0

صبحانه محبوب در کشورهای مختلف

صبحانه محبوب در کشورهای مختلف

صبحانه محبوب در کشورهای مختلف

همه ما می دانیم و شنیده ایم که صبحانه اصلی ترین وعده غذایی است. بعضی از ما هر روز صبح کلی وقت می گذاریم و صبحانه مفصلی می خوریم، اما ممکن است جزو گروهی باشیم که به سادگی صبحانه را پشت گوش میاندازیم یا آن را از رژیم غذایی مان حذف می کنیم. به هر حال در همه جای دنیا صبحانه اهمیت زیادی دارد و مردم نقاط مختلف جهان، برای صبحانه غذاهای مختلفی مصرف می کنند. شاید برایتان جالب باشد که با بعضی از میزهای صبحانه خارجی بیشتر آشنا شوید و معروف ترین غذاهای صبحگاهی شان را برای یکبار در هفته هم که شده امتحان کنید. حتما خوشتان می آید. با بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه باشید تا با صبحانه محبوب در کشورهای مختلف آشنا شوید.

صبحانه محبوب در کشورهای مختلف

فرانسه

فرانسوی ها در برنامه غذایی شان صبحانه نسبتا مفصلی دارند که وعده غذایی سالمی است. چای یا قهوه حتما روی میز صبحانه شان دیده می شود. البته قهوه تلخ و سیاه را بیشتر می پسندند. گاهی هم در فصل سرد برای بچه ها شکلات داغ درست می کنند. یکی از نان های مخصوص صبحانه فرانسوی ها کراسان است که در بین مردم این کشور طرفداران زیادی دارد. این نان شیرین است. نان کشمشی، نان های شکلاتی یا سایر نان های شیرین هم بخشی از صبحانه را در بر می گیرند. چند عدد نان باگت هم به طور معمول در میز صبحانه فرانسوی ها قرار دارد که آن را همراه با کره، مارمالاد یا مربا می خورند. فرانسوی ها هر روز صبح میوه هم می خورد که می تواند به صورت یک سالاد میوه خوش رنگ و مقوی باشد. تخم مرغ، سوسیس یا کالباس هم از قدیم در بین مردم فرانسه محبوبیت داشته و همچنان مصرف می شود.

نان کراسان

مواد لازم

ا ق س مایه خمیر ترش

۳ عدد تخم مرغ

ا پیمانه شیر

۴ پیمانه آرد سفید

ا ق س شکر

ا عدد زرده تخم مرغ

۱۰۰ گرم کره

1/4 ق چ نمک

ا ق چ وانیل

1/2 پیمانه شکر


موارد پیشنهادی


نان کراسان -صبحانه فرانسوی

طرز تهیه

١- ابتدا در ظرف کوچکی شیر را تا دمای ۴۰ الی ۴۵ درجه سانتی گراد گرم کنید، سپس یک قاشق سوپ خوری شکر اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.

۲- پودر خمیر ترش را اضافه کنید و ۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید.

۳- در ظرف دیگری کره، شکر، نمک، وانیل و تخم مرغ ها را خوب مخلوط کرده، سپس مایه ی خمیر عمل آمده را اضافه کرده و نیمی از آرد را در آن ریخته و هم بزنید.(به انداز های آرد اضافه شود که خمیر به دست نچسبد). خمیر را ورز داده و روی آن را بپوشانید تا حجمش ۲ برابر شود.

۴- بعد خمیر را با وردنه به قطر ۴ میلی متر باز کرده، مثلثی شکل بریده و از قاعده مثلث لوله کنید.

۵- روی آن را با دستمال نازک بپوشانید و دوباره بیست دقیقه استراحت دهید.

۶- در آخر با قلم مو روی نان را زرده تخم مرغ بمالید و با حرارت ۳۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید.

 

انگلستان

مردم انگلستان صبح ها با یک بشقاب بزرگ و رنگارنگ از شکم شان پذیرایی می کنند. در این بشقاب معمولا یک یا دو عدد تخم مرغ نیمرو وجود دارد که در کنار مقداری سوسیس یا ژامبون سرخ شده، قارچ سرخ شده، گوجه فرنگی خام یا پخته، نان سرخ شده و نان تست بشقاب صبحانه انگلیسی ها را کامل می کند. گاهی اوقات مقداری میوه و سبزی هم روی میز صبحانه پیدا می شود. خوراک لوبیا هم جزو جدانشدنی یک صبحانه مفصل انگلیسی است.

خوراک لوبیای انگلیسی

مواد لازم

۲۵۰ گرم لوبیا چیتی

۸۰۰ گرم گوجه فرنگی خردشده

۲۵۰ گرم کالباس خرد شده

ا ق س رب گوجه فرنگی

ا عدد پیاز خردشده

مقداری جعفری خردشده

ا حبه سیر له شده

به مقدار لازم روغن، نمک و فلفل

طرز تهیه

١- لوبیاها را از شب قبل داخل آب خیس کنید، سپس آنها را بپزید.

۲- تابه بزرگی انتخاب کنید. مقداری روغن داخل آن بریزید و کالباس ها را تفت دهید.

۳- سیر و پیاز را اضافه کنید تا همراه کالباسها کمی سرخ شوند.

۴- رب و گوجه فرنگی های خردشده را به بقیه مواد اضافه و کمی صبر کنید تا جوش بیاید. سپس همه مواد را به قابلمه لوبیاهای پخته شده منتقل کنید. قابلمه را روی شعله قرار دهید و بگذارید خوراک لوبیای شما ۱۰ دقیقه بجوشد.

