0

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

این روزها، ما بیش از هر زمان دیگری به سلامتی خود توجه می کنیم، اما این بدان معنی نیست که ما لزوماً به قلب خود فکر می کنیم. نیازی نیست که ما به شما بگوییم که قلب شما یکی از مهمترین ارگانهای بدن شماست. علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی را از مجله سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

روز به روز، در پشت صحنه، دستگاه اندازه ی مشت مشت از طریق رگ های شما خون می ریزد و ریتم پایداری را که شما را زنده نگه می دارد حفظ می کند. بهترین کاری که می توانید در ازای آن انجام دهید؟ به علائم هشدار دهنده داستان که برای شما ارسال می شود گوش دهید- که اغلب به صورت علائم به ظاهر دزدگیر، مانند بی خوابی یا کمر درد آشکار می شود. اگر اینگونه نباشید، خود را در معرض خطر هر نوع بیماری قلبی قرار می دهید. برای آگاهی بیشتر از علائم، این 10 علامت هشدار دهنده را که قلب شما در تلاش برای ارسال شما است یاد بگیرید.

1. شما دندان درد دارید.

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

دندان درد همیشه نیازی به رفتن به دندانپزشک شما ندارد. در واقع، ممکن است نشانه حمله قلبی باشد، همانطور که امار سینگال، متخصص قلب، می نویسد. وی توضیح می دهد: “این درد ممکن است مثل بیرون از دندان یا در کنار فک احساس شود، یا حتی ممکن است مانند گوش درد باشد.”

به این دلیل که به گفته Greg Grobmyer  DDS، دندانپزشک دارای Authority Dental، “باکتریهای دهانی می توانند از طریق بافتهای ملتهب وارد جریان خون شوند و بر روی دریچه های قلب مستقر شوند، پلاکهای باکتریایی ایجاد می کنند که منجر به بیماری های قلبی و حملات قلبی، سکته های مغزی و … می شود.” و به دنبال علائم بیشتر، این علائم هشدار دهنده حمله قلبی هستند که در دید ساده پنهان هستند.

2. شما سرفه های مخاطی صورتی یا سفید را سرفه می کنید.

اگر فهمیدید که در حال سرفه شدن مخاط مخاطی یا صورتی هستید – بر خلاف مخاط شفاف استاندارد – ممکن است علامتی باشد که قلب شما ناسالم است. سرفه طولانی مدت كه باعث ایجاد مخاط رنگی عجیب می شود می تواند نتیجه نارسایی قلبی باشد.” “رنگ سفید یا صورتی ممکن است نتیجه نشت خون به ریه ها باشد.”

البته نارسایی قلبی به این معنا نیست که قلب شما متوقف شده است یا در حال متوقف کردن کار است – این می تواند ایست قلبی باشد. این بدان معناست که قلب طبق روال کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، قلب قادر به پمپ کردن خون آنطور که باید نیست. در مورد این علائم با پزشک خود مشورت کنید تا طرحی را تهیه کنید که سلامت قلب شما را بهبود بخشد.

3. شما اندام های متورم دارید.

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

اندام های متورم، که به چشم خودمان نیز شناخته می شوند، می توانند چیزی را در سیستم قلبی عروقی شما نشان دهند. ماسترسون می گوید: “پاها و دست ها که برای مدت طولانی متورم می شوند، نشانه خونرسانی نکردن خون از بدن است.” “وقتی خون به درستی پمپ نشود، طبیعتاً در مناطقی که دورتر از قلب قرار دارد جمع می شود.” اگر فهمیدید که هر قسمت از بدن دائماً ورمناک است ورم کرده است، از پزشک خود در مورد آن سؤال کنید.

4- موهایتان را روی پاها از دست می دهید.

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

اگر فهمیدید که پاهای شما دیگر نیازی به اصلاح ندارند، این ممکن است به دلیل شرایط اساسی قلب باشد. لینا ولیکووا، دکتر، مدیر پزشکی در سینوو بلغارستان می گوید: “مواد مغذی لازم برای رشد مو از طریق خون توزیع می شود.” “اگر مواد مغذی به مو نرسند یا موها اکسیژن کافی دریافت نکنند، احتمالاً از بین می روند.”

