0

چگونه چیزی را فراموش کنیم؟

چگونه چیزی را فراموش کنیم.

چگونه چیزی را فراموش کنیم؟

با تلاش ، می توان خاطرات خاصی را فراموش کرد. با شناسایی آنچه باعث تحریک آنها می شود شروع کنید. با سایت تفریحی جیران همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم که چگونه چیزی را فراموش کنیم؟

چگونه چیزی را فراموش کنیم.

 

مایکل اندرسون ، استاد علوم اعصاب شناختی در دانشگاه کمبریج که در خصوص حافظه مطالعه می کند ، می گوید: “ما همان چیزی هستیم که از خود به یاد می آوریم.” اینکه چگونه زندگی خود را به عنوان یک پیرمرد 80 ساله به خاطر بسپارید ، بستگی به راههای حفظ خاطرات و یا رها کردن آنها دارد. مغز شما همیشه در فراموشی است، اما اندرسون معتقد است که شما می توانید با تعمق بیشتری فراموش کنید چیزی که وی آن را فراموش کردن با انگیزه می نامد و شما می توانید با تمرین در آن بهتر شوید. او می گوید: “شما خاطرات خود را مجسمه می کنید.”


موارد پیشنهادی


حافظه متکی به آنچه دانشمندان شناختی آن را نشانه های بازیابی می نامند ، است. بگویید که سعی می کنید به یک جدایی دردناک فکر نکنید ، اما سپس همان نوع Prius آبی رنگی که سابق شما رانده است در کنار شما با چراغ قرمز بالا می رود. خاطرات سرازیر می شوند. اگر می خواهید چیزی را فراموش کنید ، با نشانه های بازیابی آن حافظه سازگار شوید تا بتوانید نحوه پاسخ مغزتان به آنها را تغییر دهید. می توانید سعی کنید از چنین محرک هایی جلوگیری کنید ، اما این استراتژی به ندرت موثر است. یک جانباز جنگ ویتنام ممکن است مراقب باشد که از هر چیزی که یادآور جنگ است دوری کند و همچنان که قصد سفارش شام در یک رستوران را دارد به تصاویر جنگی بازگردد. “چگونه می توانستید پیش بینی کنید که یک حصیر بامبو جنگ شما را یادآوری کند؟” اندرسون می گوید

به جای اجتناب از نشانه های بازیابی کامل ، روشی را امتحان کنید که جایگزینی فکر است. اگر با خواهرتان بحث تلخی داشته اید و هر بار که خواهرش را می بینید به آن فکر می کنید ، سعی کنید روی موضوع های مثبت تر دیگری تمرکز کنید. تمرین کنید تا زمانی که مغز شما چهره او را ببیند و ابتدا خاطرات بهتر را نشان دهد و نه مبارزه. همچنین می توانید روی آنچه دانشمندان علوم شناختی سرکوب مستقیم می نامند کار کنید. اندرسون می گوید: “شما فقط نوعی دست ذهنی را تحمیل کرده و می گویید ،” نه ، من نمی خواهم به این موضوع فکر کنم. ” در حالی که این دو مکانیسم فراموشی اغلب با هم کار می کنند ، از نظر عصبی از یکدیگر متمایز هستند. جانشینی فکر به قشر پیشانی چپ متکی است. سرکوب مستقیم در سمت راست.

توانایی شما برای فراموشی ، تا حدی توسط معماری عصبی خاص شما تعیین می شود. مطالعات همچنین نشان می دهد که استرس شدید و کمبود خواب شما را در فراموشی با انگیزه بدتر می کند. افرادی که در زندگی خود ناملایمات بیشتری را تجربه کرده اند بهتر از افرادی هستند که چنین سختی هایی را نمی دانند. اگر چیزی آسیب زا را تجربه کرده باشید ، بعید است که بتوانید تجربه را کاملاً از مغز خود پاک کنید. آنچه شما می توانید انجام دهید این است که میزان ورود و ناخواسته بودن آن خاطرات را محدود کنید.


بیشتر بخوانید: چرا هرگز اولین عشق خود را فراموش نمی کنید


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =

مشاهده بیشتر