۵- نمک، فلفل و جعفری خرد شده را به بقیه مواد اضافه کرده و هم بزنید. غذا را داخل ظرف مناسبی ریخته و روی میز صبحانه سرو کنید.

ترکیه

در ترکیه صبحانه به طور معمول شامل کره، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی، خیار، مربا و عسل است، یک غذای معمول که ترکها به عنوان صبحانه خیلی دوستش دارند، نوعی املت آبدار است که آن را همراه با نان های تازه می خورند. نوشیدنی صبحگاهی آنها یک فنجان چای است.

املت ترکیه ای

مواد لازم

۸ ق س روغن زیتون

۴ عدد تخم مرغ زده شده

۲ عدد فلفل سبز بلند

به مقدار لازم نمک و فلفل قرمز

2 عدد گوجه فرنگی خرد شده

به مقدار دلخواه آویشن خشک

طرز تهیه

ا- تابه را گرم کنید و روغن زیتون را داخل آن بریزید. حرارت باید ملایم باشد.

۲- فلفل های سبز را خرد کرده و داخل تابه کمی تفت دهید تا مقداری نرم شوند.

۳ دقیقه کافیست. آنها را مرتب هم بزنید تا نسوزند.

۳- گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه روی شعله بمانند و نرم شوند. فقط مراقب باشید تا گوجه فرنگی ها آبدار بمانند و خشک نشوند.

۴- تخم مرغ های زده شده را اضافه کرده و نمک و فلفل را هم اضافه کنید، بعد به آرامی هم بزنید تا بپزند. دو دقیقه برایشان کافیست، چون نباید املت خشکی داشته باشید. در آخر کمی آویشن خشک روی املت بپاشید.

۵- مردم ترکیه عادت دارند که این صبحانه را داخل کاسه و به شکل آبدار سرو می کنند.

 

آلمان

آلمانی ها صبحانه را با مقداری نان، کره، مربا، سوسیس و تخم مرغ پخته شروع می کنند. نوشیدنی مورد علاقه شان قهوه است. گاهی هم غلات پخته همراه شیر، پنیر، تکه های گوشت، ماست و میوه تازه روی میز صبحانه شان دیده می شود که این حالت به صبحانه سنتی آلمانی ها نزدیک تر است.


بیشتر بخوانید: ارتباط حذف صبحانه و دیابت مردان


 آمریکا و کانادا

صبحانه مردم آمریکا به طور معمول شامل تخم مرغ و غلات می باشد و نوشیدنی مورد علاقه شان قهوه است. کانادایی ها بیشتر چای می نوشند. البته مصرف آب پرتقال، آب سیب و آب آناناس هم در بین همه سنین محبوبیت دارد. ۶۵ درصد از میزان قهوه مصرفی آمریکایی ها در وعده صبحانه نوشیده می شود. تخم مرغ به شیوه های مختلف روی میز صبحانه آمریکایی ها قرار می گیرد. بعضی ها نیمرو دوست دارند و گروهی دیگر املت را همراه با ژامبون و فلفل سبز و پیاز می پزند. استیک در کنار تخم مرغ هم در مناطق شمالی تر طرفدار دارد. در کنار همه اینها، پنکیک هم یکی دیگر از صبحانه های مورد علاقه مردم آمریکاست که از آن غافل نمی شوند. کانادایی ها بیشتر کرپ، غلات صبحانه و شیر را ترجیح می دهند. در کانادا صبحانه سنتی شبیه صبحانه انگلیسی هاست که ممکن است آن را با نان تست فرانسوی، وافل، پنکیک و ژامبون ترکیب کنند.

پنکیک

مواد لازم

3/4 پیمانه شیر

۲ ق س سرکه سفید

ا پیمانه آرد سفید

۲ ق س شکر

ا ق چ بیکینگ پودر

1/2 ق چ جوش شیرین

1/2 ق چ نمک

1 عدد تخم مرغ

۲ ق س کره ذوب شده

مقدار کمی روغن

طرز تهیه

١- شیر را به همراه سر که در کاسه متوسطی ریخته و به مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید.

۲- آرد سفید، شکر، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را داخل کاسه نسبتا بزرگی بریزید و با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را با کره هم بزنید و داخل مخلوط شیر و سرکه بریزید. سپس مخلوط آردی را به مواد مایع اضافه کرده و هم بزنید.

۳- تابه نسبتا بزرگی را روی شعله ای با حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود.

مقدار بسیار کمی روغن داخل آن بریزید.

یک چهارم پیمانه از خمیر را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا حباب هایی روی سطح پنکیک ظاهر شوند. پنکیک را با کفگیر برگردانید.

وقتی سطح پنکیک کمی قهوه ای شد برای خوردن آماده است.

ژاپن

اما در انتهای مقاله صبحانه محبوب در کشورهای مختلف به کشور ژاپن می رسیم. حتما شنیده اید که ژاپنی ها عمر طولانی ای دارند. فکر می کنید برای صبحانه چه می خورند؟ نسل جدید و جوان ترها صبحانه های غربی را ترجیح می دهند که شبیه صبحانه آمریکایی هاست اما ژاپنی هایی که به سنت های اجدادی پایبندند صبحانه متفاوتی دارند که شامل مقداری برنج سفید دم کشیده، یک کاسه سوپ و نوعی ترشی ژاپنی است. آنها تخم مرغ خام هم سر میز صبحانه قرار می دهند، آن را حسابی هم می زنند و سپس به برنج داغ اضافه می کنند تا برنج رنگ طلایی داشته باشد. نوشیدنی صبحگاهی ژاپنی ها چای سبز است و ماهی کبابی را هم به عنوان صبحانه دوست دارند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 5 =

مشاهده بیشتر