0

خوشمزه ترین غذاهای ارمنی

خوشمزه ترین غذاهای ارمنی

خوشمزه ترین غذاهای ارمنی

غذای ارمنی نمونه کاملی از این است که چگونه تاریخ بر روی سنت های آشپزی هر کشوری تاثیر می گذارد. کشور ارمنستان با بیش از 2000 سال تمدن، غذاهای محلی خاصی دارد که توجه همه را به خود جلب میکند. در این مطلب برخی از اصلی ترین و خوشمزه ترین غذاهای ارمنی را از سایت تفریحی جیران به شما معرفی می کنیم که به هیچ وجه نمی توانید آنها را از دست بدهید.

  • مانته (Mante)، غذای ملی ارمنستان

 مانته (Mante)، غذای ملی ارمنستان

مانته چه غذایی است؟ این غذا نوعی پیراشکی است که با گوشت چرخ شده گاو یا گوسفند سرخ میشود و به همراه طعم دهنده سیر و ماست سرو میشود.

مانته چه مزه ای دارد؟ این پیراشکی های قایقی شکل بسیار ترد هستند و به همراه مقداری براث گوجه فرنگی خورده میشوند.


موارد پیشنهادی


  • دلمه، یک غذای بسیار لطیف در ارمنستان

خوشمزه ترین غذاهای ارمنی - دلمه

مواد تشکیل دهنده دلمه ارمنستانی چه چیزهایی است؟ این مواد شامل عدس، گوجه فرنگی، سیر، بادمجان، جعفری، نعناع، فلفل قرمز، پیاز، گشنیز و برنج است که در فصل زمستان درون برگ های انگور و در فصل تابستان درون برگ های کلم پیچیده میشوند. این غذا در زبان ارمنی “Tolma” تلفظ میشود و به عنوان یکی از بهترین وعده های گیاهی در ارمنستان به شمار میرود به خصوص در جشن روزه ارمنی ها. اگر ترجیح میدهید که دلمه غیر گیاهی باشد میتوانید نوع دیگری از دلمه ارمنی را امتحان کنید که با گوشت درست میشود و مواد آن در برگ کلم پیچیده میشود.

دلمه ارمنی چه طعمی دارد؟ طعم سبزیجات تازه به همراه برگ های ترد کلم یا انگور در اولین لقمه زبان شما را بند خواهد آورد!

  • گاتا، یک شیرینی خوشمزه ارمنی

 گاتا، یک شیرینی خوشمزه ارمنی

گاتا از چه موادی تشکیل شده است؟ گاتا یک نان شیرین است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن آرد، آجیل و جوش شیرین است.

گاتا چه مزه ای است؟ گاتا یک شیرینی خیلی خوشمزه است که یک طعم شیرین ملایم و عجیب و غریب دارد.

 

  • باقلوا، یک دسر فوق العاده در ارمنستان

خوشمزه ترین غذاهای ارمنی - باقلوا

باقلوا ارمنی از چه موادی تشکیل می شود؟ این دسر فوق العاده خوشمزه از یک خمیر پخته شده به همراه گردو، دارچین، عسل، هل، کره و تخم مرغ تشکیل شده است.

فکر می کنید باقلوای ارمنی چه طعمی دارد؟ یک طعم آجیلی دیوانه کننده، شیرین و فوق العاده خوشمزه، باقلوا در کشور ارمنستان یک دسر پرطرفدار و دوست داشتنی به حساب می آید. به خصوص ترکیب شگفت انگیز کره آب شده و عسل شما را به خوردن این دسر وسوسه  میکند.

 

  • کباب لولا ارمنستان یکی از اصیل ترین کباب ها و غذاهای ارمنستان

خوشمزه ترین غذاهای ارمنی - کباب لولا ارمنستان

مواد تشکیل دهنده کباب لولا: برای تهیه این غذا گوشت راسته گوسفند که در تخم مرغ، فلفل قرمز، رب گوجه فرنگی، برگ نعناع، فلفل سیاه و پیاز خوابانده شده است را کباب میکنند.

