0

مواد غذایی مناسب برای عفونت های سینوسی

مواد غذایی مناسب برای عفونت های سینوسی

مواد غذایی مناسب برای عفونت های سینوسی

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به معرفی مواد غذایی مناسب برای عفونت های سینوسی بپردازیم. سینوزیت یک بیماری دردناک و ناتوان کننده است که می تواند حتی بهترین روز شما را خراب کند. بین سردردهای سینوسی ، درد صورت ، مشکل تنفس ، گرفتگی بینی ، خستگی و سایر علائم تحریک کننده ، تنها چیزی که واقعاً می خواهید تسکین است! اما همیشه ساده نیست ، داروهای سینوزیت می توانند عوارض جانبی تحریک کننده ای داشته باشند و مصرف مداوم آنها می تواند گران تمام شود.

برای افرادی که به دنبال درمان سینوزیت بدون استفاده از دارو هستند ، پاسخ آن ممکن است در ادامه این مطلب باشد. آیا تا به حال توجه کرده اید که پس از یک روز طولانی درد و احتقان سینوسی ، به نظر می رسد خوردن یک غذای خوب احساس بهتری در شما ایجاد می کند؟ این فقط تخیل شما نیست ، برخی از غذاها در واقع می توانند عفونت های سینوسی را التیام بخشیده یا از آن جلوگیری کنند. اینها 5 غذای اصلی هستند که به توقف و جلوگیری از عفونت سینوس کمک می کنند.

1- غذاهای تند

آیا تا به حال احساس کرده اید که بینی شما در حین خوردن یک غذای تند شروع به حرکت می کند؟ ادویه ها و اسیدهای غذاهای تند در واقع مخاط بینی شما را شکسته و باعث تخلیه آن از سوراخ های بینی شما می شود. برای بهترین تاثیر ، چیزهایی مانند پودر کاری ، خردل واسابی و خردل تند را امتحان کنید. فلفل ها نیز موثر هستند ، اما به احتمال زیاد باعث سوزش سر دل و سوء هاضمه می شوند ، که بعداً می تواند مشکلات سینوسی بیشتری ایجاد کند.

2- سیر و پیاز

سیر و پیاز فقط بوی قوی ندارند ، آنها همچنین می توانند مجاری بینی شما را تحریک کرده و به پاکسازی سینوس های مسدود شده کمک کنند. برای رفع بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر و پیاز می توان کارهایی رو انجام داد. برای عفونت های سینوسی عمیق ، سیر می تواند به خصوص مفید باشد. سیر وقتی خرد می شود در واقع دارای خواص ضد ویروسی ، ضد قارچی و ضد باکتریایی است که می تواند به روند بهبود بدن شما کمک کند.

3- آناناس

آناناس سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از مخاط در برابر آسیب کمک می کند. این همه ماجرا نیست ، آناناس همچنین مخاط و باکتری های تجمع یافته در سینوس های شما را تجزیه کرده و التهاب را کاهش داده و عوارض جانبی دردناک سینوزیت را کاهش می دهد.

4- زنجبیل

زنجبیل فقط یک پاک کننده عالی برای پالت نیست ، بلکه برای عفونت های سینوسی نیز بسیار مفید است. زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان ها ، ضد التهاب ها و آنتی هیستامین های طبیعی است. این عوامل طبیعی احتقان ، تورم و درد را کاهش می دهند و به تسکین علائم دردناک عفونت سینوسی کمک می کند.

5- آب

آب ممکن است یک غذا نباشد ، اما هنگامی که صحبت از بین بردن علائم سینوزیت به میان می آید ، به سختی می توان از آن استفاده کرد. آب تمیز و تصفیه شده ، انرژی و منابع مورد نیاز بدن شما را برای انجام وظایف اولیه ، از جمله آنهایی که باعث می شوند سینوس ها به روشی که باید عمل کنند ، حفظ می کند. هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، بدن نمی تواند عملکردهای لازم را انجام دهد. این منجر به توقف مخاط ، انسداد سینوس ها و تعداد زیادی باکتری می شود که می تواند منجر به عفونت سینوس شود.


موارد پیشنهادی


 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =

مشاهده بیشتر