0

چرا هرگز اولین عشق خود را فراموش نمی کنید

هرگز اولین عشق خود را فراموش نمی کنید

چرا هرگز اولین عشق خود را فراموش نمی کنید

با دلیل اینکه چرا هرگز اولین عشق خود را فراموش نمی کنید از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

هرگز اولین عشق خود را فراموش نمی کنید

در طول عمر, بیشتر ما ارتباط هایی را با بیش از یک نفر دیگر می‌بینیم. اما تو فقط یک عشق را داری. معمولاً کسی هست که خیلی چیزها را با آنها تجربه می‌کنید, چه اولین آرامش, اولین تاریخ دیدار , یا اولین برخورد نزدیک است و مهم نیست که ازدواج کنی یا نه, جا دارد که بگوییم خیلی خیلی سخت است که فراموش کنی.

” اولین عشق شما تجربه جدیدی در زندگی شماست. ” این یکی از دلایلی است که هرگز آن را فراموش نکرده اید. ”


موارد پیشنهادی


به نظر محلی, هیپوکامپ, که ناحیه مغز مسئول خاطرات, یادگیری و عواطف جدید است, توانایی تشخیص یا تازگی یک تجربه یا تصویر را دارد. ” و تحقیقات نشان داده‌است که ” اطلاعات جدید در میان سایر اطلاعات آشنا قرار دارند. ”

روانشناسان به این موضوع به عنوان “اثر اولویت” اشاره می‌کنند، یک مفهوم که شما احتمالاً “اولین لحظات” خود را نسبت به “دو ثانیه”، “سوم” و غیره به یاد می‌آورید. به همین دلیل است که اولین روز سفر بین‌المللی شما بیشتر از روز پنجم شما است، چرا اولین روز شما در یک شغل جدید بیش از بیستم شما در ذهنتان می ماند و چرا اولین عشق شما اینقدر سخت است که فراموش شود.

یک مطالعه محوری که در ژورنال Neuron منتشر شد، نشان داد که خاطرات عاطفی مهم به طور خاص، مانند هیجان اولین عشق، بخش‌های مختلفی از مغز را نسبت به خاطرات متوسط هر روزه وارد می‌کنند. محققان از طریق اسکن مغزی قادر به مشاهده این موضوع بودند که این خاطرات هیجانی، فعالیت را در مغز و بخش‌های میانی و میانی مغز دخیل در پردازش حافظه شامل می‌شوند.

با این حال، این تنها چیزهای جدید یا احساساتی نیست که به اولین عشق متصل می‌شود که آن را برای همیشه در مغز شما حک می‌کنند. این نیز می‌تواند دل شکستگی باشد که به دنبال آن می‌آید.

بورلی فریدمن، که سابقه روانشناسی رفتاری دارد، می‌گوید: ” متاسفانه، اولین عشق شما اغلب با احساس قدرتمندی از اولین تجربه شما از دل شکستگی همراه می‌شود، این به این معنی است که ما همیشه یک جای ویژه در قلب خود برای اولین عشق خود داریم و درد ناشی از جدایی را به یاد داریم.”

درست است. مطابق با مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، دستورالعمل‌های جاری در علم روانشناسی، رویدادهای منفی همانند حافظه جدید یا عاطفی نیز به صورت مفصل تری به یاد خواهند آمد. پس تجربه دردناک یک دل شکستگی ممکن است بیشتر از آنچه دوست دارید آزارتان دهد.

و به خاطر رسانه‌های اجتماعی، این خیلی سخت‌تر می‌شود که اولین عشق خود را فراموش کنید. مطالعه ۲۰۱۶ که در حافظه مجله منتشر شد نشان داد که ارسال تجربیات شخصی تان به صورت آنلاین، مانند یک عکس از اولین سالگرد ازدواج تان، یا یک نقل‌قول از کسی که شکست خورده پس از اینکه اولین عشق شما قلبتان را می‌شکند، می‌تواند اتفاقات خاصی را به راحتی به یاد آورد.

چی وانگ، نویسنده مطالعه پیش رو، در بیانیه‌ای گفت: ” روند نوشتن در مورد تجربیات فرد در حوزه عمومی، که اغلب با بازخورد اجتماعی بعدی حفظ می‌شود، ممکن است به مردم اجازه دهد تا در مورد تجارب و ارتباط شخصی آن‌ها تامل کنند.

بنابراین، دفعه بعد که در مورد دوست پسر یا دوست دختر دبیرستان خود خیال‌بافی می‌کنید، زیاد مطالعه نکنید. اولین عشق شما ممکن است جای ویژه‌ای در مغز شما داشته باشد، اما همیشه نباید جای ویژه‌ای در قلب شما داشته باشد.


بیشتر بخوانید: ۱۰ رستوران گران دنیا


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 19 =

مشاهده بیشتر