0

مواد جایگزین پاک کننده کف و ظروف

مواد جایگزین پاک کننده کف و ظروف

با بخش نکات خانه داری سایت تفریحی جیران همراه باشید تا با مواد جایگزین پاک کننده کف و ظروف مسی و کروم و نقره و فلزی آشنا شوید.

مواد جایگزین پاک کننده کف و ظروف

مواد جایگزین پاک کننده های کف اتاق: برای تمیز کردن سرامیک یا موزائیک کف اتاق از % فنجان سرکه و 4 فنجان بوراکس در یک لیتر آب گرم استفاده کنید. کثیفی های کف زمین و مشمع های فرشی و را توسط خمیر دندان پاک کنید. کف های چوبی (پارکتها) را توسط کننده کف که به صابونی از مشتقات روغن گیاهی آغشته شده است، پاک کنید و فورا خشک کنید. برای برق انداختن یا روغن جلا زدن به پارکت ها یک لیتر آب داغ را با ۱ فنجان بوراکس شستشو دهنده مخلوط کنید و سپس با آب تمیز بشویید و فورا خشک کنید. برای پاک کردن پلی اورتان سفت شده روی پارکت ها از 4 فنجان سرکه سفید در یک لیتر آب استفاده کنید و فورا آن را خشک کنید.


موارد پیشنهادی


روش واکس زدن و براق کردن اثاثیه (مثل مبل): چوبی که جلا ندارد را با روغن زیتون و روغن گردو، واکس بزنید. روغن ها سطوح کثیف را جلا می دهند. برای تمیز کردن و واکس زدن چوب هایی که روغن جلا به آنها زده شده، از یک صابون گیاهی استفاده کنید. چوب های رنگ شده را با مخلوطی از ۱ فنجان بوراکس در یک لیتر آب داغ استفاده کنید و با آب تمیز، آب بکشید. تمامی واکس های مبل ها بسیار خطرناک هستند، اگر بلعیده شوند.

 روش واکس ظروف فلزی: 1/2 فنجان نمک و 1/2 فنجان سرکه سفید با یک مقدار کافی آرد مخلوط کنید تا یک خمیر یا چسب در شود. ضخیم درست کنید و آن را ۱۵ دقیقه روی فلز قرار دهید و جهت جلوگیری از فساد تدریجی، کاملا آن را آبکشی کنید.

 روش واکس ظروف مس: این فلز را با یک مخلوطی از جوهر لیمو و نمک، واکس بزنید.

روش واکس ظروف نقره: نقره را به مدت ۳ دقیقه در 1/4 ليتر آبی که شامل یک قاشق چایخوری کربنات سدیم، یک قاشق چایخوری نمک و یک قطعه فویل آلومینیومی است، بجوشانید با یک پارچه نرم آغشته به خمیر آب و سود روی نقره بمالید یا خمیر دندان روی آن بکشید و سپس آن را آبکشی کنید و توسط یک مسواک سطح آن را تمیز کنید. مواظب باشید سطح آن خراشیده نشود. .

روش واکس ظروف کروم: با سرکه پاک کنید، با آب بشویید و سپس خشک کنید (برای پاک کردن بقایای آب سخت بسیار خوب است) یا وسایل ساخته شده با کروم را توسط روغن بچه و یک لباس نرم، براق کنید.

روش واکس ظروف استیل: با خمیر آب و سود، آن را پاک و براق کنید.

 


بیشتر بخوانید:


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

مشاهده بیشتر