0

نحوه رفتار والدین با پسر نوجوان

نحوه رفتار والدین با پسر نوجوان

نحوه رفتار والدین با پسر نوجوان

نمی دانید چگونه با پسر نوجوان خود رفتار کنید؟ تربیت پسر نوجوان همیشه آسان نیست. والدین نوجوانان به صبر و همدلی و همچنین دلسوزی به خود نیاز دارد. و رفتار پسر نوجوان می تواند چالش برانگیز باشد ، به ویژه در شرایط منحصر به فرد امروز. امروز در مجله اینترنتی جیران قصد داریم به نحوه رفتار والدین با پسر نوجوان بپردازیم. با ما همراه باشید.

در نتیجه همه گیری ، فاصله گذاری اجتماعی و مدرسه از راه دور ، نوجوانان بیش از هر زمان دیگری با انزوا ، تنهایی و اضطراب روبرو هستند. پسران نوجوان در اتاق های خود جمع می شوند و تمام وقت خود را آنلاین می گذرانند ، که منجر به خطر بیشتر اختلال بازی های اینترنتی می شود.

علاوه بر این ، در حالی که دختران بیشتر در مورد احساسات خود صحبت می کنند ، پسران نوجوان تمایل به کنار کشیدن در هنگام مشکل دارند. بنابراین ، آنها از حمایت والدین یا کمک حرفه ای مورد نیاز خود برخوردار نمی شوند.

درک رفتار پسر نوجوان و مغز نوجوان

این سؤال که چگونه با پسر نوجوان خود رفتار کنید ، با درک علل اصلی مشکلات پسر نوجوان آغاز می شود. پسران نوجوان در این سالهای آشفته چه چیزی را تجربه می کنند؟ و چگونه والدین نوجوان می توانند آگاهی را تمرین کرده و ارتباط واقعی ایجاد کنند؟

هنگامی که والدین نوجوان با روند رشد نوجوان آشنا هستند ، درک پسران نوجوان و مشکلات پسر نوجوان ممکن است آسان تر باشد. رفتار پسر نوجوان تا حد زیادی تحت تأثیر تغییرات هورمونی و عصبی زیستی که در دوران بلوغ رخ می دهد ، کنترل می شود.

علاوه بر این ، مغز نوجوان هنوز در حال توسعه است. ناحیه ای از مغز که مسئول قضاوت و تصمیم گیری است ، قشر پیش پیشانی ، تا اواسط دهه 20 کاملاً بالغ نمی شود. از این رو ، پسران نوجوان تغییر انگیزه ها و احساسات را تجربه می کنند. نحوه رفتار با پسر نوجوان پیچیده می شود.


موارد پیشنهادی


مقابله با رفتارهای پرخطر نوجوانان

وقتی والدین در مورد رفتار با پسران نوجوان صحبت می کنند ، اغلب به رفتار پرخطر پسر نوجوان خود اشاره می کنند. رفتارهای خطرناک پسر نوجوان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • رانندگی بی پروا
  • رابطه جنسی محافظت نشده
  • سوء مصرف مواد ، که بیشتر در پسران نوجوان شایع است تا دختران
  • زیاده روی در نوشیدن
  • سیگار کشیدن
  • رفتاری که ممکن است منجر به خشونت یا آسیب شود – به عنوان مثال ، جنگیدن ، حمل سلاح یا شرکت در فعالیتهای تفریحی ناامن.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا پسران نوجوان به سمت رفتارهای خطرناک می روند؟

  • استرس های بیرونی می توانند پسرهای نوجوان را به سمت رفتارهای خطرناک سوق دهند تا بخار خود را از دست بدهند.
  • علاوه بر این ، فشار همسالان می تواند یک عامل باشد.

یک مطالعه نشان داد که ریسک پذیری می تواند راهی برای نوجوانان باشد تا دنیای خود را کشف کرده و بیشتر بیاموزند. با این حال ، یک زیر مجموعه کوچکتر از نوجوانان – به ویژه آنهایی که دارای مشکلات کنترل ضربه هستند – به طور نامتناسب احتمال دارد پیامدهای منفی رفتارهای مخاطره آمیز را تجربه کنند.

روش برخورد والدین با پسر نوجوان

اصول نحوه برخورد با پسر نوجوان

هنگام برخورد با پسران نوجوان ، والدین باید محدودیت های مشخص و پیامدهای موثری را ایجاد کنند. بنابراین ، هنگام جستجوی مشکلات پسر نوجوان ، رویکرد مستقیم را در پیش بگیرید. در اینجا پنج دستورالعمل برای نحوه برخورد با پسر نوجوان آورده شده است.

محدودیت ها را تعیین کنید.

