0

اصلاح ناخن جویدن کودکان

اصلاح ناخن جویدن کودکان

اصلاح ناخن جویدن کودکان

با اصلاح ناخن جویدن کودکان از بخش خانواده سایت تفریحی جیران همراه باشید.

اصلاح ناخن جویدن کودکان

گاز گرفتن ناخن یک رفتار ناسالم است که می تواند به مشکلات سلامتی منجر شود. در حالی که بزرگسالان می توانند با تلاش آگاهانه این امر را تصحیح کنند ، اما برای کودکان نوپا و کودکان ممکن است انجام این کار دشوار باشد، به خصوص هنگامی که از قبل به این کار عادت کرده است.


موارد پیشنهادی

طبق گفته BabyCenter دلایل زیادی وجود دارد که بچه ها ناخن هایشان را می خورند. برخی این کار را از روی کنجکاوی انجام می دهند، برخی دیگر این کار را از روی خستگی انجام می دهند. کودکانی نیز هستند که وقتی استرس دارند این کار را انجام می دهند یا وقتی از کسی تقلید می کنند که این کار را در مقابل آنها انجام می دهد.

تعیین آنچه باعث می شود کودکان و نوجوانان ناخن خود را بجوند، می تواند به آسانی والدین را در رفع مشکل ناخن جویدن کمک کند. تصحیح این مسئله در سنین پایین بسیار مهم است ، بنابراین این عادت درستی نیست که آنها بخواهند در طی مراحل مختلف زندگی با خود داشته باشند.

در زیر روش هایی برای جلوگیری موثر جویدن ناخن های ناخن کودکان وجود دارد.

  • به مواردی که باعث اضطراب آنها شده است بپردازید.

همانطور که قبلاً ذکر شد، جویدن ناخن می تواند بعلت استرس باشد. دانستن آنچه باعث می شود کودکان و نوجوانان ناخن خود را دندان بزنند ، مفید خواهد بود، زیرا شما به عنوان والدین یا سرپرست می توانید چیزهایی را که باعث نگرانی آنها شده یا می ترسید ، از بین ببرید. با این وجود ، این ممکن است مشکل باشد زیرا بعضی از کودکان تقریباً در هر چیزی که به سر راهشان بیایند ، استرس را تجربه می کنند.

  • محدودیت ها را تعیین کنید و در مورد آن غافل نشوید.

بسیاری از کودکان نوپا و بچه ها ناخن را ناخودآگاه به طرف دهان می برند. اگر فرزند شما این کار را انجام داده است، به خاطر این کار او را مجازات نکنید و سرزنش نکنید. کاری که شما باید انجام دهید این است که محدودیت ها یا قوانینی در مورد جویدن ناخن ها تعیین کنید. به عنوان مثال ، ممکن است بگویید که هیچ کس مجاز نیست ناخن های خود را در میز شام به دهان بگذارد. این کار را با صدای آرام و جمعی اعلام کنید به جای اینکه حالت تهاجمی فقط بخواهید کودک را مورد خطاب قرار دهید.

  • در صورت درخواست از آنها کمک بگیرید.

بعضی از بچه ها وقتی متوجه می شوند چقدر برای سلامتی آنها بد است یا اینکه سنشان بزرگتر می شود، از این عادت خلاص می شوند. اگر کودک شما توانست این رفتارش را اصلاح کند، به او سخنان دلگرم کننده ای بگویید و به او بگویید که درک می کنید که ترک یک عادت چقدر سخت است.

  • مسئله تقلید را در حالی که هنوز می توانید آدرس دهید.

Parenting.FirstCry.com می گوید کودکان به طور کلی رفتارهایی را که از اعضای بزرگتر خانواده می بینند به راحتی انتخاب می کنند. آنها از کارهایی که خواهر و برادر و اعضای خانواده بالغ خود انجام می دهند، تقلید می کنند، و جویدن ناخن یکی از رایج ترین حرکاتی است که تمایل به کپی کردن آنها دارد. برای رسیدگی به این موضوع، به اعضای بزرگتر خانواده اطلاع دهید تا هنگام حضور در مقابل اعضای جوان خانواده از جویدن ناخن خود خودداری کنند.

  • ناخن های آنها را کوتاه کنید.

بهترین راه برای کمک به بچه ها برای جلوگیری از ایجاد عادت ناسالم برای جویدن ناخن های فرد ، مرتب کردن ناخن ها به طور مرتب است. کوتاه کردن ناخن هایشان یک ترفند مؤثر است که به آنها کمک می کند تا جویدن ناخن هایشان را به حداقل برسانند. هر هفته یکبار گرفتن ناخن کودکان کافی است.


بیشتر بخوانید: پوره کلم و شیر – غذای زیر یکساله ها


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

مشاهده بیشتر