0

گرده افشانی گیاه با حباب

کمک کردن حباب به گرده افشانی گیاه

گرده افشانی گیاه با حباب

هواپیماهای بدون سرنشین حباب ممکن است روزی به گرده افشانی مصنوعی کمک کند.
هواپیماهای بدون سرنشین خیلی دست و پا چلفتی هستند تا گرده ها را روی گل ها بمالند و به آنها آسیب نرسانند. اما دمیدن حباب های گرده ممکن است به دستگاهها کمک کند تا گرده افشانهای بهتری داشته باشند. نحوه گرده افشانی گیاه با حباب را از بخش گیاهان سایت تفریحی جیران همراه باشید.

کمک کردن حباب به گرده افشانی گیاه

هواپیماهای بدون سرنشین که حباب های گرده را شکوفا می کنند، می توانند روزی به کشاورزان در گرده افشانی محصولات خود کمک کنند.


موارد پیشنهادی


به جای تکیه بر زنبورها و سایر حشرات گرده افشانی – که به دلیل تغییرات آب و هوایی (SN: 7/9/15)، استفاده از سموم دفع آفات (SN: 10/5/17) و سایر فاکتورها در سراسر جهان کم می شود، کشاورزان می توانند اسپری کنند یا از آن استفاده کنند. گرده ها را روی خود محصولات زراعی می گذارند. اما لکه های ماشین شده می توانند بسیاری از دانه های گرده را هدر دهند، و مسواک زدن گرده بر روی گیاهان بسیار کارگر است.

شیمیدان مواد Eijiro Miyako از انستیتوی پیشرفته علوم و فناوری ژاپن در نومی تصور می کند که گرده افشانی را به هواپیماهای بدون سرنشین اتوماتیک که دانه های گرده را به گلهای فردی تحویل می دهند، بر عهده دارد. ایده اصلی او شامل پهپادهای پوشیده از گرده بود که بر روی گلها ساییده می شدند اما این درمان باعث شکوفا شدن شکوفه ها شد (SN: 3/7/17). سپس، در حالی که حباب های خود را با پسرش می وزید ، میاکو فهمید که حباب ها می توانند وسیله ای نرم تر برای زایمان باشند.

برای این منظور، میاکو و همکارش شی یانگ، دانشمند محیط زیست در JAIST، یک محلول حاوی گرده ساختند که یک هواپیمای بدون سرنشین با اسلحه حباب می تواند بر روی محصولات خود منفجر شود. محققان برای آزمایش میزان زنده ماندن حباب های گرده خود، از این روش برای گرده افشانی درختان گلابی دستی در یک باغ استفاده کردند. محققان 17 ژوئن به طور آنلاین در iScience گزارش دادند كه درختان به اندازه میوه هایی كه درختان با استفاده از روش سنتی گرده افشانی دست گرده افشان می كنند، بارور می شوند.

در میان راه حل های مختلف حباب تجاری در دسترس، میااکو و یانگ دریافتند که دانه های گرده در یکی از محصولات ساخته شده با لورامیدوپروپیل بتائین – ماده شیمیایی مورد استفاده در مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی – سالم تر و زنده تر است. محققان با استفاده از این محلول به عنوان پایه خود، مواد محافظ گرده مانند کلسیم و پتاسیم را به همراه یک پلیمر اضافه کردند تا حباب ها به اندازه کافی محکم باشند تا در مقابل بادهای حاصل از پروانه های پهپاد مقاومت کنند.

محققان حباب گرده را به گلهای سه درخت گلابی در یک باغچه منفجر کردند. به طور متوسط، 95 درصد از 50 شکوفه گرده افشانی در هر درخت میوه تشکیل می دهند. این قابل مقایسه با مجموعه دیگری از سه درخت مشابه گرده افشانی شده با دست با یک برس معمولی گرده بود. فقط در حدود 58 درصد گلها در سه درخت که به حشرات و باد تکیه می کنند تا میوه های گرده دار حاصل شود.

برای آزمایش امکان استفاده از این درمان حباب با روبات های پرواز، میااکو و یانگ یک پهپاد را با اسلحه حبابی مسلح کردند و حباب های گرده را در نیلوفرها منفجر کردند در حالی که با سرعت دو متر در ثانیه پرواز می کردند. بیش از 90 درصد نیلوفرها با حباب برخورد کردند، اما حباب های بسیاری دیگر شکوفه ها را از دست دادند. محققان می گویند: ساختن گرده افشان پهپادی به روبات های پرنده ای نیاز دارد که بتوانند گلها را بشناسند و شکوفه های خاص را هدف قرار دهند.


بیشتر بخوانید:


همه بر این باور نیستند که ساختن گرده افشان های روباتیک ایده خوبی است. Simon Potts ، یک محقق پایدار مدیریت زمین در دانشگاه Reading of انگلستان، این فناوری را به عنوان “قطعه ای از مهندسی هوشمند برای حل مشکلی که می تواند به روشهای مؤثرتر و پایدارتر حل شود، می بیند.”

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =

مشاهده بیشتر