0

چگونه می توان گرفتگی عضلات را درمان کرد

چگونه می توان گرفتگی عضلات را درمان کرد

چگونه می توان گرفتگی عضلات را درمان کرد

گرفتگی عضلات به معنی انقباض و سفت شدن ماهیچه ها است. گرفتگی عضلات قوی و دردناک است. آنها می توانند چند ثانیه تا چند دقیقه دوام بیاورند. گرفتگی عضلات می تواند در هر عضله ای از بدن شما ایجاد شود ، اما گرفتگی عضلات ساق پا بسیار رایج است. همه در برخی از مواقع زندگی خود دچار گرفتگی عضلات می شوند. آنها ممکن است هنگام ورزش ، هنگام دویدن ، نشستن یا حتی خوابیدن به شما ضربه بزنند. گرفتگی عضلات به اسب چارلی نیز معروف است. آنها به طور ناگهانی در عضلات سفت می شوند. بیشتر در ران یا پا. بیشتر در هنگام خواب یا بیدار شدن رخ می دهد. بسیاری از متخصصان مراقبت های اولیه بهداشتی ، اقدامات خاصی را در خانه برای خلاص شدن از گرفتگی عضلات تجویز می کنند. با مجله اینترنتی جیران همراه باشید تا با علل گرفتگی عضلات و اینکه چگونه می توان گرفتگی عضلات را درمان کرد آشنا شوید.

علل گرفتگی عضلات

دلایل متعددی برای گرفتگی عضلات وجود دارد. برخی از این موارد به شرح زیر است:

1. ورزش کنید

ممکن است به دلیل اشتباهی که هنگام تمرین انجام داده اید دچار گرفتگی عضلات شوید. به عنوان مثال ، گرم نکردن قبل از فعالیت بدنی می تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. گرفتگی عضلات نیز ممکن است در اثر استفاده بیش از حد از ماهیچه ها ایجاد شود. اگر به ماهیچه اجازه داده نشود به درستی شل شود ، ممکن است گرفتگی ایجاد شود. به همین دلیل است که توصیه می شود پس از هرگونه فعالیت بدنی ، بدن خود را بکشید ، آرام آرام خنک کنید و آرام کنید. اگر بعد از استفاده زیاد از ماهیچه های خود استراحت نکنید ، اسید لاکتیک ممکن است در گروه عضلانی شما ایجاد شود. ماهیچه ها در اثر تجمع اسید لاکتیک تحریک می شوند و باعث گرفتگی می شوند. مراکز مراقبت های اولیه همچنین امکانات ورزشی خاصی را برای بیماران فراهم می کنند تا به آنها در درمان گرفتگی عضلات کمک کنند.

2. رژیم نامتعادل

گرفتگی عضلات نیز ممکن است در اثر رژیم نامتعادل ایجاد شود. کمبود منیزیم یا پتاسیم در رژیم غذایی شما باعث آرامش ماهیچه ها نمی شود. این منجر به گرفتگی عضلات می شود.


موارد پیشنهادی


3. کم آبی بدن

کم آبی بدن یکی از شایع ترین علل گرفتگی عضلات است. افراد مسن اغلب شب ها آب کمتری می نوشند تا از قرار گرفتن مجدد در دستشویی جلوگیری کنند. فعال بودن در دماهای گرم باعث از دست دادن مایعات گرانبها به شکل عرق می شود. این منجر به کم آبی بدن می شود و باعث گرفتگی عضلات می شود.

4. کاهش جریان خون

کاهش جریان خون همچنین می تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. تنگ شدن عروق به پاها در اثر تصلب شرایین باعث کاهش جریان خون می شود. به گفته برخی افراد اگر پای شما از پتو بیرون بیاید ممکن است دچار گرفتگی شود. سرد بودن به دلیل پوشیده نبودن می تواند رگ های خونی را منقبض کند که منجر به کاهش جریان خون می شود. این به نوبه خود باعث گرفتگی عضلات می شود.

5. وضعیت بد خوابیدن

قرار دادن پاها در حالت خواب ، می تواند باعث گرفتگی عضلات شود. نشستن طولانی مدت ، به ویژه در سطح سخت ، می تواند منجر به گرفتگی عضلات شود.

6. شرایط پزشکی

گرفتگی عضلات نیز می تواند به دلیل برخی شرایط پزشکی رخ دهد. مشکلی مانند آسیب نخاعی یا فشار عصب در گردن یا پشت نیز می تواند باعث گرفتگی عضلات شود. بیماری های کلیوی ، بیماری تیروئید و مولتیپل اسکلروزیس نیز می توانند باعث گرفتگی عضلات شوند.

