از آن که بر جباری وارد شود سوره توحید را بخواند خداوند او را از هر جانب پیش روی و پشت سر و سمت راست و چپ از شر آن جبار حفظ نماید به جهت خواندن سوره توحید و چون چنین کند خداوند نیکی آن جبار را نصیبش کند و شرش را از او دفع نماید و نیز فرمود: هر گاه از امری بترسی صد آیه از قرآن از هر جا که خواهی بخوان آنگاه سه بار بگو ” اللهم اکشف عنی البلاء” یعنی خداوندا این بلا را از من دور گردان.

از حفص بن غیاث روایت شده است که گفت شنیدم حضرت صادق(ع) به مردی فرمودند: میل داری همیشه در دنیا باقی باشی؟ گفت: آری فرمودند: چرا؟ گفت: برای اینکه به طور دائم سوره توحید را بخوانم حضرت اندکی تأمل نمودند سپس فرمود: ای حفص هر کس از دوستان و شیعیان ما بمیرد و قرآن را درست نتواند بخواند در قبر به او بیاموزندش تا آن درجه خداوند او را در بهشت بالا برد- زیرا درجات بهشت به عدد آیات قرآن خواهد بود و به قاری گفته می شود بخوان و بالا رو.

در حدیث ابی بن کعب است که هر کس سوره اخلاص را بخواند مثل آن است که 1/3 قرآن را خوانده و به او داده می شود از اجر و ثواب به عدد هر کس که ایمان به خدا و ملائکه و کتب سماوی و پیامبران خدا و روز قیامت آورده، ده حسنه.

امام جعفر صادق(ع) فرمودند: هر کس در هر رکعت از نمازهای نافله خود سوره توحید و قدر و آیه الکرسی را بخواند خداوند او را موفق به افضل اعمال انسانها نموده است مگر آن کسی که شبیه او کند و از او زیادتر بخواند.

امام صادق (ع) فرمودند: هر کس چهار رکعت نماز بخواند و در هر رکعت پنجاه مرتبه سوره توحید بخواند روی خود را از قبله بر نمی گرداند مگر آنکه تمام گناهانش آمرزنده شود.

رسول خدا (ص) فرمودند: برای هر چیزی نوری است و نور قرآن سوره توحید است.

رسول خدا (ص) فرمودند: هر که سوره توحید را بخواند خداوند به سبب آیه اول هزار نظر (رحمت) به او کندو به سبب آیه دومش از او 1000 دعا اجابت کند و به سبب آیه سومش 1000 خواهش او را پذیرا گردد و آیه چهارم 1000 حاجت او را برآورده سازد.

امام جعفر صادق(ع) فرمودند: هنگام خواب سوره کافرون و توحید را بخوان خداوند برایت برائتی از شرک نویسد.

  • هر که صبحگاه 11 مرتبه توحید و 11 مرتبه قدر و 11 مرتبه آیة الکرسی را بخواند مالش را از گزند حفظ کرده و هر که پیش از آفتاب توحید و قدر را بخواند آن روز دچار گناه نشود هر چند شیطان بکوشد.
  • چون خداوند به کسی لباسی نو عطا کند(بخرد) وضو بگیرد و دو رکعت نماز با حمد و آیه الکرسی و توحید و قدر بخواند و شکر خدا کند که عورتش را پوشانده و در میان مردم زینتش داده و بسیار بگوید: ” لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم” تا در آن لباس دچار گناه نشود و به عدد هر نخی فرشته ای برای او تقدیس و استغفار و طلب رحمت کند.
  • گویند کلمه “الله الصمد” را در ثلث آخر شب جمعه با وضو رو به قبله 1000 مرتبه گفتن اثر عظیم دارد.
  • ختم “الله الصمد” در شب جمعه 41 هزار بار بخواند بسیار مجرب است(بسیار نافع است)
  • برای رفع فقر و جلب وسعت و باز شدن درب بهشت هر روز صد بار بگوید:

“لا اله الا الله الملک الحق المبین”

  • گویند به جهت توانگری که حساب آن عاجز آید(به دید نیاید) در سه شب جمعه هر شبش دو رکعت نماز گزاده در هر رکعت 10 مرتبه سوره مبارکه حمد و 11 مرتبه سوره توحید را بخواند وبعد از سلام 100 مرتبه صلوات بفرستد.

مرویست رسول خدا (ص) فرمودند: که بیاموخت مرا جبرئیل دوایی که محتاج نمی شود به ان به سوی دوایی و نه طبیبی و گفتند: علی (ع) و ابوبکر و عمر و عثمان که آن چیست؟ یا رسول الله ما را به سوی همچو دوا حاجت است. فرمودند: اندکی آب باران گرفته شود و بر آن خوانده شود سوره فاتحه، توحید، فلق، ناس، آیه الکرسی از هر کدام 70 بار و تا هفت روز صبح و شام بنوشد.پس قسم به کسی که مرا نبی بر حق مبعوث نمود. بدرستی که مرا جبرئیل گفته است که کسی که این آب را بنوشد رفع می کند خدا از جسد وی هر درد را رو عافیت می دهد او را زا جمیع بیماریها و دردها شفا دهد درد چشم و سینه و بستگی بول و قطع بلغم را ، درمان با این نسخه برای تمام دردها نافع است.

از امام محمد باقر(ع) مرویست که به جهت فالج و قولنج و بادها از هر علتی که بوده باشد این دعا مفید است. سوره حمد و معوذتین و توحید را بر جامی به مشک و زعفران بنویسد و این دعا را هم در زیر آن بنویسید:

” اعوذ بوجه الله العظیم و بعزته التی لاترام و بقدرته التی لایمنع منه شیء من شر هذا الوجع و من شر ما فیه و من شر ما احذر منه”

و با آن جام آب بنوشد.


مطالب مرتبط: 

فضیلت سوره قدر

فواید سوره فلق و ناس


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

مشاهده بیشتر