0

علائم و نشانه های هشداردهنده افسردگی بالینی

علائم و نشانه های هشداردهنده افسردگی بالینی

علائم و نشانه های هشداردهنده افسردگی بالینی

در این پست از مجله سلامت جیران قصد داریم به معرفی علائم و نشانه های هشداردهنده افسردگی بالینی بپردازیم.

حقایقی سریع در مورد افسردگی

افسردگی در بین زنان بیشتر از مردان شایع است.
علائم شامل عدم هیجان و علاقه به چیزهایی است که در گذشته شادی را برای فرد به ارمغان می آورد.
الگوی رفتاری تغییرات خلقی را نشان می دهد که می توان آنها را از رفتار عادی فرد متمایز کرد و به عنوان افسردگی بالینی شناخته شد.
دلایلی که منجر به افسردگی می شوند شامل ترکیبی پیچیده از عوامل رفتاری ، محیطی ، بیولوژیکی ، روانی و ژنتیکی است. اهمیت سلامت روانی بسیار کلیدی می باشد.

افسردگی چیست؟

هر از گاهی احساس افسردگی یا افسردگی یک رفتار عادی است اما وقتی چنین احساسات منفی ناامیدی و ناامیدی کنترل افکار و ذهن شما را در دست می گیرد ، از افسردگی بالینی رنج می برید. احساس غم و اندوه و درماندگی در پاسخ به مبارزات و ناکامی های زندگی ، یک رفتار عادی است. افسردگی طرز فکر ، احساس و عملکرد شما در فعالیت های روزمره خود را کاملاً تغییر می دهد. این به شدت بر توانایی فرد در کار ، مطالعه ، غذا خوردن ، خوابیدن و انجام فعالیت های روزانه زندگی تأثیر می گذارد. افراد افسرده هیچ چیز هیجان انگیز و لذت بخشی را در زندگی نمی یابند و ترجیح می دهند تنها ، در وضعیت غم انگیز و افسرده بمانند.

ناراحتی مداوم ، احساس ناامیدی و از دست دادن علاقه به فعالیت های روزمره از علائم شایع افسردگی است. اگر این علائم به مدت طولانی ادامه یابد ، منجر به افسردگی بالینی و سایر علائم عصبی مرتبط می شود. افسردگی به شدت بر عملکرد کار ، فعالیتهای روزمره و زندگی اجتماعی و سیاسی بیمار تأثیر می گذارد.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، 8 درصد از افراد بالای 12 سال هر دو هفته از افسردگی رنج می برند. این ارقام نگران کننده است و نشان دهنده شدت مشکل است. سازمان بهداشت جهانی افسردگی را شایع ترین بیماری در سراسر جهان و عامل اصلی ناتوانی در بین افراد شناخته است. سالانه حدود 350 میلیون نفر مبتلا به افسردگی می شوند.

“سرزنش خودم برای همه چیزهایی که در زندگی من و جهان به طور کلی اشتباه پیش می رود ، تنها مرحله اولیه افسردگی است. من به زودی فارغ التحصیل می شوم و فکر می کنم سزاوار چیزی جز انزوا و مرگ سرد و ساکت نیستم. ”


موارد پیشنهادی


انواع افسردگی روانی

انواع مختلفی از اختلالات روانی وجود دارد که افراد مختلف را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد. موارد رایج عبارتند از ؛

1- اختلالات اضطرابی شامل حملات هراس ، وسواس و فوبیا
2- افسردگی و اختلالات خلقی
3- اختلالات شخصیتی دوقطبی
4- اختلالات اشتها
5- اختلالات استرس پس از سانحه
6- اختلالات روان پریشی از جمله اسکیزوفرنی و دیگران.

علل افسردگی

افسردگی می تواند توسط چندین عامل مختلف ایجاد شود که ممکن است موارد زیر را شامل شود:

سوء استفاده: هر نوع سوء استفاده جسمی ، جنسی یا احساسی می تواند منجر به افسردگی بالینی شود.

داروها و داروها: برخی داروها و داروها مانند ایزوترتینوئین (که معمولاً برای درمان آکنه استفاده می شود) ، اینترفرون آلفا (داروی ضد ویروسی) و استروئیدها می توانند منجر به افسردگی و بیماری های روانی شوند.

تعارض: افسردگی همچنین می تواند ناشی از درگیری بین اعضای خانواده یا اختلافات با کارکنان دفتر یا دوستان باشد.

