0

چگونه والدین می توانند کودک خوبی تربیت کنند

چگونه والدین می توانند کودک خوبی تربیت کنند

چگونه والدین می توانند کودک خوبی تربیت کنند

بسیاری از والدین توجه خود را به نمرات و فعالیتهای فوق برنامه فرزندان خود متمرکز می کنند ، از جمله با اطمینان از اینکه بچه ها درس می خوانند ، تکالیف خود را انجام می دهند و به موقع به تمرینات فوتبال یا رقص می روند. اما اغلب اوقات ، ما فراموش می کنیم که برای پرورش یک مؤلفه دیگر موفقیت و رشد کودک وقت بگذاریم و تلاش کنیم – یکی از مواردی که به همان اندازه مهم است و حتی شاید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. پیشنهاد می کنیم با سایت تفریحی جیران همراه باشید تا با نحوه تربیت فرزند و اینکه چگونه والدین می توانند کودک خوبی تربیت کنند آشنا شوید.

چگونه والدین می توانند کودک خوبی تربیت کنند

فراموش کردن اهمیت مقابله با پیامهای فراگیر رضایت فوری ، مصرف گرایی و خودخواهی رایج در جامعه ما آسان است.

اگر می خواهیم کودکانی را پرورش دهیم که افراد واقعاً خوبی هستند ، می توانیم فرزندانمان را به سمت عادت ها و رفتارهایی که ویژگی های مثبت شخصیتی مانند مهربانی ، سخاوت و همدلی را برای کسانی که مزیت کمتری دارند یا نیاز به کمک دارند ، راهنمایی کنیم.

همانطور که C.S. Lewis معروف گفت ، “صداقت کار درستی انجام می دهد ، حتی وقتی کسی نظاره گر آن نباشد.” چگونه می توانیم تربیت کودک را بخوبی انجام دهیم ، کسی که کار درستی انجام دهد ، حتی اگر هیچ کس نتواند این کار را ببیند و پاداشی هم نداشته باشد؟ گرچه هیچ فرمول تضمینی وجود ندارد (اگر فقط!) ، در اینجا برخی از روش های والدین برای ایجاد شخصیت خوب و کمک به فرزندشان برای تبدیل شدن به یک فرد خوب وجود دارد.


موارد پیشنهادی


همدلی را در فرزند خود پرورش دهید

هوش هیجانی و همدلی یا توانایی جای دادن شخص به جای شخص دیگری و در نظر گرفتن احساسات و افکار او ، یکی از اساسی ترین ویژگی ها در افراد خوب است. مطالعات نشان داده است که داشتن یک ضریب احساسی بالا – یعنی توانایی درک احساسات خود و دیگران – یکی از مؤلفه های مهم موفقیت در زندگی است.

برای تشویق همدلی در کودک ، کودک خود را تشویق کنید تا در مورد احساسات خود صحبت کند و مطمئن شوید که شما می دانید که به او اهمیت می دهید. هنگامی که درگیری با یک دوست اتفاق افتاد ، از او بخواهید احساس دوست خود را تصور کند و روشهای مدیریت احساسات خود را نشان دهد و برای رسیدن به یک راه حل مثبت کار کند.

آنها را تشویق کنید تا دیگران را بلند کنند

در حالی که داستان در مورد بچه های درگیر با زورگویی و سایر رفتارهای بد غالباً خبرساز می شود ، واقعیت این است که بسیاری از بچه ها در روند عادی زندگی خود بی سر و صدا کارهای خوب انجام می دهند ، خواه این باعث می شود که یک دوست در هنگام خرابی حال خود را بهتر کند یا در یک مرکز اجتماعی زیر و بم کند .

همانطور که رفتارهای مثبتی مانند انجام کاری برای بهتر شدن روز کسی را ترغیب می کنید (حتی کاری به اندازه کوچک زدن به شانه دوست خود وقتی او ناراحت است) ، حتماً در مورد تأثیرات منفی رفتارهایی مانند شایعات یا زورگویی در هر دو طرف صحبت کنید. (هم کسانی که مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و هم کسانی که زورگویی می کنند) ، و اینکه چرا و چگونه به مردم آسیب می رساند.

به آنها داوطلبانه آموزش دهید

چه کودک شما با بیل زدن پیاده رو به همسایه سالخورده شما کمک کند یا به شما کمک می کند مقداری کنسرو را در جعبه های اهدای کمک به پناهگاه های خانواده قرار دهید ، عمل داوطلبانه می تواند شخصیت کودک شما را شکل دهد. وقتی بچه ها به دیگران کمک می کنند ، یاد می گیرند که به نیازهای کمتر خوش شانس خود فکر کنند و می توانند به خاطر تغییر در زندگی دیگران به خود احساس افتخار کنند.

جوایز را با کمترین پیشنهاد ارائه دهید

نکته مهمی که باید هنگام تشویق بچه ها برای کمک به دیگران به خاطر بسپارید ، پاداش دادن برای هر کار خوب نیست. به این ترتیب ، کودک شما داوطلبانه را با بدست آوردن چیزهایی برای خودش ارتباط نخواهد داد و یاد خواهد گرفت که احساس خوب در کمک به دیگران به خودی خود یک پاداش است.

