0

نظافت منزل در کمترین زمان

نظافت منزل با کمترین صرف وقت

تمیز و مرتب بودن منزل می تواند بیشتر از زمان واقعی وقت شما را بگیرد. در اینجا برخی از نکات مورد علاقه خانه داری برای کوتاه کردن زمان برای تمیز کردن خانه و محل زندگی تان ذکر شده است تا بتوانید نظافت منزل در کمترین زمان انجام شود. پس با سایت تفریحی و سرگرمی جیران همراه باشید تا با یک چشم بهم زدن خانه ای تمیز داشته باشید.

نظافت منزل با کمترین صرف وقت

1. تمیز کردن سریع حمام.

کار خود را با نگه داشتن وسایل ضروری نظافت حمام مثل برس توالت و مواد ضدعفونی کننده همه کاره و جرم گیر و یک ظرف دستمال مرطوب ضدعفونی کننده که دم دست باشد همیشه در کابینت حمام نگهداری کنیم تا هر موقع فرصت بود بتوانیم حمام را تمیز کنیم و حتی می توانیم این کار را به بچه ها بسپاریم. این روش تمیز کردن بهتر از استفاده از سطل و اسفنج و … است که کار خیلی سخت و وقت گیری است. تمیز کردن عمیق را برای روزی نگه دارید که خیلی زمان دارید. برای سرعت دادن به نظافت حمام و دستشویی می توانید از مواد جرم گیر به کف و داخل کاسه توالت بریزید و به بقیه کارهایتان بپردازید و زمان دهید تا مواد جرم گیر کار خود را بکند و بعد با یک دستمال یا فرچه ملایم تمیز کنید و آبکشی نمایید.


موارد پیشنهادی


برای شیرآلات استیل حتما جرم گیر چند منظوره استفاده کنید که کدر نکند. روی شیر آلات را با دستمال جرم گیر مناسب شیرآلات بکشید و زمان دهید تا تمیز کند و بعد مرحله آبکشی است.

به این ترتیب زمان زیادی هم صرف نکردید و هم از بوی متصاعد شده از جرم گیرها در امان ماندید.

 

2. لوازم خانگی را به مکان مورد استفاده توزیع کنید.

برای مثال دستمال توالت و حوله اگر داخل کابینت حمام و دستشویی باشد بهتر است تا هر زمان که نیاز به تعویض داشت به راحتی و صرفه جویی در وقت این کار انجام شود.

بهتر است در هر اتاق سطل زباله باشد و داخل آنها کیسه زباله داشته باشند و زباله داشتنی بجای اینکه دنبال سطل باشیم در همان اتاق، زباله یا کاغذ باطله و … را داخل سطل بریزیم و هر موقع نیاز به تعویض داشت کیسه زباله را تعویض کنیم.

بهتر است پودر و مایع لباسشویی و نرم کننده و لکه بر لباس و … که مربوط به ماشین لباسشویی است در کابینتی نزدیک لباسشویی نگهداری شود .

 

3. خیساندن دوست شما در انجام کارهای تمیز کردن عمیق است.

با بسیاری از کارهای بزرگ تمیز کردن عمیق مانند شستشوی دوش یا وان، یا تمیز کردن مشعل های چسبنده و چرب شده زیر اجاق گاز، خیساندن آنها قبل از دستمال کشیدن یا فرچه کشیدن آنها کار بسیار راحت تری است.

دوش را با محلول جرم گیر کف صابون آغشته کنید، سپس به کار دیگری بپردازید تا خیس بخورد و جادوی خود را ایجاد کند. وقتی برگشتی ، می توانید در نیمی از زمان آن را براق کنید.

مشعل های اجاق گاز یا پشت قابلمه های آشپزخانه را به مدت نیم ساعت در یک ظرف آب گرم و جرم گیر خیس کنید تا چربی ها با جرم گیر و آب روی آنها اثر کند و شل شوند!

 

4. با یک سینک تمیز شروع کنید.

اگر شب موقع خوابیدن ظرفهای نشسته را بشویید و زباله ها را جمع کنید صبح که از خواب بیدار می شوید و به سراغ آشپزخانه می روید با محیط تمیز و مرتبی مواجه می شوید و می توانید روز خوبی را شروع کنید و انرژی کافی برای فعالیت هایتان داشته باشید.

 

5. تقسیم کار خانوادگی .

وقتی شلوغی از دست شما خارج شد، می توانید با همکاری اعضای خانواده در 15 دقیقه به پاکسازی و تمیز کردن منزل خود بپردازید. باتقسیم کار سرعت شما هم بالا می رود و کمتر خسته می شوید. مثلا بچه ها را راهنمایی کنید تا تمام کاغذها، کفش ها و اسباب بازی های مدرسه را در جای مناسب خود قرار دهند. از پدر بخواهید تا لباس های تاشده را در کشو یا کمد جای دهد و بازیافت یا زباله را بیرون ببرد.


بیشتر بخوانید: نکات مهم نقاشی کمد دیواری


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سه =

مشاهده بیشتر