0

هر آنچه در مورد کولیک نوزادان باید بدانید

هر آنچه در مورد کولیک نوزادان باید بدانید

هر آنچه در مورد کولیک نوزادان باید بدانید

هر آنچه در مورد کولیک نوزادان باید بدانید را  از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

هر آنچه در مورد کولیک نوزادان باید بدانید

هنگامی که نوزاد به طور منظم و هنگام عصر و درست سر ساعت مقرری گریه می کند، آن را کولیک (دل درد سه ماهه) می نامیم. اغلب نوزادان کولیکی به مدتی بیش از سه ساعت در هر بیست و چهار ساعت گریه می کنند. این نوزادان ظاهراً درد می کشند، شکمشان نفخ می کند و از مقعدشان هوا خارج می شود.

کولیک معمولاً در حدود دو یا چهار هفتگی شروع می شود و تا سه ماهگی ادامه پیدا می کند و بعد هم از بین می رود. گریه در بعضی از نوزادان کولیکی پس از شیر خوردن شروع می شود و فرقی نمی کند که بیش از حد یا کمتر از حد شیر خورده باشند. گریه پشت سرهم قبل از شیر خوردن در نوزاد گرسنه دیده می شود. نوزاد مبتلا به کولیک به شکل طبیعی وزن اضافه می کند و نتیجه همه آزمایش های او طبیعی است. کولیک هم در کودکانی که شیر خشک می خورند، پیش می آید.

در این گونه موارد، اغلب پدر و مادرها احساس گناه می کنند و خیال می کنند که کار اشتباهی انجام می دهند. هنگامی که پزشک، نوزاد شما را معاینه و اعلام کرده که چیزی غیرعادی وجود ندارد، می توانید مطمئن باشید که نوزاد شما کاملاً سالم است.

تعویض شیرخشک بندرت وضع را تغییر می دهد. استفاده از نوشابه های کافئین دار و یا خوردن شکلات زیاد توسط مادر شیرده، ممکن است گریه کودک را بیشتر و حذف این غذاها و نوشابه ها، گریه های او را کمتر کند. گاهی اوقات کولیک نوعی حساسیت نسبت به پروتئین شیر گاوی است که مادر شیرده استفاده می کند. قبل از حذف شیراز رژیم غذایی مادر، بهتر است که او با پزشک نوزادش مشورت کند. در اغلب موارد، دادن پستانک (گول زنک) به بچه، مفید است.

گاهی هم اگر نوزاد را به شکم بخوابانید، راحت تر خواهد بود. بعضی از بچه های کولیکی موقعی که بغلشان می کنند و آنها را آرام تکان می دهند و یا آنها را در پتوی سبکی قنداق می کنند و در تخت می گذارند، راحت ترند. بعضی از نوزادان به خاطر سر و صدای زیاد در خانه، دچار کولیک می شوند. سرو صدای کمتر، موسیقی آرامش بخش و دقت در تحریک نکردن بیش از حد نوزاد، ممکن است مفید باشد. صدای سشوار یا جاروبرقی در نزدیکی تخت نوزاد، ممکن است کودکان کولیکی را آرام کند.

یادتان باشد که بغل کردن نوزاد در این سن،  او را لوس نمی کند. یک کودک بزرگتر ممکن است پرتوقع شود و از گریه برای وادار کردن پدر و مادرش برای جواب دادن به خواسته های او استفاده کند ولی یک نوزاد در سه ماه اول زندگی، موقعی که گریه می کند، خوردش را لوس نکرده است. او گریه می کند، چون نیازی دارد، نه این که بخواهد پدر و مادرش را کنترل کند(این کار را در سنین بالاتر می کند.) شما می توانید نخستین گریه های نوزادتان را نشانه ای از ناراحتی و نگرانی ببینید و بدون ترس از لوس کردن او، بلافاصله به آن پاسخ بدهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 7 =

مشاهده بیشتر