0

مواد غذایی مفید برای سوزش سر دل

مواد غذایی مفید برای سوزش سر دل

مواد غذایی مفید برای سوزش سر دل

در این پست از مجله سلامت جیران قصد داریم به معرفی مواد غذایی مفید برای سوزش سر دل بپردازیم. بسیاری از افراد گاهی سوزش سر دل یا رفلاکس معده را تجربه می کنند. سوزش سر دل برگشت اسید معده به مری است و اغلب ناشی از آنچه می خورید است. خوشبختانه غذاهای خاصی وجود دارد که به کاهش ، تسکین و کمک به سوزش سر دل کمک می کند.

اگر بیش از دو بار در هفته رفلاکس معده را تجربه می کنید ، ممکن است بیماری جدی تری به نام GERD داشته باشید و باید آن را جدی بگیرید.

8 ماده غذایی که می توانند به سوزش سر دل کمک کنند:

1. غلات کامل

غلات کامل دانه هایی هستند که تمام قسمت های بذر (سبوس ، جوانه و آندوسپرم) را در خود نگه می دارند. غلات کامل را می توان به صورت کامل یا آسیاب شده مصرف کرد. در مقایسه با غلات دیگر ، آنها منابع بهتری از فیبر ، ویتامین B ، آهن ، فولات ، سلنیوم ، پتاسیم ، منیزیم و سایر مواد مغذی مهم هستند. غلات کامل می توانند غذاهای کامل مانند ذرت بوداده یا کینوا یا اجزای سایر غذاها مانند آرد گندم کامل در نان باشند. مقدار فیبر موجود در غذاهای غلات کامل ممکن است به جذب اسید معده کمک کند.

2. زنجبیل

زنجبیل دارای خواص دارویی و خواص ضد التهابی است که آن را به یکی از بهترین کمک های گوارشی تبدیل می کند. قلیایی است ، به این معنی که در طرف مقابل مقیاس pH نسبت به غذاهای اسیدی قرار می گیرد. سطح پایین اسید باعث تسکین سوزش در دستگاه گوارش می شود. زنجبیل در طول تاریخ برای مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار گرفته است.

3. میوه ها و سبزیجات

تقریباً همه میوه ها و سبزیجات اسید معده را کاهش می دهند. سبزیجات ریشه ای و سبزیجات سبز فیبر بالایی دارند. غذاهای فیبردار باعث احساس سیری می شوند و پرخوری را کاهش می دهند که ممکن است باعث سوزش سر دل شود.


موارد پیشنهادی


با این حال ، برخی از میوه ها و سبزیجات می توانند باعث سوزش سر دل شوند. سیر می تواند باعث سوزش سر دل و ناراحتی معده در افرادی شود که به طور مرتب مشکلات گوارشی را تجربه نمی کنند. کسانی که این کار را می کنند ممکن است هنگام خوردن سیر علائم بیشتری داشته باشند. پیاز تولید اسید را تحریک می کند که می تواند منجر به سوزش سر دل شود. سیر و پیاز هر دو به صورت خام قوی تر هستند ، اما برخی هنوز بعد از پختن سوزش سر دل احساس می کنند.

مرکبات ، مانند گریپ فروت و پرتقال ، غذاهایی با اسیدیته بالا هستند. این اسید می تواند اسفنکتر مری را شل کرده و باعث سوزش سر دل شود. غذاهای حاوی گوجه فرنگی مانند سس مارینارا و سس گوجه فرنگی نیز دارای اسید بالایی هستند.

4. ماست

ماست فواید زیادی دارد. مری تحریک شده را تسکین می دهد و منبع خوبی از پروتئین است. ماست همچنین یک پروبیوتیک است ، گروهی از غذاها که حاوی میکروارگانیسم های زنده هستند که باکتری های خوب را در بدن حفظ می کنند. پروبیوتیک ها معمولاً حاوی باکتری هایی هستند که به میکروب های سالم روده شما می افزایند.

5. پروتئین های بدون چربی

خوردن پروتئین بدون چربی می تواند علائم را کاهش دهد. طبق گزارش USDA ، یک پروتئین بدون چربی در یک وعده 3.5 اونسی کمتر از 10 گرم چربی کل و 95 میلی گرم کلسترول دارد. سالم ترین روش ها برای تهیه پروتئین بدون چربی ، پخته ، کبابی ، کبابی یا کبابی است. وعده های غذایی پرچرب و غذاهای سرخ شده می توانند با کاهش فشار اسفنکتر مری و به تاخیر انداختن تخلیه معده منجر به رفلاکس شوند.

6. حبوبات

حبوبات گروهی از سبزیجات هستند که شامل لوبیا ، نخود فرنگی و عدس است. آنها معمولاً چربی کمی دارند ، کلسترول ندارند و مواد مغذی زیادی مانند فولات ، پتاسیم ، آهن و منیزیم دارند. حبوبات همچنین دارای چربی و فیبر مفید هستند. آنها منبع خوبی از پروتئین و جایگزین گوشت هستند که چربی و کلسترول بیشتری دارد.

7. آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها فیبر ، مواد مغذی و چربی های غیر اشباع سالم را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند. آنها همچنین ممکن است به جذب اسید معده کمک کرده و سوزش سر دل را کاهش دهند. بادام ، بادام زمینی ، چیا را امتحان کنید.

8. چربی های سالم

اگرچه خوردن غذاهای چرب زیاد می تواند باعث برگشت اسید معده شود ، اما چربی یک ماده مغذی ضروری است. این برای سلامت قلب و مغز ضروری است ، اما انواع مختلفی از چربی وجود دارد. جایگزینی چربی های ناسالم با چربی های سالم ممکن است کمک کننده باشد. علاوه بر این ، چربی های سالم نیز سلامت قلب را افزایش می دهند زیرا می توانند مقادیر کلسترول بد را در بدن کاهش دهند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + چهار =

مشاهده بیشتر