0

نوجوانان دارای والدین کنترل کننده

نوجوانان دارای والدین کنترل کننده

نوجوانان دارای والدین کنترل کننده

یک مطالعه جدید نشان داد که کودکانی که والدین کنترل کننده دارند، در بزرگسالی، دانشگاهی، دوستی حمایتی یا روابط عاشقانه ندارند. نحوه رفتار و مشکلات نوجوانان دارای والدین کنترل کننده را از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

نوجوانان دارای والدین کنترل کننده
این مطالعه به مدت 19 سال به طول انجامید و 184 کودک از سنین 13 تا 32 سال دنبال شدند.

این مطالعه شواهد بیشتری درباره خطرات طولانی مدت کنترل فرزندپروری است.

یک مطالعه 19 ساله که 184 نوجوان را از سن 13 تا 32 سال دنبال کرد، نشان داد که بچه هایی که والدین کنترل کننده دارند، کمتر در یک رابطه عاشقانه قرار می گیرند یا دستاوردهای دانشگاهی یا دوستی حمایتی دارند.

این مطالعه، که در نشریه “توسعه کودک”، مجله ای از انجمن تحقیقات در زمینه رشد کودک منتشر شد، به عنوان شواهد بیشتری به اثبات می رساند که فرزندپروری بیش از حد، می تواند اثرات منفی طولانی داشته باشد.

در مورد والدین تعدادی تحقیق انجام شده است كه كنترل روانشناختی را روی فرزندان خود اعمال می كنند، مطالعات به بررسی تأثیرات طولانی مدت از طریق کنترل والدین پرداخته اند.

“Emily Loeb”، نویسنده مطالعه، دانشگاه تحقیقات در ویرجینیا گفت: “ما واقعاً علاقه مند شدیم كه ببینیم این تأثیرات تا چه مدت در بزرگسالی به طول انجامیده است.” “جالب بود بدانید كه كنترل روانشناختی به شدت با مشكلات در روابط عاشقانه و پایین آمدن سطح تحصیلات در اوایل دهه 30 همراه بوده است.”

افراد دارای والدین کنترل کننده از درخواست پشتیبانی بدتر بودند
این مطالعه کلاس های هفتم و هشتم مدارس دولتی را در سال 1998 استخدام کرد. این بچه ها که حدوداً 13 سال سن داشتند، با نزدیکترین دوستان خود به آزمایشگاه آورده شدند. در آنجا یک کودک از مشکلی که برای آنها پیش امده بود، از دوست خود درخواست پشتیبانی کرد. این دو در مورد مسئله صحبت می کنند در حالی که محققان آزمایشگاه مشاهده کردند که بچه ها در این بحث چه مشارکت داشتند.

لوبی گفت: “این نوجوانان قبلاً در 13 سالگی با درخواست و دریافت پشتیبانی دست به گریبان بودند، اما به نظر می رسد که این مشکلات با گذشت زمان بدتر شدند.” کودکانی که والدین آنها کنترل بیشتری داشتند، از نظر همسالان خود نیز کمتر مورد پسند قرار می گرفتند و کمتر قادر به فکر کردن در مورد موقعیت های اجتماعی به شکلی ظریف بودند و دیدگاه های مختلفی را در نظر می گرفتند.

در سن 15 ، 16 ، 27 و 31 سال با شرکت کنندگان دوباره مصاحبه شد. کسانی که والدین کنترل بیشتری داشتند، احتمالاً در سن 32 سالگی در یک رابطه عاشقانه به سر می برند و تحصیلات کمتری نسبت به همسالان خود به پایان رسانده بودند، حتی وقتی که از پس زمینه اجتماعی اقتصادی و معدل خود در 13 سالگی حساب می کردند.

در 27 سالگی، همان آزمایش تکرار شد، اما در شرایط عاشقانه. در مقابل محققان، 88 شرکت کننده حداقل 3 ماه شرکای عاشقانه ای را که با آنها بوده اند به همراه آوردند و از آنها درخواست حمایت کردند در حالی که محققان توجه داشتند که چگونه واکنش نشان می دهند.

لوئب گفت: “افرادی كه با این والدین كنترل کننده بزرگ شده بودند، از دریافت یا درخواست پشتیبانی بدتر بودند.”

بچه های دارای والدین کنترل کننده بیشتر دوستان را به عنوان یک فشار می دیدند
لوب و همكارانش تصریح كردند كه فقدان پیشرفت تحصیلی ممكن است به این دلیل باشد كه والدین فرزندان را به سمت انجام كارهای خوب در مدرسه سوق داده اند و بدون انگیزه والدین، ​​فرزندان سالخورده آنها از تعقیب موفقیت تحصیلی متوقف شده اند.

آنها همچنین خاطرنشان كردند كه بچه های دارای والدین پر تحمل احتمالاً به جای یك رابطه متقابل سودمند، دوستان را به عنوان یک فشار می دیدند.

لوئب گفت: “افرادی که با والدین خود روابط دشواری دارند تمایل دارند انتظاراتی را که از روابط برقرار می شود شکل دهند.” “اگر کودک آنچه پدر و مادر می خواهد انجام ندهد، والدین گرایش به گناه و محبت دارند. ما می توانیم تصور کنیم که این بچه ها هر چه بزرگتر می شوند، انتظار دارند که این رفتار با دوستان و یا با شرکای عاشقانه انجام شود.”

فرزندان کنترل والدین از ترس این رفتار کمتر احتمال دارد خطرات لازم را بپذیرند و از آنها درخواست حمایت کنند، زیرا این امر می تواند با خطر طرد و کناره‌گیری همراه باشد.

به نوجوانان اجازه داده می شود برخی از انتخاب های خود را انجام دهند

پیتر گری، استاد روانشناسی کالج بوستون، که درگیر این مطالعه نشده است، به اینسایدر گفت که این تحقیق به عنوان “شواهد کاملاً قانع کننده ای مبنی بر اینکه نتیجه نظارت یا کنترل مستمر والدین بر فرزندان، تأثیرات مخربی دارد” استفاده می کند و افزود که رو به رشد است. شیوع کنترل والدین بخشی از تغییر نسل است.

گری گفت: “ما می دانیم شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه والدین در طی چند دهه گذشته کنترل بیشتر و بیشتری بر زندگی کودکان داشته اند.” “قبلاً این بود كه شما بچه ها را برای بازی به بیرون می فرستادید و آنها در تاریكی به خانه می آمدند. امروزه به بچه ها اجازه آن نوع استقلالی كه مردم در گذشته داشته اند نیست.”

وی افزود: در کنار این نظارت والدین، ​​نوجوانان نیز برای دستیابی به نقاط عطف سنتی در حال رشد، مدت زمان بیشتری را صرف کرده اند.

لوئب گفت: “بچه های دارای والدین کنترل کننده قصد دارند برای یافتن استقلال و تصمیم گیری های خودمختار دیرتر تلاش کنند. بنابراین، فکر می کنم این شواهدی است که نشان می دهد واقعاً مهم است که به نوجوانان اجازه داده شود برخی از انتخاب های خود را انجام دهند.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =

مشاهده بیشتر