0

چرا تلفن همراه نباید در مدارس ممنوع شود؟

چرا تلفن همراه نباید در مدارس ممنوع شود؟

چرا تلفن همراه نباید در مدارس ممنوع شود؟

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی لزوم تلفن همراه در مدارس بپردازیم. نمی توان انکار کرد که تلفن های همراه به بخش بسیار مهمی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده اند. افراد در مکان های کاری مختلف در سراسر جهان از تلفن های همراه برای انجام کارهای مختلفی مانند ذخیره سازی داده ها، ویرایش فایل ها و جستجوی اطلاعات استفاده می کنند.

مهمترین ویژگی یا بهترین چیز در مورد تلفن های همراه این است که به ما امکان می دهد با عزیزان خود در تماس باشیم. برنامه‌هایی مانند اسکایپ، فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و موارد دیگر برای افراد بسیار آسان است که با خانواده و دوستان خود بدون توجه به اینکه در کجای جهان هستند در تماس باشند.
تقریباً هر خانواده در سراسر جهان یک تلفن همراه دارد و اکثر دانشجویان نیز یک تلفن همراه دارند. استفاده از تلفن همراه در آموزش و پرورش سال‌هاست که بحث گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است و گزارش‌های موافق و مخالف بسیاری در مورد ممنوعیت آن در مدارس منتشر می‌شود. در این مقاله به دلایلی می پردازیم که چرا تلفن های همراه نباید در مدارس و دانشگاه ها ممنوع شوند.


موارد پیشنهادی


چرا تلفن همراه نباید در مدارس ممنوع شود؟

تلفن های همراه به دانش آموزان این امکان را می دهد که در صورت نیاز از کمک خارجی استفاده کنند.
زندگی یک دانشجو در دانشگاه شامل حضور در کلاس، گذراندن بخشی از اوقات فراغت خود با دوستان و انجام تکالیف آنهاست. تکالیف اجباری است و اگر دانش آموزی بخواهد در تحصیل خود پیشرفت کند باید به هر قیمتی انجام شود.

گاهی اوقات به دانش‌آموزان تکالیفی داده می‌شود که با آن راحت نیستند یا نمی‌دانند چگونه با آن‌ها برخورد کنند و ممکن است برای تکمیل آنها به کمک خارجی نیاز داشته باشند. وقتی دانش آموز خاصی با موضوعی که در مدرسه به او داده می شود دست و پنجه نرم می کند، تلفن های همراه نقش مهمی ایفا می کنند.

دانش آموزان می توانند از آنها برای ارتباط با مقاله نویسان دانشگاهی با دسترسی به اینترنت در حال حرکت استفاده کنند تا تکالیف خود را انجام دهند، به خصوص اگر دانش آموز با نیازهای خاص باشند. زندگی دانشگاهی ممکن است گاهی اوقات شلوغ باشد و تلفن های همراه می توانند با واگذاری تکالیف آنها به یک مقاله نویس، بار را بر دوش دانشجویان کم کنند.

تلفن های همراه چیزهای بیهوده ای نیستند

روشی که ما تلفن های همراه را می بینیم در 20 سال گذشته تغییر کرده است. روزهایی که به آن به عنوان وسیله ای نگاه می شد که به ما امکان می داد با عزیزمان ارتباط برقرار کنیم، گذشته است. این وسیله ای است که می تواند بیش از کمک به ما در برقراری ارتباط بیشتر باشد و نباید توسط معلمان مدرسه قدیمی به عنوان یک اسباب بازی یا اسباب بازی به آن نگاه شود. این دستگاه‌ها چیزهای زیادی را در مورد تحصیل دانش‌آموز به ارمغان می‌آورند، زیرا می‌توانند سخنرانی‌ها را ضبط کنند، کتاب بخوانند و دانلود کنند، از نقشه‌ها استفاده کنند، به درس‌ها گوش دهند و موارد دیگر.

