0

آیا می توان از دانه های فلفل برای کاشت استفاده کرد؟

آیا می توانید از دانه های فلفل برای کاشت استفاده کرد؟

نحوه کاشت فلفل از دانه فلفل تازه

صرفه جویی در بذر به شما امکان می دهد یک نوع فلفل دلمه ای دلخواه را برای کاشت در آینده داشته باشید. با این حال ، همه انواع فلفل دلمه ای، دانه های زنده تولید نمی کنند. شاید برای شما هم سوال باشد که آیا می توان از دانه های فلفل برای کاشت استفاده کرد یا نه ؟ توصیه می کنیم با مجله اینترنتی همراه باشید تا آگاهی لازم را بدست آورید.

دانه های برخی از فلفل ها ممکن است جوانه نزنند یا به گیاهان ضعیف یا غیرمولد تبدیل شوند. درک تفاوت بین گیاهان فلفل دلمه ای ، همراه با ذخیره سازی بذر و نیازهای کاشت ، شانس شما را برای رشد موفقیت آمیز از دانه های جمع آوری شده خود افزایش می دهد.

انتخاب فلفل دلمه ای

بذرهای معمولی فلفل دلمه ای در فروشگاه های مواد غذایی احتمالاً جوانه نمی زنند و در صورت ظاهر شدن احتمالاً میوه ای مانند دانه ای که دانه ها را از آن جمع آوری کرده اید تولید نمی کنند. دانه های فلفل زنده از انواع گرده افشانی شده یا غیر دورگه تهیه می شوند. فلفل های گرده افشانی شده و باغی معمولاً بذرهای زنده و درست به گیاه مادر تولید می کنند. بسیاری از انواع گرده افشانی شده روی بسته بذر به عنوان انواع وراثت برچسب گذاری می شوند. حتی اگر فلفل های خریداری شده از گونه های گرده افشانی باز باشند ، میوه احتمالاً قبل از رسیدن کامل برداشت شده است ، بنابراین دانه ها به اندازه کافی برای ذخیره و کاشت رشد نمی کنند.


موارد پیشنهادی


مجموعه بذر

بذر زنده از فلفل دلمه ای کامل رسیده است که معمولاً تازه از مرحله بلوغ تغذیه مطلوب گذشته است. هنگامی که فلفل ها به رنگ کامل رسیدند و پوست شروع به چروک شدن کرد ، آنها را بردارید. فلفل دلمه ای را باز کرده و دانه ها را از میوه خارج کرده و درون یک کاسه بریزید. دانه ها برای نگهداری خوب نیاز به یک یا دو هفته خشک شدن دارند ، مگر اینکه بلافاصله آنها را بکارید. آنها را در یک لایه روی صفحات کاغذی پخش کنید و اجازه دهید در مکانی گرم ، تاریک و خشک کاملاً خشک شوند. اگر دانه ها را ذخیره نمی کنید ، می توانید آنها را بلافاصله پس از جمع آوری در گلدان بکارید.

ذخیره سازی

آیا می توانید از دانه های فلفل برای کاشت استفاده کرد؟- اگر بذرها را بلافاصله نمی کارید ، باید آنها را به درستی ذخیره کنید تا تا زمان کاشت زنده بمانند. اکثر دانه های فلفل دلمه ای هنگامی که به طور صحیح بسته بندی شوند ، به مدت حداقل دو سال خوب نگهداری می شوند. می توانید دانه ها را در یک پاکت کاغذی یا یک شیشه شیشه ای ذخیره کنید. یک بسته ژل سیلیکا را در شیشه ها قرار دهید تا بتواند هرگونه رطوبت محبوس شده در ظرف را خشک کند. مطمئن شوید که شیشه یا پاکت با نوع فلفل دلمه ای و سال برداشت برچسب گذاری شده است ، سپس آن را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید تا زمانی که آماده کاشت بذر شوید.

کاشتن

فلفل ها برای جوانه زدن موفقیت آمیز نیاز به دمای گرم دارند ، بنابراین بهتر است آنها را حدود هفت هفته قبل از آخرین یخبندان مورد انتظار در منطقه خود در داخل خانه شروع کنید. بذرها را در عمق 1/4 اینچی در مخلوط گلدان استریل مرطوب بکارید. مخلوط گلدان را روزانه با آب مخلوط کنید تا مرطوب بماند یا گلدان ها را در کیسه های پلاستیکی ببندید تا خشک نشوند. برای بهترین جوانه زنی ، خاک را بین 75 تا 80 درجه فارنهایت نگه دارید. تا زمانی که دانه ها جوانه نزنند ، گلدان ها نیازی به نور ندارند. جوانه زنی فلفل ها به طور معمول به 14 روز زمان نیاز دارد ، اما ممکن است جوانه زدن آنها به هفت یا حداکثر 21 روز زمان نیاز داشته باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

مشاهده بیشتر