0

نبایدهای رفتار با نوه ها

نبایدهای رفتار با نوه ها

نبایدهای رفتار با نوه ها

با معرفی نبایدهای رفتار با نوه ها که پدر بزرگ ها و مادربزرگ ها باید رعایت کنند را از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

نبایدهای رفتار با نوه ها

حالا به نباید ها می پردازیم

نباید با دادن وسایل بسیار به نوه هایتان آنها را لوس کنید. شاید دادن وسایل زیاد به کودکان، احساس خوبی در پدربزرگ یا مادربزرگ به وجود آورد، اما برای کودکان خوب نیست که چیزهای زیادی برایشان تهیه شود. به این ترتیب ایشان قدر وسایل خود را نخواهند دانست، توقعشان بیشتر می شود و به محض رسیدن به خانه، از شما انتظار هدیه دارند.

 

نباید محدودیتهایی را که والدین نوه هایتان برای آنها در نظر گرفته اند بی ارزش جلوه دهید. برای مثال، نباید پنهانی به آنها بگویید:”خب، پدر تو رو تنبیه کرده، اما حالا که پدرت رفته، من به تو اجازه تماشای تلویزیونی می دهم؛ حتی اگر پدرت گفته باشد که نمی توانی تلویزیون تماشا کنی. خراب کردن وضعیتی که والدین برای کودکان خود در نظر گرفته اند، مخرب ترین  کار است که پدربزرگ و مادربزرگ می توانند در حق نوه های خود انجام دهند. کودکان تیزهوش اغلب معتقدند که همطراز بزرگسالان هستند و بعید نیست جانب پدربزرگ و مادربزرگشان را که احتمالا آنها را به مخالفت و نافرمانی بر علیه پدر و مادرشان تشویق می کنند، بگیرند.

نباید سیستم ارزش گذاری خود را به کودکان تحمیل کنید. شاید روش تربیت پدربزرگ یا مادربزرگ با والد تفاوت داشته باشد، اما مادربزرگ یا پدربزرگ باید تسلیم خواست والدین شود. پدربزرگ یا مادربزرگ می تواند بعضی از تجربیاتش را (نه به شکل دخالت بیش از حد) در اختیار والدین بگذارد، ولی باید اجازه دهد تا اگر تمایل داشتند، از نصایح او بهره بگیرند. گاهی ارائه کتابی درباره تربیت کودکان، مقاله ای از روزنامه یا یک نوار به کودکان خوب است، اما توجه داشته باشید که افراط در این کار، شاید فقط آنها را خشمگین سازد و سبب شود که احساس کنند دارید کنترلشان می کنید.

نباید مسئولیت کارهای نوه های خود را بیش از آنچه لازم است، به عهده بگیرید. آنها را تشویق کنید تا استقلال خود را به دست آورند.

نباید به نوه های خود بگویید که نورچشمی شما هستند. به آنها نگویید که باهوش ترین، خلاق ترین، بهترین و یا خاص ترین نوه شما هستند. شاید گفتن چنین کلماتی، احساس خوبی در آنها به وجود آورد، اما شاید نوه دیگر هم این پیام را بشنود. اگر چنین مقایسه ای مطرح شود، کودکان دیگر احساس خواهند کرد علاقه کمتری به آنها دارید. ایشان را “شاه” یا “پرنسس” خطاب نکنید. آنها این صفات را درونی می کنند و تخت فشار یا انتظاراتی قرار میگیرند که ممکن است از حد توانشان خارج باشد. شاید هم به شنیدن این نوع تحسین و توجه عادت کنند.

نباید در مورد نوه هایتان با لحن بد، با پدر و مادرشان حرف بزنید؛ آن هم وقتی ممکن است کودکان به طور اتفاقی حرفهای شما را بشنوند(حرفهایی که به آنها اشاره دارد) شاید مادربزرگ و پدربزرگ و والدین بگویند “او بسیار خجالتی است” یا “او در انجام هر کاری دودل است”. ممکن است کودک این حرفها را بشنود و احساس کند که برچسب منفی به او زده شده است. بهتر است همیشه به روشی مثبت درباره آنها حرف زد، اما از مبالغه بسیار خودداری کرد.

نه همه بچه ها از نعمت داشتن پدربزرگ و مادربزرگ برخوردارند و نه همه بزرگسالان آن قدر خوشبخت هستند که به سن نوه دار شدن برسند. برای جبران این وضع، می توان پدر بزرگ یا مادربزرگ خوانده کودکی شد و کودکی را به نوه خواندگی برگزید. این امر می تواند نوعی رابطه ی بی نظیر باشد که لذت خاصی به کودکان و به همان نسبت به افراد مسن می بخشد.

بیشتر بخوانید: ژاکت بافتنی نوزاد + آموزش تصویری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =

مشاهده بیشتر