پیشرفت های فناوری به این معناست که دانش آموزان به برنامه های کاربردی زیادی برای کمک به آنها در تحصیل دسترسی دارند. ایده ممنوعیت تلفن همراه در مدارس نباید توسط هیچ موسسه آموزشی مطرح شود.

تلفن های همراه مقرون به صرفه هستند

وضعیت اقتصادی دانش آموزان از فردی به فرد دیگر متفاوت است به خصوص اگر از کشورهای مختلف آمده باشند. در حالی که دیگران ممکن است از خانواده‌های ثروتمند باشند، برخی دیگر از خانواده‌های فقیر هستند که توانایی خرید لپ تاپ یا کامپیوتر با کیفیت خوب را ندارند.

از طرف دیگر تلفن های همراه بسیار مقرون به صرفه هستند و جایگزینی فوق العاده برای رایانه ها هستند. با وجود اینکه محدودیت‌هایی مانند صفحه‌نمایش کوچک، صفحه کلید کوچک و ظرفیت حافظه کم دارند، اما با قابل حمل بودن، ارزان بودن و کاربرپسند بودن آن را جبران می‌کنند.

دانش‌آموزان همچنان راه‌هایی برای استفاده از آنها پیدا خواهند کرد

توقف استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در کلاس به این معنی نیست که اصلاً از آنها استفاده نمی شود. در غیر این صورت، دانش‌آموزان را سرکش می‌کند و راه‌های زیرکانه‌ای برای استفاده از آن‌ها بدون گرفتار شدن توسط معلمان خود پیدا می‌کنند.

آنها به جای اینکه معلمشان بر آموزش آنها تمرکز کند، بیشتر وقت را با هوشیاری بالا می گذرانند تا ببینند چه کسی بدون اجازه از آنها استفاده می کند. این می تواند استرس غیر ضروری را برای معلمان ایجاد کند و راه حل ساده است.

بهتر است تلفن همراه در جایی که معلمان می توانند آنها را ببینند قابل مشاهده باشد تا اینکه دانش آموزان برای مثال از آنها در زیر میز استفاده کنند.

تلفن های همراه به دانش آموزان کمک می کند تا برای دنیای واقعی بیرون آماده شوند

دلیل اصلی اینکه والدین دانش آموزان خود را به مدارس می فرستند این است که آنها را برای آینده آماده کنند. دنیا بسیار رقابتی است و برای موفقیت باید بسیار آماده باشد. کالج‌ها و دانشگاه‌ها باید به دانش‌آموزان خود بیاموزند که چگونه از تلفن‌های همراه به طور مؤثر برای بهتر کردن خود استفاده کنند، زیرا اکنون آنها بخش مهمی از زندگی هستند.

تلفن های همراه به دانش آموزان امکان اتصال را می دهد

ارتباط در زندگی دانش‌آموز بسیار مهم است و اگر از انجام آن منع شود، می‌تواند مشکلات عمده‌ای برای سلامت روان به همراه داشته باشد. وقتی دانش آموزی از نظر روانی رنج می برد، می تواند بر عملکرد آنها در کالج تأثیر بگذارد. تلفن‌های همراه به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهند که نه تنها با یکدیگر معاشرت کنند، بلکه از اتفاقاتی که در دنیای سرگرمی می‌افتد نیز مطلع باشند.

نتیجه گیری: استفاده از تلفن همراه با محدودیت های لازم

اگرچه استفاده از تلفن همراه مصارف خاص خود را دارد، اما استفاده از آن همه موارد سوء استفاده را دارد و عواقب زیانباری به همراه دارد. بنابراین استراتژیست های آموزش و پرورش باید سیاست های موثری را ایجاد کنند تا تلفن های همراه با چنین محدودیت هایی در مدارس مجاز باشند تا از حواس پرتی، سوء استفاده و سایر رفتارهای نامطلوب جلوگیری شود.


موارد پیشنهادی


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

مشاهده بیشتر