به عبارت دیگر، ریزش ناگهانی مو روی پاهای شما ممکن است به شما علامت دهد که قلب شما در پمپ کردن خون کافی به اندام شما دچار مشکل است. ابتدا این علائم را در پاهای پایینی خود مشاهده خواهید کرد، زیرا آنها دور از قلب شما هستند.

5- ناخن های پا بنفش هستند.

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

مگر اینکه اخیراً انگشتان پا را بند بیاورید، پا های بنفش یا آبی می توانند به این معنی باشند که اندام شما اکسیژن کافی دریافت نمی کند. ویلیکووا می گوید: “این احتمالاً به دلیل وجود یک رگ خونی مسدود شده است که نشانگر اختلال در گردش خون است.” اگر مسئله بدون مراقبت باقی بماند، می تواند منجر به از بین رفتن انگشت پا به دلیل بافت مرده شود.

6. نمی توانید نفس بکشید.

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

در حالی که وزش باد در بعضی مواقع کاملاً طبیعی است، احساس اینکه دائماً در تلاش برای گرفتن نفس خود نیستید. ماسترسون می گوید: “اگر بالا رفتن از پله ها به طور ناگهانی از گذشته دشوار شود، این می تواند نشانه این باشد که با قلب خود مشکلی ندارید.” “ممکن است مردم فکر کنند که از نظر ظاهری کاملاً صحیح نیستند، اما در حالی که قلب شما در این شرایط قرار دارد به ورزشگاه بروید، ممکن است باعث حمله قلبی شود.”

علاوه بر این، زیرا شریان ها به راحتی در طول شب مسدود نمی شوند، طبیعی است که چنین علائمی با گذشت زمان بدتر شوند. البته تنگی نفس همچنین می تواند نشانه ای از کروناویروس باشد، بنابراین مطمئناً ارزش نظارت دارد.

7. شما نمی توانید به اندازه گذشته سخت ورزش کنید.

حتی اگر متوجه تنگی شدید نفس نمی شوید، ممکن است متوجه تغییر میزان توانایی ورزش کردن شوید. دکتر تاراک رامبلاتلا، پزشک متخصص قلب و عروق با انستیتوی قلبی و عروقی میامی می گوید: “کاهش تدریجی تحمل به ورزش می تواند نشانه ای از بدتر شدن عملکرد قلب باشد.” ممکن است از خستگی و ضعف تا چیزی نگران کننده مانند درد قفسه سینه متوجه شوید.

8- شما از استفراغ غیرقابل کنترل و حالت تهوع رنج می برید.

رامبلاتلا می گوید: هنگامی که لبه قلب که ساختارهای معده را احاطه کرده است، ملتهب می شود، می تواند “واکنش هایی مشابه احساس تهوع، درد شکم و حتی استفراغ ایجاد کند.” طبق گفته کلینیک مایو، این علائم در زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد.

9. ضعف عملکرد نعوظ

اگرچه کاملاً ممکن است که عملکرد نعوظ شما صرفاً نشانه استرس یا پیری باشد، رامبلاتلا توصیه می کند که ممکن است نشانه ای از یک بیماری اساسی قلب باشد. اگر قلب شما به اندازه سخت پمپاژ نشود، کاهش جریان خون می تواند به نعوظ ضعیف تر منجر شود. این علائم را نزد پزشک خود بیاورید تا بتواند به شما در رسیدن به ریشه مسئله کمک کند.

10. بیش از حد عرق می کنید.

علایم ناگهانی نشان دهنده مشکل قلبی

اگر ورزش نمی کنید یا به خصوص فعال نیستید، طبق یک مطالعه غالباً ذکر شده در نشست سالانه انجمن قلب آمریکا در سال 2005، تعریق بیش از حد می تواند نشانگر بروز حمله قلبی باشد و البته این بدان معنی است که شما می خواهید در اسرع وقت به بیمارستان بروید، به خصوص اگر تعریق با ناراحتی در قفسه سینه، بازو، گردن یا فک همراه باشد.

کاترین رایان ، نویسنده این مطالعه گفت: “ما می توانیم حمله قلبی را در طی فرایند متوقف کنیم، اما شما ابتدا باید به بیمارستان بروید.”

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 5 =

مشاهده بیشتر