0

فضیلت خواندن سوره واقعه + نحوه ختم

فضیلت خواندن سوره واقعه + نحوه ختم

فضیلت خواندن سوره واقعه + نحوه ختم

با فضیلت خواندن سوره واقعه + نحوه ختم از بخش مذهبی سایت تفریحی جیران همراه باشید.

فضیلت خواندن سوره واقعه + نحوه ختم

امام صادق(ع) فرمودند: هر کس در هر شب جمعه سوره واقعه را بخواند خداوند وی را دوست بدارد و نیز دوستی او را در دل همه مردم اندازد و در طول عمرش در این دنیا بدبختی و تنگدستی و ناداری نبیند و آسیبی از آسیب های دنیا به او نرسد و از همدمان و یا طرفداران امیرالمؤمنین (ع) باشد و این سوره خصوصیتی نسبت به امیر المؤمنین(ع) دارد که دیگران با وی در آن شریک نیستند.

امام صادق(ع) فرمودند: هر کس میل فراوان به بهشت و دانستن چگونگی آن دارد باید که سوره واقعه را بخواند و هر کس دوست دارد صفت و چگونگی آتش دوزخ را بداند بایستی سوره لقمان را بخواند.

امام محمد باقر(ع) فرمودند: هر آنکس در هر شب پیش از خواب سوره واقعه را بخواند خدا را ملاقات کند در حالی که چهره اش چون ماه شب چهارده تابان باشد.


موارد مرتبط: دانلود متن و ترجمه و صوت سوره واقعه


رسول خدا(ص) فرمودند: کسی که سوره واقعه را بخواند از گروه غافلین نباشد و از مسروق روایت شده که گوید: کسی که می خواهد خبر پیشینیان و خبر اهل بهشت و خبر اهل آتش و خبر دنیا و آخرت را بداند پس سوره واقعه را بخواند و روایت شده که عثمان بن عفان بر عبدالله بن مسعود وارد شد تا عیادتش کند و عبدالله بن مسعود به همان بیماری از دنیا رفت  پس به او گفت: از چه شکایت داری؟ گفت: از گناهانم. گفت: چه می خواهی؟ گفت: رحمت پروردگارم. گفت: آیا طبیبی برایت بیاورم؟ گفت: طبیب مرا بیمار کرد. گفت: آیا دستور ندهم که عطا و سهمیه ات را از بیت المال بدهند؟ گفت: آن روز که محتاج بودم محرومم ساختی و امروز می خواهی آن را به من دهی در صورتی که بدان محتاج نیستم. گفت: پس برای دخترانت باشد. گفت: آنها نیازی به آن حقوق و عطا ندارند چون من آنها را فرمان داده ام که سوره واقعه را بخوانند و به آن مداومت کنند. زیرا که من از پیامبر (ص) شنیدم که فرمودند: هر کس سوره واقعه را در هر شب بخواند هرگز نیاز و تنگدستی و فقر/ و نه هیچ دردی/ به او نرسد.

ختمی مجرب

ختم اول

40 شب، هر شب یکبار سوره واقعه و یکبار سوره مزمل و یکبار سوره لیل و یکبار سوره انشراح را بخواند و بعد از تلاوت این سوره ها دعای زیر را بخواند. این ختم برای ادای دین و رواشدن حاجت مجرب است:

” یا رازق السائلین یا راحم المساکین یا ولی المؤمنین یا غیاث المستغیثین یا ارحم الراحمین صل علی محمد و آل محمد و اکفنی حلالک عن حرامک و بطاعتک عن معصیتک و بفضلک عمّن سِواک یا اله العالمین و صلی الله علی محمد و اله اجمعین.”

ختم دوم

ختم به اینگونه که در زیر می آوریم جهت وسعت رزق و روزی و معیشت تأثیری عجیب خواهد داشت. (حتماً در عمرتان تنها یکبار این ختم را بجا آورید. بسیار مجرب است.)

از شب شنبه شروع کند و هر شب 3 بار بخواند و استثنائاً در شب جمعه 8 بار بخواند و این عمل را 5 هفته اجرا کند و قبل از تلاوت هر بار این سوره این دعا را بخواند: ” اللهم ارزقنا رزقاً حلالاً طیباً من غیرک استجب دعوتنا مِن غیر رد و اعوذ من الفضیحتین الفقر و الدّین و ادفع عنّی هذین بحق الامامین الحسن و الحسین علیهما السلام برحمتک یا ارحم الراحمین.”

آنکه در نماز یومیه بعد از نماز مغرب سوره واقعه را بخواند و بعد از نماز عشاء سوره تبارک الذی را یکبار و بعد از نماز صبح سوره یس و بعد از نماز ظهر سوره نبا و بعد از نماز عصر سوره فتح را بخواند حاجتش برآورده شود.


بیشتر بخوانید:


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + بیست =

مشاهده بیشتر