0

حکم شرعی تزریق ژل در ماه رمضان

تزریق ژل

حکم شرعی تزریق ژل در ماه رمضان

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی اینکه آیا تزریق ژل لب روزه را باطل میکند که سوال بسیاری از کاربران ما بوده پاسخ دهیم.

ماه مبارک رمضان ماهی است که خدا مسلمانان را به میهمانی دعوت می کند .مسلمانان خود را برای رفتن به این میهمانی آماده می کنند .در میهمانى هاى دنیا، مسلمانان لباس نو مى پوشند، به بدن و لباس خود عطر مى زنند و خود را آماده مى كنند، در میهمانى این ماه هم باید وجود خود را از گناهان پاك كنیم و با قلبى پاك به سوى این ضیافت برویم. در این مجلس میزبان به میهمانان خود ارزش داده و آنها را از اهل احسان و بخشش قرار داده و نهایت احترام را نسبت به آنها قائل شده است.

اما در این ماه به دلیل روزه دار بودن افراد، سوالات متداولی در مورد احکامی که روزه فرد را باطل می کند و جراحی های زیبایی پیش می آید.تزریق ژل یک نمونه از این مسائل می باشد که افراد برای انجام آن در این ماه سوال برایشان پیش می آید ،این کار ضرری به روزه آن ها می رساند یا خیر.

شاید بیشتر افراد این گونه تصور کنند که تزریق ژل و آمپول هر دو یک حکم را دارد . در حالی که تزریق آمپول از نظر مراجع اینطور عنوان شده است که تزریق درمانی آمپول ایرادی ندارد ،اما اگر این تزریق از مواد مغذی و غذایی باشد و مستقیم وارد خون فرد شود باعث باطل شدن روزه فرد روزه دار می گردد . پس فرد برای استفاده از آمپول های مغذی باید احتیاط کند .

اما در بررسی در مورد تزریق ژل می توان این طور بیان کرد که ،با توجه به اینکه این تزریق وارد خون نمی شود و فقط باعث ترمیم و حجیم شدن بافت مورد نظر می شود و برای بیمار این تزریق حکم غذایی و مغذی نداشته باشد ایرادی ندارد و سبب باطل شدن روزه فرد روزه دار نمی گردد و در نتیجه می توان این طور بیان کرد که تزریق ژل در ماه مبارک رمضان از نظر شرعی بلامانع می باشد .


مطالب مرتبط: عوارض ژل تزریقی برای پوست


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 8 =

مشاهده بیشتر