این بدان معنا نیست که شما نباید گاهی اوقات فرزند خود را برای معالجه خاصی بیرون ببرید یا برای کمک به دیگران و کار سخت و سخت مطالعه به او هدیه دهید.

بچه ها تشویق را دوست دارند و با تأیید والدین رشد می کنند. پاداش گاه به گاه راهی عالی برای نشان دادن این است که شما به خاطر کارهای خوبی که انجام می دهد چقدر سپاسگزار هستید.

خوش اخلاقی را به آنها بیاموزید

آیا فرزند شما اصولاً رفتارهای خوب مانند گفتن “متشکرم” و “لطفا” را رعایت می کند؟ آیا او با ادب با مردم صحبت می کند و بزرگان را به عنوان “آقای” خطاب می کند و خانم ”؟ آیا او می داند که چگونه به درستی به مردم سلام کند و آیا با اصول رفتار خوب آشنا است؟ آیا او وقتی با دوستانش بازی می کند به یک بازنده لطف دارد؟

به یاد داشته باشید که شما شخصی را بزرگ می کنید که تا آخر عمر در دنیا فعالیت کند و با دیگران تعامل کند. (و این فرد کوچک ، هرچه رشد می کند ، کنار شما سر میز شام خواهد بود و تا زمانی که خانه را ترک نکند ، هر روز با شما تعامل خواهد کرد.) شما می توانید در شکل گیری خوش اخلاقی فرزندتان نقش مهمی داشته باشید.

با آنها با مهربانی و احترام رفتار کنید

موثرترین راه برای اینکه بچه ها بخواهند با شما و دیگران به روشی محترمانه صحبت کنند و با دیگران به تعامل خوبی بپردازند این است که هنگام تعامل با فرزند خود دقیقاً همان کار را انجام دهید. به نحوه صحبت با فرزند خود بیندیشید.

آیا وقتی از چیزی راضی نیستید عصبانی صحبت می کنید؟ آیا هرگز فریاد می زنید یا حرفهایی می زنید که خوب نیستند؟ شیوه گفتار ، عملکرد و حتی تفکر خود را در نظر داشته باشید و سعی کنید لحن و روشی دوستانه و مودبانه را با کودک خود انتخاب کنید ، حتی زمانی که با او درباره اشتباه یا رفتار نامناسب صحبت می کنید.

کودک خود را مرتباً آسیب می زنید

والدینی که از دادن مرزهایی به بچه ها خودداری می کنند یا تصحیح قاطعانه (اما با عشق) به رفتار بد ممکن است در واقع با نیت خوب به فرزندشان آسیب برسانند. کودکانی که نظم و انضباط ندارند ، ناخوشایند ، خودخواه و به طرز شگفت آوری ناراضی هستند.

برخی از دلایل زیادی که ما به نظم و انضباط احتیاج داریم شامل این واقعیت است که کودکانی که قوانین ، مرزها و انتظارات مشخصی دارند ، با داشتن خودکفا بودن ، مسئولیت پذیری بالاتری دارند ، احتمال بیشتری دارد که گزینه های خوبی را انتخاب کنند و بیشتر دوست می شوند و خوشبخت می شوند. . به محض مشاهده مشکلات رفتاری از قبیل دروغ گفتن یا برگشت ، آنها را با عشق ، درک و قاطعیت برطرف کنید.

به آنها بیاموزید که سپاسگزار باشند

آموزش نحوه سپاسگزاري و ابراز سپاسگزاري به فرزندتان ، مؤلفه اصلي تربيت فرزند خوب است. چه برای غذایی که برای شام آماده کرده اید و چه برای هدیه تولد مادربزرگ و پدربزرگ ، به کودک خود بیاموزید که از شما تشکر کند. برای مواردی مانند هدایای تولد و تعطیلات ، مطمئن شوید که کودک عادت دارد کارت های تشکر بنویسد.


جالب است بدانید: 11 نکته تربیت جنسی کودکان


به آنها مسئولیت دهید

هنگامی که کودکان لیستی از کارهای متناسب با سن را که باید در منزل انجام دهند مانند کمک به سفره آرایی یا جارو کشیدن زمین ، دارند ، احساس مسئولیت و موفقیت می کنند. انجام یک کار خوب و احساس اینکه آنها در امر خیر و منزل خانواده سهیم هستند می تواند باعث احساس افتخار بچه ها نسبت به خود شود و به آنها کمک کند تا شادتر شوند. چرا باید کارهای بیشتری به کودکان خود بدهید؟

رفتار خوب را الگوی خود قرار دهید

نحوه تعامل با دیگران را در نظر بگیرید ، حتی وقتی کودک شما تماشا نمی کند. آیا به کارمند صندوق فروش در بازار می گویید “متشکرم”؟ آیا از شایعات در مورد همسایگان یا همکاران دور می مانید؟ آیا هنگام خطاب به پیشخدمت ها از لحن دوستانه ای استفاده می کنید؟ ناگفته نماند که شما مستقیماً بر وضعیت فرزندان خود تأثیر می گذارید. اگر می خواهید فرزند خوبی تربیت کنید ، خود را همانگونه که می خواهید فرزندتان رفتار کند ، انجام دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 2 =

مشاهده بیشتر