0

فضیلت خواندن سوره فجر

فضیلت خواندن سوره فجر

فضیلت خواندن سوره فجر

سوره فَجر هشتاد و نهمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء سی‌ام قرار دارد. فجر به معنای سپیده‌دم است که خداوند در آیه اول سوره به آن قسم می‌خورد، در تفسیرهای روایی به امام مهدی(عج)، دوزادهمین امام شیعیان تفسیر شده است. فضیلت خواندن سوره فجر را از بخش مذهبی سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

فضیلت خواندن سوره فجر

سوره فجر با سوگند آغاز می‌شود و به سرگذشت قوم عاد، ثمود و فرعون و فساد و طغیان آنان اشاره می‌کند و می‌گوید انسان در معرض آزمایش الهی قرار دارد؛ اما عده‌ای در این آزمایش شکست می‌خورند. دلایل این شکست نیز بیان شده است.


موارد پیشنهادی


سوره فجر به سوره امام حسین(ع) شهرت دارد و در احادیث منظور از «نفس مطمئنه» در آیات پایانیِ آن، امام حسین(ع) دانسته شده است. همچنین نقل شده است هر کس آن را در شب‌های ده‌گانه تلاوت کند، خداوند او را می‌بخشد و اگر در بقیه روزها تلاوت کند، نوری در قیامت همراه او خواهد بود. سوره فجر از جمله سوره‌هایی است که بر ضریح کنونی امام حسین(ع) (نصب‌شده در سال ۱۳۹۱ش) حک شده است.

امام صادق (ع) فرمودند: سوره فجر را در نمازهای واجب و مستحب خود بخوانید زیرا این سوره متعلق به حسین بن علی (ع) است و هر کس آن را بخواند در قیامت با حسین و در جوار وی در همان درجه ای از بهشت خواهد بود که وی (حسین (ع)) منزل گزیده باشد و براستی که خداوند عزیز و حکیم است.

رسول خدا (ص) فرمودند: کسی که این این سوره را در شب اول ماه ذیحجه بخواند خداوند او را بیامرزد و هرکس در سایر روزها بخواندش برای او در روز قیامت نوری باشد.

هر کس 11 بار این سوره را بخواند و با حلال خود نزدیکی کند خداوند به اولادی عطا نماید که باعث روشنی چشم او گردد.


بیشتر بخوانید: دانلود صوت و متن و ترجمه سوره فجر


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یازده =

مشاهده بیشتر