0

فضیلت خواندن سوره ملک

فضیلت خواندن سوره ملک

فضیلت خواندن سوره ملک

فضیلت خواندن سوره ملک را از بخش مذهبی سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه ما باشید.

فضیلت خواندن سوره ملک

 ١- بهذالاسناد عن الحسن عن أبيه عن أبي بصير عن ابی عبدالله (ع) قال امن قرء «تبارک الذي بيده الملک» في المكتوبه قبل أن ينام لم ينزل و . الله حتى يصبح وفي امانه يوم القيامة حتى يدخل الجنه / ان شاء الله / (۱)

۲- نسخه دیگر: ابی بن کعب عن النبي (ص) قال من قرء سورة تباری فکانما احيا ليلة القدر وعن ابن عباس قال قال رسول الله (ص) وددت ان تیاری الملک في قلب كل مومن و عن أبي هريره (۲)


موارد پیشنهادی


ان رسول الله (ص) قال ان سبورت من كتاب الله ما هي الا ثلاثون آية شفعت لرجل فاخرجته يوم القيامة من النار و ادخلة الجنة و هي سورة تبارک و عن ابن مسعود قال اذا وضع الميت في قبره يؤتى من قبل رجليه فيقال له ليس لكم عليه سبيل لانه قد كان يقوم لسورة الملک ثم يؤتى من قبل رأسه فيقول لسانه ليس لكم عليه سبيل لانه كان يقرء بی سورة الملک ثم قال هي الممانعة من عذاب القبر وهي في التوارة سورة الملک من قرءها في ليلة فقد اكثر و اطیب و روی الحسن بن محبوب عن جمیل بن صالح عن سدير الصير في عن أبي جعفر (ع) قال سورة الملک هی المانعة تمنع من عذاب القبر و هي مكتوبه في التوارة سورة الملک و من قرء في ليلة فقد اكثر و اطاب و لم يكتب من الغافلين و انی لاركع بها العشاء الاخرة وانا جالس وان الذي كان يقرءها في حياته في يوم وليلة اذا دخل عليه في قبره ناکر و نکیر من قبل رجليه لها ليس لكما ابي ما قبلی سبیل قد كان هذا العبد يقوم على سورة الملك في كل يوم و ليلة فاذا اتياه من قبل جوفه قال لهما ليس لكما الى ما قبلی سبيل كان هذالعبد وقد وعي سورة الملک و اذا اتياه من قبل لسانه قال له ليس لكما الى ما قبلی سبیل قد كان هذالعبد يقرء في كل يوم وليلة سورة الملک. (3)


بیشتر بخوانید: دانلود صوت و متن و ترجمه سوره ملک


1- امام صادق فرمودند: هرکس سوره «تبارک الذي بيده الملک» را در .. واحب خود قبل از آنکه بخواند، بخواند در امان خدا باشد تا صبهد قيامت نیز در امان خداست تا به بهشت رود انشاء الله.

2۔ رسول خدا می فرماید: کسی که سورة تبارک (الملک) را بخواند مانند کسی است که شب قدر بیدار بوده و احياء داشته. ابن عباس گوید: رسول خدا فرمودند: دوست دارم که «تبارک الذي بيده الملک» در قلب هر مؤمنی باشد. از ابی هریره روایت شده که نبی اکرم و فرمودند: محققا سوره ای از کتاب خدا نیست مگر سی آیه که شفاعت می کند برای آدم، پس در روز قیامت او را از آتش دوزخ درآورده و داخل بهشت می کند و آن سوره تبارک است. و از ابن مسعود روایت شده که گفت: وقتی مرده ای در قبر گذاشته می شود از طرف پایش فرشته عذاب می آید پس به او گفته می شود برای شما راهی و تسلطی بر او نیست برای اینکه او سوره ملک را می خوانده سپس از بالای سر او می آید پس زبانش گوید: برای شما سلطه ای بر او نیست زیرا او با من سوره ملک را می خواند. آنگاه گفت آن سوره مانع از عذاب قبر است و این سوره در تورات به نام سوره ملک است و کسی که در شب بخواندش زیادتر و بهتر است. سدير صیرفی روایت نموده که امام محمد باقر علیه فرمودند: سوره ملک سوره ممانعه است که از عذاب قبر ممانعت می کند و آن در تورات به نام سوره ملک نوشته شده و کسی که در شب آن را بخواند پس البته بیشتر و نیکوتر ممانعت از عذاب قبر او شود و از غافلين نوشته نشود و من (امام محمد باقر (ع) ) نشسته بعد از نماز عشاء قبل از ركوع نافله آن را می خوانم و البته کسی که در حال زندگانیش در شب و روز آن را بخواند وقتی که در قبرش نکیر و ناکر از طرف پایش آمدند، پایش به می گوید: برای شما راه تسلطی تا ماقبل من نیست زیرا این بنده قیام با من کرده و سوره ملک را می خوانده در هر شب و روز – پس آنگاه که از ما شکم او می آیند شکم مرده به آنها گوید: برای شما تا بالای من راهی نی زیرا این بنده مرا ظرف سوره ملک قرار داده است. وقتی از طرف زبان ان آمدند به آنها می گوید شما را بر او تسلطی نیست و براستی این بنده در شب و روز سوره ملک را می خوانده است.

 

1- ثواب الاعمال ص ۱۰۸.

2- جهت آشنایی با این راوی به کتاب «ابوهریره و احادیث ساختگی» مراجعه شود.

3- مجمع البيان

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 10 =

مشاهده بیشتر