0

نحوه پرورش و نگهداری گل کوکب

نحوه پرورش و نگهداری گل کوکب

نحوه پرورش و نگهداری گل کوکب

از گیاهان دائمی است و ریشه های غده ای آن در برابر سرما مقاومت ندارد. رنگ گلها در آن بسیار زیبا و متنوع است، خصوصا در نواحی کوهستانی که تابستانهای خنک تری دارد. گل آن بسیار درشت و رشد آن قابل ملاحظه است. امروز پیشنهادی می کنیم برای آشنایی با نحوه پرورش و نگهداری گل کوکب با بخش گیاهان سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید.

نحوه پرورش و نگهداری گل کوکب

درباره گل کوکب

گل کوکب تیره ای از گیاهان غده ای است که از خانواده Asteraceae هستند. گونه های مرتبط شامل آفتابگردان، گل مروارید، گل داوودی و زینیا است. آنها از غده های کوچک کاشته شده در بهار رشد می کنند. چیدن یک گل کوکب مورد علاقه مانند عبور از جعبه دکمه است. اندازه گل های گل کوکب علاوه بر رنگین کمانی از رنگ، می تواند از شکم پرهای کوچک به سبک آب نبات چوبی تا شکوفه های غول پیکر “به اندازه بشقاب شام” 15 اینچی باشد. قد اکثر انواع 4 تا 5 فوت رشد می کند.


موارد پیشنهادی


آنها در مناطق سردسیر آمریکای شمالی به عنوان یک گیاه چند ساله در نظر گرفته می شوند. آنها فقط در مناطق کاشت 8 تا 11 مقاوم در برابر زمستان هستند. باغداران در مناطق 2 تا 7 می توانند غده گل کوکب را در بهار بکارند و یا آنها را به عنوان گیاهان یک ساله رفتار کنند یا آنها را برای زمستان کنده و ذخیره کنند. کوکب ها آب و هوای مرطوب و معتدل را دوست دارند. گل کوکب اگرچه برای آب و هوای بسیار گرم (جنوب فلوریدا یا تگزاس) مناسب نیست اما باغهای آفتابی را با یک فصل رشد که حداقل 120 روز طول می کشد، می کارند تا رشد کنند.

 

گل های زیبا و شکوفه ای پرورش دهید که از نیمه تابستان تا پاییز شکوفا شود.  غده ها در اواخر بهار در زمین کاشته می شوند. در مناطق سردتر، اگر می خواهید غده ها را به عنوان گیاهان چند ساله رشد دهید، باید آنها را حفاری و ذخیره کنید.

چه موقع باید گل کوکب را کاشت؟

برای کاشت عجله نکنید؛ گل کوکب در خاک سرد مبارزه خواهد کرد. دمای زمین باید به 60 درجه فارنهایت برسد. صبر کنید تا قبل از کاشت تمام خطر یخبندان بهاری از بین برود. (کمی بعد از ورود بوته های گوجه فرنگی، آنها را می کاریم)
برخی از باغبانان یک ماه قبل غده ها را در داخل خانه و در ظروف نگهداری می کنند تا یک جهش در فصل داشته باشند. گل کوکب های متوسط و کوتوله در ظروف به خوبی رشد می کنند.
غده های گل کوکب را در اوایل بهار سفارش دهید. این به باغبانان در مناطق سردتر وقت می دهد تا آنها را در مقابل یک پنجره آفتابی رشد دهند. یا از گلدان صرف نظر کنید و پس از نشست هوای بهار و گرم شدن خاک، غده ها را به راحتی در زمین بکارید.

انتخاب و آماده سازی مکان کاشت

یک مکان کاشت با آفتاب کامل را انتخاب کنید. گل کوکب با 6 تا 8 ساعت تابش مستقیم آفتاب شکوفه بیشتری می زند. آنها نور خورشید صبح را بیشتر دوست دارند. محلی را با کمی محافظت در برابر باد انتخاب کنید.
گل کوکب در خاکی غنی و زهکشی شده رشد می کند. سطح pH خاک شما باید 6.5-7.0 باشد، اگر خاک سنگین تری دارید کمی اسیدی است.

 

چگونه می توان گل کوکب را کاشت؟

از غده های گل کوکب که چروکیده یا پوسیده به نظر می رسند خودداری کنید. غده های صورتی (جوانه ها) یا کمی رشد سبز نشانه های خوبی است. همانطور که سیب زمینی می خورید غده های گل کوکبی را خرد یا برش نزنید.
گل کوکب را می توان با فاصله 9 تا 12 اینچ کاشت. انواع گلهای کوچکتر که معمولاً حدود 3 فوت قد دارند، باید 2 فوت از یکدیگر فاصله داشته باشند. گل کوکب های بلندتر و گلدارتر باید 3 فوت از یکدیگر فاصله داشته باشند. اگر گل کوکب با فاصله یك فوتی بكارید، آنها یك گلدان زیبا برای گلدهی ایجاد می كنند و از یكدیگر حمایت می كنند.
سوراخ کاشت باید کمی بزرگتر از گلدان ریشه گیاه باشد و مقداری کمپوست یا پیت ماس اسپاگنوم را در خاک قرار دهد. همچنین به مخلوط کردن یک مشت بن مایع در سوراخ کاشت کمک می کند. در غیر این صورت کود را هنگام کاشت کود ندهید.


بهتر است بدانید: آثار معنوی و نحوه ختم صلوات


حفره ای حفر کنید که عمق آن حدود 6 تا 8 اینچ است. غده ها را درون آن قرار دهید، با نقاط رشد یا “غده یا پیاز” رو به بالا و با 2 تا 3 اینچ زیر خاک بپوشانید (برخی می گویند 1 اینچ کافی است). با جوانه زدن ساقه، خاک را پر کنید تا در سطح زمین قرار گیرد.
نوع بلند و گلدار به پشتیبانی نیاز دارند. در زمان کاشت شاخه هایی (به طول پنج تا شش فوت) اطراف گیاهان قرار داده و همزمان با رشد گیاهان ساقه ها را به آنها ببندید.
گل کوکب حدود 8 هفته پس از کاشت و از اواسط تیر شروع می شود.
بلافاصله بعد از کاشت پیازها را آبیاری نکنید. این باعث پوسیدگی می شود. صبر کنید تا جوانه ها در بالای خاک ظاهر شوند تا آبیاری شوند.

نگران مالچ گیاهان نباشید. مالچ مثل خورشید روی ریشه های خود مثل حلزونها و گل کوکب ها است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

مشاهده بیشتر