0

نحوه تمیز کردن کفپوش های چوبی

نحوه تمیز کردن کفپوش های چوبی

با نحوه استفاده از این پاک کننده های طبیعی و پیروی از این نکات ساده، روش مراقبت و نحوه تمیز کردن کفپوش های چوبی را بیاموزید.

کفپوش های چوبی سخت، زیبایی گرم و خاکی را به خانه شما می آورند. آنها دوام دارند و با مراقبت مناسب، ده ها سال دوام می آورند. با رعایت این نکات در مورد نحوه تمیز کردن کفپوش های چوبی می توانید آنها را دوست داشتنی نگه دارید.

نحوه تمیز کردن کفپوش های چوبی

اولین قدم: از پاک کننده گرد و غبار یا جاروبرقی برای از بین بردن خاک، گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی و سایر زباله هایی که می توانند سطح زمین را خراش دهند، استفاده کنید. از جاروبرقی با ضمیمه ضربه گیر استفاده نکنید زیرا می تواند به سطح کف آسیب برساند. از ضمیمه برس کف استفاده کنید. بسته به ترافیک و تعداد حیوانات خانگی و کودکانی که دارید، باید حداقل هفته ای یکبار این کار را انجام دهید.


موارد پیشنهادی


دومین قدم: پاکسازی گرد و غبار کثیفی و کثیفی را که با گذشت زمان ایجاد می شود از بین نمی برد. برای نظافت عمیق دوره ای، باید از پاک کننده مایع استفاده کنید. می توانید از یک محصول تجاری برای تمیز کردن چوب مانند صابون روغن بونا یا مورفی استفاده کنید. حتما دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. همچنین می توانید پاک کننده خود را با مخلوط کردن یک قسمت سرکه با 10 قسمت آب گرم تهیه کنید. چند قطره صابون مایع کاستیل اضافه کنید.

سومین قدم: هر نوع تمیز کننده ای را که انتخاب می کنید، نحوه تمیز کردن کف چوب و نحوه تمیز کردن کفهای چوبی سخت یکسان است. یک پارچه یا دستمال اسفنجی را در محلول تمیز کننده خود خیس کنید. آن را کاملاً بچلانید تا دستمال مرطوب باشد و مرطوب نباشد. کف را با پاک کننده تمیز کنید ، مراقب باشید مایعات زیادی روی زمین نریزید. پاک کننده را با آب تمیز بشویید، مقدار اضافی آن را بکشید و کف را مرطوب کنید تا پاک کننده پاک شود. آب اضافی را با یک حوله تمیز و خشک پاک کنید زیرا آب مانده به کف آسیب می رساند.

همچنین می توانید از آب جوش و دو کیسه چای برای تمیز کردن کف چوب سخت استفاده کنید. اسید تانیک موجود در چای درخشش زیبایی ایجاد می کند. بگذارید دو کیسه چای برای چند دقیقه داخل آب جوش بریزند. چای را در یک سطل بریزید. یک پارچه نرم بردارید و داخل چای بکشید. پارچه فقط باید مرطوب باشد نه خیس. این باعث می شود که کف سریع خشک شود. کف را بشویید و آماده شگفت زده شدن از درخشش باشید.

چهارمین قدم: پوشاندن خط و خش هایی که پس از تمیز کردن باقی می ماند، بخشی از نحوه تمیز کردن کف چوبی است. یک مداد رنگی به رنگ کف بگیرید و روی خراش بمالید تا فاصله پر شود. سشوار را زیاد بچرخانید، ناحیه ای را که مداد رنگی روی آن زده شده گرم کنید و با یک پارچه نرم آن را بکشید.


مطلب مرتبط: معرفی خانه تاریخی زند قم


پنجمین قدم: از آلودگی و آسیب به کفهای تازه تمیز شده خود جلوگیری کنید. برای کاهش آلودگی و رطوبت وارد شده، درها را در داخل و خارج قرار دهید. با استفاده از محافظ کف در زیر مبلمان و کنار گذاشتن فرش در مناطق پر رفت و آمد از خراش جلوگیری کنید. دانستن نحوه تمیز کردن کف چوبی، ظاهر شما را برای سالها حفظ می کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

مشاهده بیشتر