0

سبک زندگی مناسب برای مردان بالای 50 سال

سبک زندگی مناسب برای مردان بالای 50 سال

سبک زندگی مناسب برای مردان بالای 50 سال

مردان بالای 50 سال می توانند مانند مردان جوان سالم، متناسب و فعال باشند. ممکن است کمی تلاش بیشتر طول بکشد، اما درست غذا خوردن، ورزش منظم و انجام معاینات روتین سلامتی می تواند شما را قوی نگه دارد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سبک زندگی مناسب برای مردان بالای 50 سال با مجله سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

سبک زندگی مناسب برای مردان بالای 50 سال

بهترین دستورالعمل های سبک زندگی سالم برای مردان 50 سال به بالا چیست؟

مهمترین رهنمودها برای یک سبک زندگی سالم بعد از 50 سالگی برای مردان و زنان در هر سنی یکسان است:

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید.
  • در یک وزن سالم بمانید.
  • 7 تا 8 ساعت بخوابید.
  • از نظر جسمی فعال باشید.
  • سیگار نکشید
  • اگر الکل می نوشید، بیش از دو نوشیدنی در روز مصرف نکنید (نوشیدنی استاندارد: 12 اونس آبجو / کولر شرابی ، 5 اونس شراب ، 1.5 اونس روح مقطر است).
  • آزمایشات و غربالگری های معمول را انجام دهید.
  • با واکسیناسیون، از جمله واکسیناسیون سالانه واکسن آنفلوانزا و زونا، دریافت و در جریان بمانید.

پیروی از این دستورالعمل ها می تواند به مردان در سلامت کامل کمک کند و خطر بسیاری از بیماری هایی که در مردان مسن تر مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت شایع است را کاهش دهد. حتی مردانی که تاکنون از این دستورالعمل ها پیروی نکرده اند می توانند از ایجاد تغییرات سالم بهره مند شوند. هرگز برای شروع انتخاب خوب دیر نیست.


موارد پیشنهادی


رژیم غذایی سالم برای مردان بالای 50 سال چیست و چرا مهم است؟

یک رژیم غذایی سالم می تواند به مردان بالای 50 سال کمک کند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، چاقی و برخی از انواع سرطان را کاهش دهند.

میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و لبنیات فاقد چربی یا کم چربی گزینه های سالمی هستند. گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، لوبیا، تخم مرغ و آجیل نیز منابع خوبی از پروتئین هستند. برای سلامت قلب و مدیریت وزن، مهم است که غذاهایی بخورید که دارای چربی های اشباع کم، چربی های ترانس، کلسترول، نمک و قندهای اضافه هستند.

یک متخصص تغذیه ثبت شده بهترین منبع اطلاعاتی درباره رژیم غذایی سالم در هر سنی است.

چه مقدار و چه نوع فعالیتی برای مردان بعد از 50 سالگی خوب است؟

فعالیت بدنی بهترین راه برای مردان بالای 50 سال برای بهبود سلامت قلب، قدرت عضلانی، انعطاف پذیری و تعادل است. فعالیت بدنی به کاهش خطر برخی بیماری ها از جمله زوال عقل کمک می کند.

ورزش های هوازی یا کاردیو قلب را پمپاژ می کند و از گروه های بزرگ عضلانی استفاده می کند. پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا همه از تمرینات هوازی هستند. تمرینات قدرتی شامل استفاده از وزنه برای ایجاد عضله است. تمرین با دمبل یا ماشین های وزنه برداری نمونه هایی از تمرینات قدرتی است.

متخصصان هر دو نوع ورزش را توصیه می کنند. مردانی که فعال نبوده اند باید قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنند و فعالیت هایی را که از آنها لذت می برند انتخاب کنند تا شانس موفقیت خود را افزایش دهند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​(پیاده روی سریع) و فعالیتهای تقویت عضلات را در دو یا چند روز در هفته توصیه می کنند.

 

آیا ترک سیگار بعد از 50 سالگی تفاوتی در سلامت مرد دارد؟

ترک سیگار هرگز دیر نیست. به محض ترک سیگاری، بدن شروع به التیام آسیب های ناشی از سیگار می کند.

سیگاری هایی که به سرعت ترک می کنند متوجه می شوند که می توانند راحت تر نفس بکشند، انرژی بیشتری داشته باشند، “سرفه سیگاری ها” را از دست داده و حس چشایی و بویایی بهتری دارند.

برای سلامتی طولانی مدت، ترک سیگار خطر حمله قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا را کاهش می دهد – بیماری هایی که در مردان بالای 50 سال بیشتر از مردان جوان است.

