0

خطر عصبانیت بر سلامتی سالمندان

خطر عصبانیت بر سلامتی سالمندان

خطر عصبانیت بر سلامتی سالمندان

با خطر عصبانیت بر سلامتی سالمندان از بخش دانستنی های سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

خطر عصبانیت بر سلامتی سالمندان
وقتی سالم هستید امکان دارد یک گریه حال شما را خوب کند تا اینکه بخواهید از مشت محکمتان استفاده کنید. براساس مطالعه جدیدی که توسط انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده ، عصبانیت نسبت به غم و اندوه می تواند منجر به آسیب به سلامتی سالمندان شود.


موارد پیشنهادی


این مطالعه در مجله APA ، روانشناسی و پیری منتشر شده و به تأثیر عصبانیت و غم بر التهاب ، یک بیماری مرتبط با مسائل مزمن بهداشت مورد مطالعه قرار گرفت.

التهاب اغلب یک پاسخ ایمنی سالم به برخی از محرک های بدن مانند عفونت یا آسیب بافت است ، اما در صورت مزمن یا فراگیر شدن نیز ممکن است مضر باشد و می تواند به طور بالقوه منجر به بیماری های قلبی ، آرتروز و سرطان شود.

برای انجام مطالعه ، محققان دانشگاه کنکوردیا گروهی از 226 فرد مسن را به دو گروه تقسیم کردند: یک گروه در سنین 59 تا 79 و گروه دیگر در سنین 80 تا 93.

در طی یک هفته ، هر دو گروه نظرسنجی های روزانه را انجام دادند که در آن از آنها سؤال می شد که چقدر احساس غم و اندوه دارند ، در ضمن پاسخ به سؤالاتی راجع به اینکه آیا بیماریهای مزمن وابسته به سن بر آنها تأثیر می گذارد یا خیر.

نمونه خون از شرکت کنندگان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، و در مقایسه نظرسنجی ها با داده های خون ، محققان این ارتباط را یافتند: تجربه عصبانیت روزانه در افراد بالای 80 سال با سطح بالاتری از التهاب همراه بود.

از طرف دیگر غم و اندوه در هر سنی به التهاب یا بیماری مزمن مرتبط نبود.

محقق برجسته Meaghan A. Barlow از دانشگاه کنکوردیا گفت: او معتقد است که غم و اندوه ممکن است بخشی از یک روند مقابله سالم برای افراد مسن باشد که مجبور می شوند به آرامی از کاهش توانایی های جسمی و شناختی خود رها شوند.

بارلو به روان مرکزی گفت که عصبانیت می تواند به روش مثبتی استفاده شود. “خشم احساسی پرانرژی است که می تواند در ایجاد انگیزه در افراد، در رسیدن به اهداف زندگی باشد.”

اما وی در ادامه هشدار می دهد: “خشم وقتی که به سن 80 سالگی رسید ، برای بزرگسالان مشکل ساز می شود ، زیرا در شرایطی که بسیاری از آنها زیان های جبران ناپذیری را تجربه می کنند و برخی از لذت های زندگی از دسترس خارج می شود.”

بنابراین دفعه بعد که شما (یا یکی از اقوام مسن تر) تصمیم می گیرد که چه چیزی را تماشا کند ، برای دیدن فیلم مستند در مورد طمع شرکت ها ، به دنبال رام-شوخی رام-کام باشید. این امکان دارد که زندگی شما را نجات دهد.


بیشتر بخوانید: راه های جلوگیری از تیره شدن دندان ها


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 12 =

مشاهده بیشتر