0

نحوه رنگ آمیزی سقف

چگونه می توان سقف را به راحتی رنگ آمیزی کرد

نحوه رنگ آمیزی سقف

اگر رنگ آمیزی دیوارهای داخلی را یک دردسر زمان بر می دانید، احتمالاً از رنگ آمیزی سقف مانند طاعون خودداری می کنید. علاوه بر تمام مسائل منظمی که با نقاشی همراه است، سقف شامل کار با یک سطح مرتفع و زاویه های ناجور است که می تواند یک چالش جدی باشد اما اگر مدام کار رنگ آمیزی سقف خود را به پایین لیست کارهای خود منتقل می کنید، شاید زمان آن رسیده است که در این مورد تجدید نظر کنید. پیشنهادی می کنیم با بخش دانستنی های سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه ما باشید تا با نحوه رنگ آمیزی سقف آشنا شوید.

چگونه می توان سقف را به راحتی رنگ آمیزی کرد

با استفاده از وسایل و ابزار مناسب، می توانید سقف خود را به راحتی رنگ آمیزی کنید، بنابراین زمان کافی برای لذت بردن از بقیه آخر هفته خود باقی است.

اتاق را خالی کنید
به نظر می رسد یک مرحله آشکار باشد اما شما همیشه باید قبل از نقاشی اتاق خود را از مبلمان و سایر وسایل دکوراسیون خالی کنید. برای رسیدن به سقف باید از یک پله برقی استفاده کنید و اگر مبلمان و وسایل دیگری نباشد که دائماً مجبورید آنها را از آن خارج کنید، مانور در فضای اطراف راحت تر است. اگر وسایل بزرگی دارید که به راحتی قابل جابجایی نیستند، می توانید آنها را در اتاق رها کنید اما روی آنها را با پارچه های مناسب یا مشمبا بپوشانید تا تمیز بمانند. مقداری مشبا یا روزنامه باطله هم داشته باشید تا از کف نیز محافظت کند.


موارد پیشنهادی


همه چیز را مرتب نگه دارید
اگر سقف را رنگ آمیزی می کنید اما دیوارها را نقاشی نمی کنید، می خواهید مطمئن شوید که رنگ جایی نخورد، برای جلوگیری از اشتباهات، از نوار نقاش برای پوشاندن لبه بالایی دیوارها استفاده کنید. یک نوار آزاد کننده سریع انتخاب کنید، بنابراین پس از اتمام کار، درآوردن  و جدا کردن آن آسان است. اگر اتاق شما دارای تاج یا قالب تزئینی دیگری در بالای دیوارها است، باید از نوار نقاش نیز روی آنها استفاده کنید.

از رنگ مناسب استفاده کنید
تمام رنگهای داخلی لزوماً برابر نیستند. هنگام رنگ آمیزی سقف، بهتر است از رنگی استفاده کنید که مخصوص کار انتخاب شده باشد. رنگ سقف معمولاً غلیظ تر از رنگ دیواری است و دارای پوشش مات است، بنابراین می تواند به طور مؤثر علامت های آبی، لکه ها و سایر نقایص موجود در سطح را بپوشاند. از آنجا که لکه ها و نقص ها را به خوبی می پوشاند، حتی ممکن است بتوانید با استفاده از یک لایه، لکه ها کامل از بین بروند.

برای سقف خود می توانید از رنگ دیواری سنتی استفاده کنید اما باید مطمئن شوید که لکه ها و نقص ها پوشانده شده اند و این به زمان بیشتری نیاز دارد، با استفاده از آغازگر رنگ یا رنگ اولیه شروع کنید. رنگ سفید متداول ترین سایه رنگ برای سقف است زیرا می تواند به روشنایی اتاق کمک کرده و باعث بلند به نظر رسیدن سقف شود. اگر رنگ سفید جدیدی را روی سقف تمیز استفاده می کنید، تشخیص اینکه کدام مناطق را رنگ کرده اید و کدام یک را رنگ نکرده اید دشوار است. برای سهولت کار، به دنبال یک رنگ تغییر رنگ بروید که با رنگ آبی، صورتی یا رنگ دیگری استفاده شود.

ابزار مناسب را انتخاب کنید
اگر می خواهید رنگ آمیزی سقف خود را سریع و آسان انجام دهید، ابزار مناسب کلید اصلی است. برای رنگ کردن درز های کنار سقف با قسمت بالای دیوار باید از برس استفاده کنید. هنگام رنگ کردن، بهتر است از گوشه ای شروع کنید و ادامه دهید. برای جلوگیری از خطوط، می خواهید قسمت مرکزی سقف را رنگ آمیزی کنید در حالی که خطوط برش خورده شما هنوز مرطوب است.


مطلب مرتبط: تغییرات دکوراسیون منزل در سال 2020


برای صرفه جویی در وقت می توانید از یک غلتک با یک پایه کششی برای مرکز سقف استفاده کنید و یک غلتک 18 اینچی را انتخاب کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری کار کنید و تعداد ضربه های لازم برای پوشاندن سطح را کاهش دهید. از حرکت زیگزاگ استفاده کنید و در قسمت های کوچک کار کنید تا بتوانید در حالی که رنگ هنوز مرطوب است، هر خط یا نشانه ای را محو کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 11 =

مشاهده بیشتر