0

تأثیر نوازشهای کلامی در زندگی مشترک

نوازشهای کلامی

تأثیر نوازشهای کلامی در زندگی مشترک

یک روانشناس گفت: یکی از رفتار‌هایی که از گذشته تا به امروز در روابط عاطفی دیده می‌شود، این است که زوجین اهمیت کمتری به ابراز کلامی احساسات مثبت می‌دهند. تأثیر نوازشهای کلامی در زندگی مشترک را از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

تأثیر نوازشهای کلامی در زندگی مشترک

مازیار جلوه یک روانشناس، در خصوص نوازش‌های کلامی در روابط عاطفی اظهار کرد: یکی از رفتار‌هایی که از گذشته تا به امروز در روابط عاطفی دیده می‌شود این است که زوجین اهمیت کمتری به ابراز کلامی احساسات مثبت می‌دهند.

جلوه بیان کرد: در اوایل رابطه به دلیل وجود عطش عشقی و روانی ابراز احساسات نقش پررنگ تری دارد، اما متاسفانه در بسیاری از روابط مشاهده می‌شود که نوازش‌های کلامی آرام رنگ می‌بازد.

این روانشناس گفت: منظور از نوازش‌های کلامی مجموعه‌ای از کار‌هایی مانند تعریف، تمجید، تحسین، گوش دادن، شناسایی نکات مثبت رابطه، بیان دوستت دارم، بیان خاطرات مثبت و  غیره است.


بیشتر بخوانید: دلیل اثبات طول عمر امام زمان (عج)


وی با بیان اینکه دلایل بسیاری برای عدم وجود این مهارت در افراد وجود دارد، افزود: این دلایل شامل عدم مهارت، توجیه اشتباه خود به این صورت که کسب درآمد همان ابراز علاقه است، عدم آگاهی افراد از اهمیت این مهارت و غیره می‌شود.

جلوه تاکید کرد: اگر عمق رابطه عشقی و عاطفی برایتان اهمیت دارد یک خط قرمز بزرگ به دور سکوت‌های انفعالی یعنی همان بی تفاوتی، کلام تند انتقادی، نیش و کنایه زدن و تیکه انداختن بکشید.

این روانشناس خاطر نشان کرد: اگر جزء افرادی هستید که سکوت و بی تفاوتی از مخالفت و چالش بهتر است، باید بدانید که کاملا اشتباه می‌کنید، چرا که مخالفت و چالش ایجاد کردن بسیار تأثیرگذار است و به این گونه رفتار‌ها در مهارت‌های ارتباطی نوازش کلامی منفی می‌گویند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 20 =

مشاهده بیشتر