0

اصول اصلی و کلیدی ازدواج

اصول اصلی و کلیدی ازدواج

اصول اصلی و کلیدی ازدواج

با اصول اصلی و کلیدی ازدواج از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

اصول اصلی و کلیدی ازدواج

نخستین اصل: برای هر مرد، یک زن لازم است به شرطی که این زن، زنی باشد پاک و باوفا و دارای آمادگی کامل برای وظایف همسری- هر چه که سخت- اصل کار است. زیبایی و جمال و خوش اندامی و دلبری، فرع قضیه است. زیرا جوانی که همسر زیبا و دلربا می گیرد ولی انی زن نورس زیبا هیچگونه آمادگی و سرسپاری به وظایف سنگین همسری را نمی پذیرد ،جز دردسر و آوردن بلا و ناراحتی اعصاب به خانه شوهر کاری از او ساخته نخواهد بود. بویژه که اگر شوهر و آن زن دارای فرزند گردند. مادر از انجام وظایف مادری در خواهد ماند و فرزند یا فرزندان آن دو ،بسیار لطمه خواهند دید.

لذت آمیزش: هر ازدواجی باید چنان باشد که زن و شوهر از نظر جنسی بتوانند رضایت همدیگر را برآورده سازند. اصل دوم همین است ،یعنی لذت آمیزش.

مردی که نتواند در امیزش جنسی همسرش را خشنود سازد یا زنی که نتواند در این آمیزش باعث لذت بردن شوهرش شود، رفته رفته از همدیگر کناره گیری خواهند کرد و زندگی آنان سرد و تاریک خواهد گشت.

پس بر مردی که می خواهد ازدواج کند لازم است که نخست از نظر توانایی جنسی به خود مطمئن باشد و نیز هر زنی که می خواهد شوهر کند باید ببیند که آیا اصولاً در او کشش نسبت به شوهر آینده اش هست یا نه.

برخی از سرد مزاجی های دختران بالغی که در آستانه ازدواجند با مراجعه به پزشک متخصص برطرف می گردد. همچنین مردانی که در خود ناتوانی جنسی (عدم کشش نسبت به زن) می بینند بیشترشان با مراجعه به پزشک متخصص می توانند خود را درمان کنند و برای ازدواج آماده شوند.

مردی که نسبت به زن هیچگونه کشش جنسی ندارد و از رفتن پیش پزشک متخصص نیز به علت کمرویی یا علتهای دیگر اکراه دارد یا پیش پزشک می رود و بیماری او درمانپذیر نمی شود که این افراد بسیار کم اند. بهتر است تا زمانی که دچار این عدم کشش هستند از ازدواج خودداری کنند. هنچنین زنی که نسبت به جنس مرد در خود هیچگونه کشش جنسی احساس نمی کند یا زمانی که این ناتوانی در او هست بهتر است که از شوهر کردن پرهیز کند (البته این گونه زنها چنانکه گفتیم شماره اشان بسیار اندک است و برخی از آنان با چند بار مراجعه به پزشک متخصص درمانپذیر خواهند بود.)

سلامت روانی، اصل سوم این است. یک مرد مجنون یا زنی که دچار بیماری روانی(دیوانگی، خلی، منگولی) است نمی تواند وظایف زندگی زناشویی را انجام دهد و چه بسا که ممکن است فجایعی نیز به بار آورد. پس هر زنی که می خواهد شوهر کند باید حتماً از سلامتی روانی مردی که به خواستگاری اش آمد مطمئن شود. البته به توضیح نیست که سلامتی روانی در هر کس نسبی است. همه مردم چه زن و چه مرد، دارای نقطه ضعفهای کوچک در روان خود هستند. در برابر رخدادهای نامناسب و ناگهانی دچار خشم و ناراحتی می شوند. گاه سردند و گاه گرم و از این قبیل عارضه های موقت و زودگذر که در همه مردم کم و بیش هست و البته این عارضه ها زودگذر ربطی به بیماری روانی ندارد.

مردی که می خواهد زنی را به همسری برگزیند نیز باید از سلامتی روانی او مطمئن باشد. عدم سلامتی روانی یعنی دیوانگی، منگولی، خلی، سادیسم. زن یا مردی که دارای چنین بیماری هایی باشند بدون شک برای زندگی زناشویی مناسب نیستند.

اصل چهارم، بلهوس نبودن است. مردی که چند بار ازدواج کرده است و همه زنان خود را پشت سر هم طلاق داده است مطمئناً برای یک زندگی زناشویی بادوام و سعادت آمیز مناسب نیست. همچنین زنی که به طور یقین ثابت شده است که هوسباز و دمدمی مزاج و بی وفا و ناعفیف است. بی گمان برای زندگی زناشویی سعادت آمیز مناسب نیست. مرد باید از روی عشق و علاقه و برای ساختن کانون گرم خانواده و پرورش فرزند یا فرزندان شایسته به سوی یک زن و خواستگاری از او و زندگی مشترک با او اقدام کند و همه نیت و خواستش این باشد که زنی که به خواستگاری او می روم تنها شریک سراسر زندگی من خواهد بود زن نیز به همچنین. باید هنگامی به خواستگاری یک مرد پاسخ مثبت دهد که خواست نیتش این باشد که من می خواهم برای تمام عمر با این مرد زندگی کنم و در کنار او یک زندگی سالم خانوادگی را بسازم.

زن بلهوس و مرد بلهوس بدون شک برای یک زندگی بادوام زناشویی، شایستگی ندارند. پس بر هر مرد و هر زن لازم است که از وفاداری و پاکی همسر آینده خود مطمئن باشد و آنگاه با ازدواج با او رضایت دهد.


بیشتر بخوانید:


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

مشاهده بیشتر