0

نحوه کاشت درخت در هر فصل

نحوه کاشت درخت در هر فصل

نحوه کاشت درخت در هر فصل

امروز با نزدیک شدن فصل بهار و روز درختکاری تصمیم گرفتیم در بخش  گیاهان سایت تفریحی و سرگرمی جیران نحوه کاشت درخت در هر فصل را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه کاشت درخت در هر فصل

 كاشت بهاره:

برای آن دسته از نهالهایی که به اصطلاح دیر بیدار می شوند (فصل رویش در آنها دیر شروع می شود بهترین فصل است، كاشت بهاره قبل از شروع فصل رویش و تا ترکیدن جوانه انتهایی به ویژه در سوزنی برگان ادامه پیدا می کند و برجسته شدن جوانه ها در سوزنی برگان مانع از کاشت آنها نمی شود. نهال کاری در درختان پهن برگ حداکثر تا زمان شروع رشد باید به اتمام برسد. کاشت بهاره در مناطق سردسیر کشورمان که دارای زمستانهای سرد و یخبندان در آنها وجود دارد مناسب است.


موارد پیشنهادی


 کاشت آخر تابستان:

کاشت آخر تابستان اواخر شهریور ماه است. نهالهای کاشته شده در این دوره تا پاییز مستقر شده و در بهار بعدی همزمان با شروع فصل رویش شروع به رشد و نمو می نماید. در کاشت آخر تابستان باید دقت کرد چنانچه خشکی هوا اتفاق افتد از کاشت نهال خودداری نمود.

به طور کلی کاشت نهال در آخر تابستان با توجه به شرایط اقلیمی کشور مناسب نبوده و جز در موارد استثنایی و در سطح بسیار کوچک می توان به چنین کاری دست زد.

 کاشت پاییزه:

به طور کلی کاشت پاییزه برای تمامی درختان مناسبترین فصل است. کاشت پاییزه معمولا از مهر ماه شروع شده و تا آخر آذر ماه و در مناطقی که دارای زمستانهای ملایم باشد در طول زمستان نیز ادامه پیدا کرده و شكل كاشت زمستانی را پیدا می کند. بزرگترین فایده کاشت پاییزه استفاده حداکثر نهالها از رطوبت زمستان، رشد و استقرار نهال و مقاومت در مقابل خشکی بهاره است. کاشت پاییزه در اکثر مناطق با شروع بارندگی ها آغاز می شود و چون این مدت زمان دوره کوتاهی برای فعالیتهای کاشت می باشد لذا بیشترین حجم فعالیتهای درختکاری می بایست در پاییز انجام گیرد. باید یادآور شد کاشت درختان صنوبر و بید در آخرین روزهای پاییز هم امکان پذیر است.

 کاشت زمستانه:

مناطقی که دارای زمستانهای ملایم است کاشت زمستانه صورت می گیرد و در چنین مناطقی معمولا ادامه کاشت پاییزه با کاشت زمستانه تداخل پیدا می کند. نهال های کاشته شده در زمستان به ویژه سوزنی برگان و ادامه آن تا بهار که زمان استقرار نهال می باشد به خشکی تابستان مقاومت نشان داده و از رطوبت طبقات پایین خاک می تواند حداکثر استفاده را بنماید.


بیشتر بخوانید: نان بهتر است یا برنج؟


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − شش =

مشاهده بیشتر