مرگ یکی از عزیزان: اندوه شدید از دست دادن ناگهانی یکی از عزیزان می تواند باعث افسردگی در افراد حساس شود.

عوامل ژنتیکی

برخی افراد به دلیل استعداد ژنتیکی در ابتلا به افسردگی آسیب پذیرتر هستند. این یک ویژگی پیچیده است که آلل های آن در بسیاری از ژن های مختلف وجود دارد نه یک ژن. ژنتیک افسردگی ساده و قابل درک نیست. بلکه آنها الگوهای پیچیده ای را نشان می دهند که در بین افراد متفاوت است.

یک رویداد مهم زندگی

گاهی اوقات حتی یک رویداد مثبت مانند فارغ التحصیلی ، شروع کار جدید یا ازدواج می تواند بر شخصیت فرد تأثیر منفی بگذارد و منجر به افسردگی شود. سندرم افسردگی بالینی پاسخی عادی به رویدادهای استرس زای زندگی نیست ، این یک الگوی رفتاری غیرطبیعی است که در حال حاضر بیشتر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

انزوای اجتماعی به دلیل رفتارهای غیرعادی می تواند شرایط را بیشتر کند و ترس از طرد شدن توسط خانواده یا گروه های اجتماعی شدت این بیماری را افزایش می دهد.

سوء مصرف الکل همچنین می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود. مواد مخدر و الکل به طور موقت احساس لذت و هیجان را ایجاد می کنند ، اما منجر به افسردگی طولانی مدت و سایر بیماری های روانی می شوند.

علائم و نشانه های افسردگی بالینی

  • حالت افسرده دائمی
  • کاهش علاقه به فعالیتهایی که در گذشته باعث تحریک بیمار می شد
  • کاهش وزن بدون دلیل
  • اختلالات خواب شامل بی خوابی (مشکل در خواب) یا پرخوابی (خواب زیاد)
  • تحریک روانی حرکتی برای مثال بیقراری و انرژی کم
  • تاخیر در مهارتهای روانی – حرکتی مانند کند شدن الگوی فعالیتها ، تأخیر در حرکت و کندی گفتار
  • خستگی یا از دست دادن انرژی
  • احساس بی ارزش بودن و بی اهمیت بودن
  • احساس تنش و احساس گناه دائمی
  • ناتوانی در تفکر واضح و تمرکز بر کارهای روزانه
  • تصمیم گیری ضعیف یا مهارت های رهبری
  • افکار مکرر مرگ یا خودکشی

آزمایشات تشخیصی افسردگی

افسردگی یک اختلال خلقی است که نشان دهنده حالت روحی کسل کننده و ضعیف ، خلق مداوم پایین ، احساس غم و اندوه مداوم و از دست دادن علاقه به فعالیت های روزانه است. این یک مشکل مداوم است که بین 6-8 ماه یا بیشتر طول می کشد.

اگر احساس افسردگی به مدت طولانی تری گسترش یافت ، با یک پزشک مراقبت های اولیه یا متخصص بهداشت روانی مشورت کنید. طبق توصیه پزشک خانواده ، بلافاصله از پزشک کمک بگیرید و با متخصص مغز و اعصاب یا روانپزشک مشورت کنید. اطمینان از تشخیص افتراقی دقیق و برنامه درمانی ایمن و موثر بسیار مهم است.

متخصص مغز و اعصاب ممکن است معاینات فیزیکی را برای بررسی وجود هرگونه سوء استفاده فیزیکی و درخواست سابقه کامل فرد تجویز کند. گزینه های مختلفی برای آشنایی با تاریخچه کامل فرد به منظور درک علت افسردگی و بیماری های روانی وجود دارد. آزمایشی به نام مقیاس درجه بندی افسردگی همیلتون دارای 21 سوال است و نمره به دست آمده شدت این بیماری را توصیف می کند. این یک روش رایج ارزیابی است که توسط روانشناسان در سراسر جهان استفاده می شود.

نتیجه گیری

افسردگی یک اختلال جدی است و بیمار به عشق ، مراقبت ، محبت و توجه دوستان و خانواده نیاز دارد. بیمار باید با یک متخصص مغز و اعصاب مشورت کرده و برنامه درمانی مناسب را دنبال کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هجده =

مشاهده بیشتر