0

ورم مچ پا نشانه چیست؟

ورم مچ پا نشانه چیست

ورم مچ پا نشانه چیست؟

پاها و مچ پای شما پایه و اساس بسیاری از کارهایی است که هر روز انجام می دهید. هنگامی که آنها آسیب می بینند ، می تواند شما را از کار کردن ، ورزش کردن ، انجام وظایف ، مراقبت از خانواده و گاهی راه رفتن باز دارد. با مجله اینترنتی جیران همراه باشید تا بدانید ورم مچ پا نشانه چیست و با نحوه درمان آن آشنا شوید.

بیشتر درد پا و مچ پا ناشی از آسیب به استخوان ها ، ماهیچه ها ، مفاصل و رباط ها است ، اگرچه برخی از آنها در نتیجه مشکلات کمر ، لخته شدن خون و مشکلات اعصاب و رگ ها ایجاد می شود. اگر اخیراً درد پا یا مچ پا را تجربه کرده اید ، ممکن است ناشی از یکی از شایع ترین این مشکلات باشد:

علت ورم مچ پا

  • تاندونیت

در حالی که در ورزشکاران شایع تر است ، هر کسی می تواند با یک مورد دردناک تاندونیت مواجه شود. تاندون های شما طناب هایی هستند که استخوان ها و ماهیچه های شما را به هم متصل می کنند و در سرتاسر بدن شما از سر تا پا یافت می شوند. با این حال ، بزرگترین آنها در پاها و مچ پا شما هستند ، از جمله تاندون آشیل ، که از ساق پا تا انتهای پاشنه پا ادامه دارد. هنگامی که به تاندونیت مبتلا می شوید ، آن تاندون ها ملتهب می شوند و ممکن است متورم شوند. هرچه بیشتر از آن تاندون ها استفاده کنید ، علائم آن بدتر است.

درمان : پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهابی را به همراه پروتکل RICE تجویز کند. RICE مخفف استراحت ، یخ ، فشرده سازی و ارتفاع است.

 

  • نارسایی وریدی

مشکلات رگ های شما می تواند منجر به درد پا شود ، به خصوص اگر در شغلی کار می کنید که مجبور هستید بیشتر روز را در یک مکان نشسته یا ایستاده باشید. نارسایی وریدی زمانی اتفاق می افتد که رگ های پاهای شما آنطور که باید عمل نمی کنند. این همیشه یک مشکل جدی نیست ، اما به مرور می تواند منجر به مشکلات جدی مانند واریس ، مشکلات پوستی ، لخته شدن خون و زخم پا شود.

درمان: بالا بردن پاها به مدت حداقل 30 دقیقه در روز ، پوشیدن جوراب های فشاری ، کاهش وزن ، بهبود گردش خون و مصرف برخی از گیاهان دارویی ممکن است به علائم نارسایی وریدی کمک کند. اگر تمام روز سر کار می نشینید یا می ایستید ، هر 30 تا 60 دقیقه استراحت کنید تا در صورت امکان در اطراف قدم بزنید.


موارد پیشنهادی


  • پیچ خوردگی مچ پا

اغلب یکی از دلایل اصلی درد مچ پا است و ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد ، معمولاً بعد از اینکه او دچار لغزش یا اشتباه شده و مچ پا به پهلو پیچیده می شود. این آسیب باعث پارگی رباط های مچ پا و همچنین تورم و کبودی می شود. ممکن است متوجه شوید که راه رفتن بدون عصا ، عصا ، واکر یا ویلچر غیرممکن است.

درمان: در اکثر مواقع اگر پروتکل RICE را رعایت کنید ، پیچ خوردگی مچ پا یک هفته یا کمتر طول می کشد. اگر پیچ خوردگی در چند روز بهبود نیافت یا باعث درد و تورم شدیدی شد ، باید به پزشک مراجعه کنید. او ممکن است گچ و فیزیوتراپی را تجویز کند.

 

  • فشار عضلانی

فشار عضلانی یکی از شایع ترین علل درد پا و یکی از ساده ترین آن ها است. به طور معمول زمانی اتفاق می افتد که شما بیش از حد ورزش کرده و ماهیچه را تحت فشار قرار داده اید ، اگرچه ممکن است از هرگونه تغییر یا افزایش در هر نوع فعالیتی ، از پیاده روی گرفته تا کار در پروژه های DIY در خانه. یکبار دیگر ، پروتکل RICE بهترین راه برای مبارزه با کشیدگی عضلات است و باید ظرف چند روز از بین برود. علاوه بر درد در عضله ، ممکن است تورم را نیز تجربه کنید. ضعف در پا ، مچ پا یا پا ؛ یا گرفتگی در عضله یا عضلات اطراف آن.

درمان: اگر این علائم ظرف چند روز برطرف نشد ، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که ماهیچه را پاره نکرده اید.

 

  • شکستگی های ناگهانی

ممکن است یک استخوان در ساق پا ، مچ پا یا پا شکسته شود و بلافاصله متوجه آن نشوید. گاهی یک شکاف کوچک در استخوان ایجاد می شود و به مرور زمان می تواند باعث درد شدید شود. این بیشتر در پاها ، مچ پا و پاها دیده می شود ، معمولاً در ورزشکارانی که همراه با سربازان زیاد می دوند یا می پرند. همچنین در افراد مسن که از آرتروز و سایر بیماری هایی که استخوان ها را ضعیف می کنند رنج می برند. شکستگی اغلب با یک درد خفیف در ناحیه ای شروع می شود که در نهایت حساس می شود و حتی ممکن است متورم شود.

درمان: اگر شک دارید که دچار شکستگی شده اید ، بهتر است برای تعیین موثرترین گزینه درمانی به پزشک مراجعه کنید. درمان می تواند از استراحت ساق پا یا مچ پا تا جراحی متغیر باشد. اگر شکستگی را درمان نکنید ، می تواند به طور نامناسب بهبود یابد و مشکلات طولانی مدت ایجاد کند.

برای بهبود سلامت خود ، با پست های متنوع ما در مجله سلامت جیران همراه باشید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =

مشاهده بیشتر