ترک سیگار می تواند به مردان بالاتر از 50 سال کمک کند تا احساس بهتری داشته باشند، در کنار خانواده و دوستانشان تحرک بیشتری داشته باشند و با سلامتی بهتر از نیمه دوم زندگی خود لذت ببرند.

چه غربالگری های سلامتی برای مردان بالای 50 سال مهم است؟

غربالگری آزمایشاتی است که در مراحل اولیه، قبل از بروز علائم، به دنبال بیماری ها هستند. کدام غربالگری ها باید در یک مرد انجام شود و چقدر اغلب به بخشی از سابقه سلامت خانواده، سابقه سلامت شخصی و عادات سبک زندگی او بستگی دارد.

لیست زیر شامل برخی از مهمترین نمایش ها برای مردان بالای 50 سال است اما همه غربالگری های ممکن را شامل نمی شود. مردان بالای 50 سال باید در مورد اینکه چه غربالگری انجام دهند و چند بار با پزشک مشورت کنند.

فشار خون

فشار خون بالا خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری ها را افزایش می دهد. بررسی فشار خون یک غربالگری آسان، بدون درد و غیرتهاجمی است که می تواند در مطب پزشک انجام شود. طبق انجمن قلب آمریکا، فشار خون باید حداقل هر دو سال یکبار و از 20 سالگی بررسی شود.

کلسترول

کلسترول بالا خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. برای اندازه گیری سطح کلسترول از آزمایش خون استفاده می شود. انجمن قلب آمریكا می خواهد همه افراد بالای 20 سال كه بیماری قلبی ندارند هر چهار تا شش سال یك آزمایش كلسترول انجام دهند. افراد مبتلا به بیماری قلبی شناخته شده یا برخی بیماری های دیگر ممکن است لازم باشد سطح کلسترول خود را بیشتر بررسی کنند.

سرطان پروستات

یک آزمایش خون ساده به نام آزمایش PSA (آنتی ژن اختصاصی پروستات) می تواند سرطان پروستات اولیه را پیدا کند. گروه ویژه خدمات پیشگیری ایالات متحده پیشنهاد می کند که همه مردان بالای 50 سال با پزشک خود در مورد انجام آزمایش PSA صحبت کنند و خطرات و مزایای آزمایش را درک کنند.

مردان آفریقایی-آمریکایی در مقایسه با مردان سفیدپوست در سنین پایین خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پروستات دارند و باید در سن 40 سالگی با پزشک خود در مورد این آزمایش صحبت کنند.

سرطان روده بزرگ

انجمن سرطان آمریكا توصیه می كند كه همه مردان باید از 45 سالگی تا 75 سالگی از نظر سرطان روده بزرگ غربال شوند. انواع مختلفی از غربالگری برای یافتن پولیپ در روده بزرگ وجود دارد كه می تواند به سرطان روده بزرگ تبدیل شود. مردان بالای 50 سال باید در مورد انواع مختلف غربالگری سرطان روده بزرگ با پزشک خود صحبت کنند.

مردانی که سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ دارند باید با پزشک خود در مورد غربالگری در سنین پایین صحبت کنند و کسانی که بیش از 75 سال دارند باید با پزشک خود در مورد نیاز به ادامه غربالگری صحبت کنند.

آیا ارتباطی بین سلامت مردان بالای 50 سال و سلامت جنسی وجود دارد؟

چندین مطالعه علمی نشان می دهد که بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی بر توانایی مرد در انجام جنسی تأثیر می گذارد. هرچه بیماری شدیدتر باشد، اختلال نعوظ شدیدتر است. مردان بالای 50 سال که دارای مشکلات جنسی هستند، باید با پزشک خود صحبت کنند تا دریابند که آیا یک بیماری پزشکی باعث ایجاد این مشکلات شده است.


بیشتر بخوانید: آموزش نه گفتن به کودکان


آیا برای مردان آفریقایی-آمریکایی بالای 50 سال، دستورالعمل های مربوط به سبک زندگی سالم وجود دارد؟

مردان آفریقایی-آمریکایی بیشتر از مردان نژادهای دیگر به بیماری های خاص و در سنین پایین تر مبتلا می شوند. برخی از نمونه ها شامل چاقی، فشار خون بالا، بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت، سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ است. مردان آفریقایی-آمریکایی برای داشتن سلامتی هرچه بیشتر پس از 50 سالگی باید زود با پزشک خود در مورد غربالگری های سلامتی و پیشگیری از بیماری صحبت کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =

مشاهده بیشتر