0

عوامل تاثیر گذار بر قیمت عینک آفتابی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت عینک آفتابی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت عینک آفتابی

دراین مطلب به بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت عینک آفتابی و مبنای تعیین قیمت عینک می پردازیم، با ما از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

قیمت عینک آفتابی را عواملی گوناگونی تعیین می‌کنند؛ از برند عینک گرفته تا جنس فریم، جنس عدسی و حتی پوشش‌هایی که روی عدسی عینک اضافه می‌شود. در ساخت برخی از عینک‌های آفتابی از جواهر یا سنگ‌های نیمه‌قیمتی استفاده می‌شود که همین امر سبب افزایش قیمت نهایی عینک می‌شود.


موارد پیشنهادی


  • در حال حاضر نمی‌توان رقم ثابتی را به عنوان قیمت یک عینک آفتابی استاندارد اعلام کرد. از آنجا که عینک آفتابی یک کالای وارداتی است، نرخ  آن بر اساس نوسانات قیمت ارز متغیر است. البته این مساله فقط در  کشور ما و بر اساس تورم وجود دارد و عوامل اصلی تعیین‌کننده‌ی قیمت عینک آفتابی چیزهایی دیگری است. ما در ادامه عوامل موثر در تعیین قیمت عینک دودی را برایتان نوشته‌ایم.
  • اما قبل از آن خوب است بدانید که با توجه به شرایط جغرافیایی، وضعیت UV و آلودگی هوا در ایران ضروری است که همه  افراد حتی کودکان خردسال هم به منظور تامین سلامت چشمان خود از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنند. به این خاطر که عینک‌های استاندارد توانایی محافظت از چشم در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید را دارند. برای خرید این عینک‌های اصل و استاندارد شما می‌توانید به فروشگاه‌های معتبری مراجعه کنید.
  • چه مسایلی باعث تغییر قیمت عینک‌های برند اصلی می‌شود؟
  • برند عینک آفتابی
  • برند عینک یکی از عوامل تعیین‌کننده‌ی قیمت عینک آفتابی است. همه می‌دانیم که کارخانه‌های تولید محصولات مصرفی همیشه بر اساس تجربه، کیفیت ساخت و موادی که استفاده می‌کنند مورد توجه یا عدم توجه عموم قرار می‌گیرند. وقتی یک کارخانه همیشه محصولات بسیار باکیفیت، ماندگار و اصیل تولید و عرضه می‌کند به عنوان یک برند قابل اعتماد بین مردم جهان شهرت می‌یابد. همین شهرت در کنار کیفیت عالی مواد و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در طراحی و ساخت کالاها سبب می‌شود تا محصولات این برندها با قیمت‌های بالاتر از مدل‌های مشابه از دیگر مارک‌های تجاری فروخته شوند.
  • برندهایی همچون ری‌بن که در سراسر دنیا برای تولید و عرضه‌ی عینک‌های آفتابی بی‌زمان، باکیفیت و شیک شهرت دارند، همیشه بر اساس خلاقیت و نوآوری پیش می‌روند. به طور مثال، همین چند وقت پیش اعلام شد که اولین «عینک هوشمند» فیس‌بوک قرار است سال آینده میلادی تحت برند «ری-بن» به بازار عرضه شود. این همکاری نشان می‌دهد که برندهای مشهور دائما در حال بررسی نیازهای اصلی مردم در دنیای مدرن هستند و راهی برای جلب رضایت آنها پیدا می‌کنند.
  • بنابراین، اینکه یک نام تجاری و برند بتواند روی قیمت یک عینک آفتابی استاندارد تاثیرگذار باشد چندان دور از ذهن و غیرواقعی نیست. اما شما هنگام خرید عینک باید حتما از اصل بودن آن مطمئن باشید تا پول اضافه برای محصول فیک پرداخت نکنید. برای این منظور بهتر است از فروشگاه‌های معتبری خرید کنید.
  • جنس فریم عینک آفتابی
  • از دیگر عوامل تعیین‌کننده‌ی قیمت عینک آفتابی جنس فریم آفتابی است. برخی از متریال‌ها قیمت بالاتری دارند. به طور مثال، عینک از جنس تیتانیوم جزو مدل‌های گران‌قیمت است. تیتانیوم به دلیل خاصیت ضد فرسایشی که دارد و به این خاطر که در برابر خوردگی بسیار مقاوم است، فلزی ارزشمند به شمار می‌رود. به طوری که حتی در هواپیماسازی هم از این فلز و آلیاژهای آن استفاده می‌کنند. برخی از برندهای تولیدکننده‌ی عینک آفتابی هم از تیتانیوم در طراحی برخی از عینک‌هایشان بهره می‌گیرند. همین باعث افزایش قیمت عینک می‌شود.
  • یا مثلا برخی عینک‌های ساخته شده با متریال خاص نیز در بازار وجود دارد که قیمت برخی از آنها بیش از یکصد میلیون تومان است. عینک‌هایی که کریستال سوواروفسکی دارند یا از فلز طلا در ساخت آنها استفاده شده است؛ البته توجه داشته باشید که چنین محصولاتی را نمی‌توان در عینک‌فروشی‌های معمولی پیدا کرد و فقط در فروشگاه‌های خاص عرضه می‌شوند.
  • جنس و برند عدسی عینک آفتابی
  • از دیگر فاکتورهای موثر در قیمت عینک آفتابی، جنس و برند عدسی است. برخی از برندهای عینک‌سازی همچون زایس مدل‌های طبی آفتابی عرضه می‌کنند که علاوه بر مطالبق مد روز بودن، نمره عینک هم دارند. حتی افراد دارای پیرچشمی هم می‌توانند از این عدسی‌های برای عینک آفتابی-طبی استفاده کنند. برند بودن، کیفیت ساخت، جنس مواد و تکنولوژی‌های به کار رفته در عدسی‌های زایس باعث می‌شود تا قیمت بالایی نسبت به دیگر برندها داشته باشد. مثلا اگر همین عدسی خاصیت فتوکرومیک هم پیدا کند، باعث افزایش قیمت نهایی عینک آفتابی خواهد شد.
  • در آخر هم در پاسخ به این سوال که قیمت عینک آفتابی بر چه مبنایی تعیین می‌شود و به چه عواملی بستگی دارد به طور خلاصه باید گفت، برند، جنس فریم و جنس عدسی عینک.
  • این سه عامل در کنار هم دلیل اصلی تفاوت قیمت‌های مختلف عینک آفتابی است.


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

مشاهده بیشتر