0

فواید خواندن سوره مؤمنون

فواید خواندن سوره مؤمنون

فواید خواندن سوره مؤمنون

سوره مؤمنون بیست و سومین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء ۱۸ قرآن جای دارد. این سوره به دلیل اشاره به ۱۵ صفت از صفات مؤمنان، مؤمنون نامیده شده است. رویگردانی از کار و سخن بیهوده، پیشتاز بودن در کارهای خیر، اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و حضرت نوح(ع)، خلقت انسان و معاد از مباحث این سوره است. فواید خواندن سوره مؤمنون و نجات یافتن از مهلکه را از بخش مذهبی سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

فواید خواندن سوره مؤمنون

آیات ۹۹ و ۱۰۰ درباره آرزوی کافران هنگام مرگ برای بازگشت به دنیا و انجام اعمال صالح از آیات مشهور سوره مؤمنون است. در فضیلت تلاوت این سوره آمده، فرشتگان الهی قاری این سوره را به راحتی و آسایش در روز قیامت و دست‌یابی به آنچه مایه چشم روشنی آنها هنگام نزول فرشته مرگ است، بشارت می‌دهند.


بهتر است بخوانید: دانلود صوت و متن و ترجمه سوره مومنون


١- بهذا الإسناد عن الحسن عن الحسين بن ابی العلاء عن ابیعبدالله (ع) قال من قرء سورة المؤمنین ختم الله له بالسعادة و اذا كان يدمن قرائتها في كل جمعه و كان منزله في الفردوس الاعلى مع النبيين و المرسلين.

۲ – نسخه دیگر: ابی بن کعب عن النبي (ص) قال من قرء سورة المؤمنین بشرته يوم القيامه بالروح والريحان و ما تقر به عينه عند نزول ملک الموت.

۱- از حسین بن ابی العلاء روایت شده است که امام جعفر صادق (ع) فرمودند: هرکس سوره مؤمنین را بخواند خداوند عمرش را با رستگاری و سعادت پایان دهد و چنانچه به خواندن مداومت نماید در هر هفته، جایگاهش در فردوس اعلاء با انبياء و فرستادگان حق باشد.

۲ – رسول خدا فرمودند: کسی که این سوره را بخواند فرشتگان در روز قیامت او را به روح و ریحان و آنچه موجب چشم روشنی است بشارت می دهند.

جهت خلاصی از مهلکه ۱۴۰ بار در یک مجلس آن را بخواند بجز اینکه امری ضروری پیش آید و اگر آن را در شب بنویسد و در پارچه حریر سبز نهد او فاسق با خود دارد شوق فسق از دلش برود (گرد فسق و فجور نگردد) و ترک شراب کند.

در خبر است که عبد الله مسعود روزی بر بالین بیماری حاضر بود و ایه “حسبتم انما خلقناكم عبثا… (تا) خیرالراحمین» در گوش بیمار خواند فورا شفا یافت این خبر را به محضر رسول خدا و رسانیدند وی عبدالله را گفت: چه در گوش بیمار خواندی گفت فلان آیه حضرت فرمودند: آری، به خدا قسم که جانم به دست اوست اگر این آیه را از سر صدق و یقین بر کوه خوانده شود کوه از جایش رانده شود.


بیشتر بخوانید:


از نبی اکرم علی واله منقول است هرکس سوره مؤمنون را در روز جمعه بخواند و به این امر مداومت نماید منزل او در فردوس اعلاء با پیامبران مرسل باشد. و نیز فرمودند اول و آخر این سوره از گنجهای بهشت است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

مشاهده بیشتر