  • اول ، والدین و پسران نوجوان موافقت می کنند که محدودیت ها و قوانینی را تعیین کنند که هر دو در مورد آن توافق دارند. قوانین بر اساس ارزشهای مشترک در مورد ایمن ماندن و حفظ هماهنگی در خانواده است.
  • آن را بنویسید. علاوه بر این ، خانواده ها ممکن است پیش نویس یک توافق نامه کتبی را در نظر بگیرند. بنابراین ، دستورالعمل ها و حدود برای همه روشن است.
  • موافقت با عواقب در مرحله بعد ، والدین و پسران در مورد عواقب متناسب با سن توافق می کنند که در صورت تخطی از قوانین به اجرا در می آید. به عنوان مثال ، یک پیامد ممکن است از دست دادن امتیازات خودرو یا منع آمد و شد قبلی باشد. علاوه بر این ، نتیجه باید متناسب با سن باشد.
  • استرداد جبران خسارت علاوه بر این ، والدین و پسران نوجوان می توانند از نتیجه ای که به عنوان بازگرداندن یا ترمیم نامیده می شود ، استفاده کنند. از این رو ، نوجوانان به بهبود شرایط پس از نقض قرارداد مشترک کمک می کنند. به عنوان مثال ، اگر بلیط سرعت غیر مجاز دریافت کنند ، آن را به تنهایی پرداخت می کنند. یا بعد از دعوا برای ترمیم رابطه با خواهر و برادر گام برمی دارند. در نتیجه ، یک نوجوان می تواند اعتماد والدین را جلب کند.
  • از مجازات شدید خودداری کنید. با این حال ، مجازات شدید بهترین روش برای برخورد با پسر نوجوان شما نیست. در واقع مجازات می تواند اوضاع را بدتر کند. پسران نوجوان ممکن است احساس طرد و کینه داشته باشند. بنابراین ، آنها ممکن است بیشتر از والدین خود کناره گیری کنند.
    تحقیقات نشان می دهد که پسران نوجوان وقتی والدینشان گرم ، باز و حمایت کننده عمل می کنند ، در عین حال مرزهای محکمی تعیین می کنند.

 

5 کلید ارتباطی با پسر نوجوان

اغلب ، پسران نوجوان بیان احساسات خود را با کلمات مشکل می دانند. در یک نظرسنجی ملی که انجام شد ، بیش از 1000 نوجوان مورد نظرسنجی قرار گرفت و مشخص شد که یک سوم پسران فکر می کنند جامعه از آنها انتظار دارد که “مرد باشند” و هنگام ناراحتی یا ترس احساسات خود را پنهان کنند.

بنابراین ، تربیت پسران نوجوان شامل تشخیص این است که آنها ممکن است احساس راحتی نکنند که درونی ترین افکار خود را به اشتراک بگذارند. در نتیجه ، والدین نوجوان می توانند ناامید شده و احساس نادیده گرفته شدن کنند. در عوض ، هنگام برخورد با پسران نوجوان ، روشهای زیر را برای نحوه صحبت با نوجوانان امتحان کنید.

  • کوتاه و شیرین بیان کنید.

این جنبه مهمی از نحوه صحبت با نوجوانان است. اگر چیزی دارید که لازم است پسر نوجوان شما آن را بداند ، یک سری نکات روشن را ارائه دهید. متعاقباً اجازه دهید به هر کدام پاسخ دهد.

  • در تماس چشمی زیاده روی نکنید

در حالی که تماس چشمی اغلب برای ارتباط مؤثر توصیه می شود ، اما در برخورد با پسر نوجوان شما صادق نیست. در عوض ، ممکن است او را تحت فشار قرار دهد یا ارعاب کند. به همین دلیل ، رانندگی در ماشین با هم می تواند زمان مناسبی برای صحبت باشد.

  • در حین انجام کار صحبت کنید.

بسیاری از پسران نوجوان وقتی کار دیگری را همزمان انجام می دهند ، برقراری ارتباط آسان تر است. بنابراین هنگام بازی ، پیاده روی یا آماده کردن شام با هم گپ بزنید.

  • آرامش خود را حفظ کنید.

هنگام ارزیابی نحوه برخورد با پسر نوجوان ، اجازه ندهید احساسات شما برتری پیدا کنند. نشان دادن عصبانیت یا سرخوردگی ممکن است او را به اعماق پوسته خود بکشاند. در نتیجه ، کمتر احتمال دارد که او برای حمایت به شما مراجعه کند.

  • به او زمان دهید تا پردازش کند.

بسیاری از پسران نوجوان به چند ساعت یا حتی چند روز زمان نیاز دارند تا به مکالمات مهم فکر کنند. بنابراین ، اگر پسر نوجوان شما فوراً رفتار یا نگرش خود را تغییر ندهد ناامید نشوید. اجازه دهید اطلاعات را دریافت کرده و سپس در زمان خودش پردازش کند.


جالب است بدانید: اهمیت تغذیه در سنین بلوغ


نکته نهایی در مورد پرورش فرزندان نوجوان

گاهی اوقات والدین نوجوان ممکن است احساس کنند که پسر نوجوان آنها علاقه ای به آنها ندارد. اما والدین نباید اجازه دهند که آنها را گول بزند. شواهد به وضوح به اهمیت دلبستگی بین والدین و پسران نوجوان برای حمایت از سلامت روان نوجوانان و کاهش سوء مصرف مواد اشاره می کند.

روابط سالم بین والدین و نوجوانان به پسرهای نوجوان کمک می کند تا به مردان جوان قوی و مستقل تبدیل شوند. نحوه رفتار با پسر نوجوان شما این است که در هر شرایطی درگیر باشید.

سرانجام ، با محدود بودن تعاملات بیرونی ، والدین باید مراقب رفتارهای پسر نوجوان باشند. اگر در پسر نوجوان خود علائم افسردگی موقعیتی را مشاهده می کنید ، با ارائه دهنده خدمات درمانی خود تماس بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفده =

مشاهده بیشتر