0

آثار و برکات خواندن سوره کهف

آثار و برکات خواندن سوره کهف

آثار و برکات خواندن سوره کهف

آثار و برکات خواندن سوره کهف را از بخش مذهبی سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

آثار و برکات خواندن سوره کهف

احمد بن هلال از عیسی بن عبدالله از پدرش از امیر المؤمنین (ع) روایت کرده که فرمودند: هیچ بنده ای نیست که آیه (ق انما انا بشر مثلکم…) را تا آخر سوره کهف بخواند جز اینکه برای او نوری کشیده شود از جوابگاهش تا خانه کعبه و چنانچه خود از اهل حرم است برای او نوریست تا بیت المقدس.


بیشتر بخوانید: دانلود متن و صوت و ترجمه سوره کهف


ابی بن کعب از نبی اکرم (ص) روایت کرده است که هر کس این سوره را بخواند تا هشت روز ازهر فتنه ای آسوده است. اگر در این هشت روز دجال ظهور کند خداوند او را از فته وی حفظ کند و هر کس آیه آخر آن (قل انما انا بشر مثلکم…) را هنگام رفتن به بستر خواب بخواند از بستر او نوری به سوی کعبه می درخشد که در کنار آن فرشتگانی از درگاه خدا برایش طلب رحمت می کنند تا از خواب برخیزد. اگر در مکه باشد و این آیه را بخواند نوری از بستر او به بیت المعمور می تابد که در کنار آن فرتگان برایش طلب رحمت می کنند تا از خواب برخیزد.

سمره بن جندب از نبی اکرم (ص) روایت کرده است که هر که ده آیه از سوره کهف را حفظ بخواند فتنه دجال به او آسیبی نمی رساند و هر کس همه سوره را بخواند داخل بهشت شود. نبی اکرم (ص) فرمودند: آیا سوره ای به شما نشان ندهم که وقتی نازل شد 70 هزار فرشته آن را همراهی کردند و عظمت آن آسمان و زمین را فرا گرفته بود؟ گفتند: آری. فرمودند: سوره اصحاب کهف است. هر کس در جمعه این سوره را بخواند خداوند تا سه روز بعد از روز جمعه دیگر او را می آمرزد و به او نوری میم بخشد که به آسمان می رسد و در فتنه دجال از خطر مصون است.

واقدی به اسناد خود از ابوالدرداء از نبی اکرم (ص) روایت کرده است که هر کس ده آیه اول سوره کهف را حفظ کند در روز قیامت نوری با اوست و نیز از نبی اکرم (ص) روایت شده است که هر کس سوره کهف را در روز جمعه بخواند تا شش روز از هر فتنه ای آسوده است و اگر دجال ظهور کند از شر او مصون باشد. عیاشی به اسناد خود از امام صادق (ع) روایت کرده است که هر کس سوره کهف را در هر شب جمعه ای بخواند شهید از دنیا رود و خداوند او را با شهیدان برانگیزاند و در روز قیامت در موقف شهیدان می ایستد.

به نیت ادای قرض این سوره را بخوان انشاالله  قرضت ادا می گردد.

مفسرین از معصومین روایت کرده اند هر که آیه 110 این سوره را بخواند در موقعی که بخوابد بیدار خواهد شد در هر زمان که خواهد:

“قل انما انا بشر مثلکم … (تا) احداً “

در آیه 17 این سوره آمده است:

“و کلبهم باسط ذراعیه بالوصید”

خواص آیه و کلبهم باسط ذراعیه بالوصید

هر کس این کلمات را بنویسد و همیشه همراه خود داشته باشد از سگ ضرری به او نرسد.

ثعلبی در تفسیر خود آورده که هر که در شبانه روز بر حضرت نوح (ع) به این وجه درود فرستد که “السلام علی نوح فی العالیمن” از عقرب در این دنیا و آن دنیا ضرری به وی نرسد.

امام صادق (ع) به نقل از پدرشان فرمودند: من خوش دارم که درخانه قرآنی باشد زیرا خداوند دیو لعین را به سبب آن از خانه دور می سازد.

امام صادق(ع) فرمودند: هر کس قرآن را به سختی و رنج بیاموزد و اجر و مزد خواهد داشت و آنکه به آسانی بیاموزد با نیکان خواهد بود.

اگر کسی بخواهد کاری را بکند یا نکند این آیه را بخواند:

“افحسب الذین کفروا ان بتخذوا عبادی من دونی اولیاء انا اعتدنا جهنم للکافرین نزلا”

سپس بگوید:

اللهم صل علی محمد و آل محمد و ارنی بیاضاً و حمرهً ” و بخواب برود اگر سفیدی در خواب بیند آن کار را بکند ولی اگر سرخی یا سیاهی دید آن کار را نکند.

کسی که تب دارد هنگام آیه زیر را بنویسد و در زیر سر نهد تبش برطرف شود.

“ام حسبت ان احصاب الهف و الرقیم کانوا من آیاتنا عجباً اذ اوی الفتیه الی الهف فقالوا ربنا آتنا من لدنک رحمه وهیی لنا من امرنا رشداً”


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

مشاهده بیشتر