7. داروها

برخی از داروها نیز مسئول گرفتگی عضلات هستند. داروهایی مانند داروهای ضد روان پریشی ، قرص های ضد بارداری ، دیورتیک ها و استروئیدها می توانند باعث گرفتگی عضلات شما شوند.

 

رهایی از گرفتگی عضلات

برای رهایی از گرفتگی ، می توانید چندین روش و روش درمانی را امتحان کنید. اگر یکی از آن گرفتگی های تند و زننده را دارید ، نگران نباشید. شما در مکان مناسب هستید و ما به شما کمک می کنیم از شر آنها خلاص شوید. روش های خاصی برای تسکین سریع گرفتگی عضلات وجود دارد. از سوی دیگر ، داروهای دیگری نیز وجود دارد که احتمال ابتلا به گرفتگی را در آینده بسیار کاهش می دهد. ما به شما می گوییم هم درمان سریع برای از بین بردن گرفتگی ها و هم راهکارهای بلند مدت برای اجتناب از آنها در یک زمان.

گرم شدن

اولین کاری که باید بعد از گرفتگی عضلات انجام دهید گرم کردن ناحیه آسیب دیده از گرفتگی عضلات است. می توانید این کار را با استفاده از کیسه گرم انجام دهید. هم می توانید یک کیسه داغ بخرید یا آن را در خانه درست کنید. پست های مختلفی در اینترنت وجود دارد که به شما می گوید چگونه به راحتی یک کیسه گرم در خانه درست کنید.

کشش

پس از اتمام استفاده از کیسه داغ ، به کشش ها ادامه دهید. بهترین راه برای از بین بردن درد پس از گرفتگی عضلات ، استفاده از حالت های مختلف کششی است. حالت های مختلفی برای گرفتگی های مختلف وجود دارد.

اگر هنگام خواب دچار گرفتگی عضلات ساق پا می شوید ، باید این روش را امتحان کنید.

  • روی تخت بنشینید و پای خود را با یک پتو بپوشانید.
  • حالا انگشتان پای خود را به آرامی به سمت خود بکشید.
  • هنگام انجام این کار باید زانوها را صاف نگه دارید.
  • همچنین ممکن است کنار تخت خود بایستید.
  • حالا هنگام بلند کردن پاشنه پا ، وزن خود را روی انگشتان پا بگذارید.
  • ایستادن بر روی انگشتان پا به کشش ماهیچه های جلوی ساق پا کمک می کند.
  • برای گرفتگی عضلات پشت ، حالت یوگا که به عنوان “ژست کودک” شناخته می شود بهترین کار را می کند.
  • به راحتی می توانید در مورد این وضعیت در وب پیدا کنید.

درمان درد گرفتگی عضلات همسترینگ

گرفتگی عضلات همسترینگ دردناک ترین آنهاست. برای تسکین درد ناشی از گرفتگی عضلات همسترینگ ،

  • باید روی زمین بنشینید و پای خود را جلوتر کشیده باشید.
  • اکنون شروع به کشیدن دستان خود به سمت پایین پاها کنید.
  • این کار را تا زمانی ادامه دهید که احساس سوزش در عضله گرفتگی کنید.
  • حالا به حالت نشسته برگردید.
  • پس از اتمام این وضعیت ، پاهای خود را برای مدتی با پتو بپوشانید.
  • شما باید آنها را گرم نگه دارید و مطمئن شوید که به سرعت سرد نمی شوند.
  • همچنین می توانید دوباره از کیسه گرم استفاده کنید.

 

جلوگیری

برای پیشگیری ، باید دلایل گرفتگی های ذکر شده در بالا را به دقت بخوانید و بر این اساس استراتژی تدوین کنید. هیدراته ماندن در طول روز و خوردن غذاهای غنی از منیزیم و پتاسیم می تواند به شما کمک کند. اگر اغلب به دلیل سردی پا دچار گرفتگی عضلات می شوید ، ممکن است شب ها جوراب گرم بپوشید. شما همچنین باید مطمئن شوید که عضلات شما با ورزش منظم قوی و کشیده می شوند. به یاد داشته باشید که هنگام تمرین از ماهیچه های خود بیش از حد استفاده نکنید. مصرف روزانه مولتی ویتامین نیز مفید است. همچنین نباید به طور ناگهانی میزان و شدت ورزش خود را افزایش دهید. این کار باید به آرامی و با گذشت زمان انجام شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

مشاهده بیشتر