0

نحوه پرورش و تکثیر گل حنا

نحوه پرورش و تکثیر گل حنا

نحوه پرورش و تکثیر گل حنا

آموزش نحوه پرورش و تکثیر گل حنا را از بخش گیاهان سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه ما باشید.

نحوه پرورش و تکثیر گل حنا

نام انگلیسی:Busy lizzie | Balsam | Touch me not

نام علمی: Impatiens spp

خانواده: Balasminaceae

خاستگاه: جنوب آسیا

گل حنا از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز است که بیشتر اوقات سال گل خواهد داشت و دوام زیادی دارد، همچنین کاشت این گل در فضای باغچه و فضای باز نیز امکانپذیر است و در فضاي سبز براي نقشههاي گلکاري، کاشت در جعبهها و گلجاها استفاده می‌شود. دارای بوته های علفی گل ها به صورت کم پر و پر پر ، دارای گونه های یکساله حساس به سرما و یا نیمه مقاوم به سرما رنگ گل ها سفید قرمز صورتی ارغوانی زمان گل دهی بهار تا پاییز ، موطن اصلی کنیا و موزامبیک.


موارد پیشنهادی


گلهای حنا به صورت فنجانی یا بشقابی و در نوع کم پر و پر پر وجود دارند و برخی از گونههای این گل از بهترین گلهای آپارتمانی محسوب میشوند زیرا چنانچه در خاک خوب و شرایط مساعد پرورش یابند، بیشتر اوقات سال گل خواهند داشت و دوام زیادی دارند. همچنین این گل دارای دو نوع پا کوتاه (۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر) و پا بلند (بالغ بر ۹۰ سانتیمتر) است. نمونه های پا بلند آن برای کشت در هوای آزاد و نمونههای پاکوتاه برای پرورش در گلدان مناسبتر است.

گل حنا در رنگهای قرمز، عقیقی، ارغوانی، نارنجی، صورتی، سفید و بنفش یا در رنگهای خال خال و ابلق دیده میشود. میوه گل حنا پس از رسیدن با کوچکترین ضربه دست یا خود به خود شکفته میشود، از همین رو به آن “گل بی تاب” یا “Touch me not” نیز میگویند.

میوه‌های کپسولی حاوی بذرها زمانی که می‌رسند منفجر می‌شوند و بدین طریق دانه‌ها را منتشر می‌کنند. از این گیاه هیبریدهای زیادی وجود دارد که گل‌هایی با رنگ‌های متنوع و گاه حتی دو رنگ و یا با بیش از یک لایه گلبرگ دارند. برگ‌ها لوزی شکل و گاها با خال‌هایی قرمز یا قهوه‌ای رنگ در لایه‌ی زیرین هستند. جوانه‌های گیاه‌ جوان زمانی که به ارتفاع ۲ سانتیمتر برسند شروع به گل دادن می‌کنند و به ندرت متوقف می‌شوند.

گیاهی گلدانی، با گلهای ظریف است که هرگل آن گلبرگ قرمز حنایی دارد. برگهای آن ظریف و به رنگ سبز روشن است. و این گیاه بوسیله قلمه تکثیر می شود.


بیشتر بخوانید: آموزش سیگارت گوشت


از زمانهای قدیم در ایران کشت می شده و رنگ صورتی آن نیز موجود است. تکثیر این نوع گل از طریق کاشت بذر نیز به آسانی صورت می گیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =

مشاهده بیشتر