طعم کباب لولا: طعم شگفت انگیز این کباب با پاشیدن مقداری جعفری بر روی آن کامل میشود. این غذای ارمنی را با مقداری برنج میل کنید تا بتوانید طعم حقیقی آن را تجربه کنید.

 

  • بُرِک پنیری

خوشمزه ترین غذاهای ارمنی - بُرِک پنیری

این غذا یک شیرینی تند است که با خمیر اسفناج و گوشت گاو به همراه لایه ای از پنیر تهیه میشود.هر تکه ای از این شیرینی کاملاً ترد و چیپسی شده است و با هر ذائقه ای سازگار است. این غذا یکی از غذاهای زمستانی معروف ارمنستان به حساب می آید که، کافی است تنها یک بار این غذای ارمنستان را بچشید آن وقت است که تا همیشه طعم آن را به خاطر خواهید داشت.

 

  • کوفته خام یک غذای سنتی در ارمنستان

خوشمزه ترین غذاهای ارمنی - کوفته خام سنتی

کوفته خام (Chi Kofta) از گوشت گاو تهیه میشود، گوشت گاوی که با رب گوجه فرنگی، فلفل قرمز، پودر زیره، فلفل قرمز، نمک دریایی و بلغور مخلوط شده است. در تور ارمنستان از خوردن این کوفته تند که به همراه لیمو و روغن زیتون سرو میشود لذت ببرید.

 

  • کوفته سینی (Sini Kofta) یک کوفته صاف و نرم

خوشمزه ترین غذاهای ارمنی - کوفته سینی

این کوفته در سینی فر پخته میشود و مواد اولیه آن گوشت بوقلمون یا گوسفند است. طعم واقعی این کوفته زمانی حس میشود که با مقداری ماست و سالاد تازه نوش جان شود.

 

  • باستورما (Basturma) اشتها آورترین غذای ارمنستان

 باستورما (Basturma) اشتها آورترین غذای ارمنستان

این غذای ارمنی یک ظرف خوشمزه شامل گوشت گاو خشک و چاشنی دار شده با ادویه هایی مثل سیر، فلفل سیاه، زیره سبز و فلفل قرمز است. اگر میخواهید طعم متفاوتی را امتحان کنید پیشنهاد میدهیم که این غذا را با کمی نان لواش یا پنیر میل کنید.

 

  • خوراک گوشت با سس انار (Veal)

 خوراک گوشت با سس انار (Veal) - غذای محبوب ارمنی

انار یکی از نمادهای اصلی در آشپزخانه ارمنستان محسوب می‌شود و از این رو، انواع نوشیدنی‌ها، سس‌ها و… از آن تهیه می‌شود. این خوراک دارای طعم ترد و خوشمزه‌ای است که از ترکیب گوشت و طعم ملس انار ایجاد شده است و به دلیل مزه خاصش پس از یکبار امتحان برای همیشه در ذهن خواهد ماند.

 

  • خاشلاما (Khashlama)

غذای محبوب ارمنستان

آشپزی ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین و ماندگارترین آشپزی‌های آسیا است و خوشبختانه بسیاری از غذاهای سنتی آن تاکنون حفظ شده‌اند. خاشلاما نیز یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین غذاهای محلی ارمنستان است که از گوشت بره به همراه سبزیجات تهیه می‌شود. بنا به روایت‌ها، این غذا از کلمه «هاشل» (Hashel) به معنی تکه گوشت پخته شده گرفته شده است. برخلاف دشواری مراحل پخت سایر غذاهای ارمنی، تهیه خاشلاما بسیار ساده است.

ارمنستان به عنوان یک کشور بیشتر از چیزی است که ما درباره آن دیده یا شنیده ایم. به همین ترتیب در میان همه غذاهای خوشمزه ارمنستان، ما سعی کردیم تا غذاهایی را به شما معرفی کنیم تا دهانتان کاملا آب بیفتد و درسفر به ارمنستان خوشمزه ترین و بهترین غذاهای ارمنی را امتحان کنید.


مطلب پیشنهادی: گردش در کشور ارمنستان


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =

مشاهده بیشتر