0

راهکارهای خلاص شدن از آلرژی های پوستی

راهکارهای خلاص شدن از آلرژی های پوستی

در این پست از مجله سلامت جیران قصد داریم به معرفی راهکارهای خلاص شدن از آلرژی های پوستی بپردازیم. سیستم ایمنی بدن مجهز به مبارزه با انواع باکتری ها و ویروس ها است. اگر سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد نشان دهنده انواع مختلف حساسیت های پوستی مانند پوسته پوسته شدن پوست ، تورم ، خارش ، قرمزی و ترک خوردگی و خشکی پوست است. داروهای خانگی مختلفی برای حساسیت پوستی وجود دارد که می تواند از پوست در برابر بثورات و عفونت های پوستی محافظت کند.

خارش پوست می تواند ناشی از گرد و غبار و آلودگی محیط باشد. اگر حساسیت های پوستی به موقع درمان نشوند ، مشکلات سلامتی بیشتری مانند تب ، تورم ، آسم و غیره شکل می گیرد. واکنش های آلرژیک می تواند به دلیل مواد شیمیایی مانند صابون معطر ، عطر ، پشم ، گیاهان و غیره ایجاد شود. تمایل به قرمزی ، تورم و خارش پوست دارد.

حساسیت پوستی چیست؟

حساسیت پوستی واکنش سیستم ایمنی بدن به تهدیدی است که معمولاً برای بدن شما مضر نیست. علائم ممکن است بسته به نوع پوست متفاوت باشد. انواع مختلفی از حساسیت های پوستی با الگوهای متفاوت وجود دارد.

علائم و نشانه ها

برخی از علائم زیر وجود دارد:

  • پوست خشن و پوسته پوسته
  • کهیر ، لکه های قرمز
  • خونریزی از شکاف های پوست شروع می شود

موارد پیشنهادی


چند راه حل سریع موثر برای حساسیت پوستی

علل شایع آلرژی های پوستی استرس ، گزش حشرات و عفونت های پوستی مانند اگزما ، کهیر و پسوریازیس است. این مشکلات پوستی با داروهای خانگی طبیعی مانند:

حمام های بلغور جو دوسر

اینها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که می توانند مشکل خارش ، زبری پوست را کاهش داده و سوزش پوست را کاهش دهند. بلغور جو دوسر کلوئیدی به شکل کرم ، پودر و لوسیون نیز موجود است. همچنین می توانید پودر جو دوسر را با آب مخلوط کنید تا پوست خشک و ملتهب شما تسکین یابد.

سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی زخم شناخته می شود. خاصیت ضد تحریک آن به مرطوب کردن پوست و کاهش خارش کمک می کند. فایده اصلی سرکه سیب تسکین بثورات پوستی و بسیاری دیگر از عفونت های پوستی است.

لباس های نخی

ترجیح می دهید لباس های پنبه ای بپوشید که در محیط های گرم و رطوبت راحتی بیشتری ایجاد می کنند. از لباسهای گشاد که دارای پوست خارش دار و حساس هستند استفاده کنید.

گیاهان دارویی

گیاهان و گیاهان دارویی به راحتی در طبیعت موجود هستند و به درمان بیماری های مختلف پوستی کمک می کنند. گیاهانی مانند ریحان ، چریش ، گشنیز ، گل همیشه بهار و غیره برای کنترل آلرژی های پوستی بسیار مثر هستند زیرا دارای خواص ضد تحریک کننده و ضد باکتریایی است.

روغن زیتون

روغن زیتون به تامین رطوبت خوب بدن کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد. برای درمان حساسیت های پوستی به عنوان روغن زیتون بکر غنی از ویتامین E مفید است

ویتامین دی

محققان معتقدند ویتامین D اختلالات پوستی را بهبود می بخشد و نقش مهمی در واکنش های آلرژیک ایفا می کند. جوش شیرین یکی دیگر از داروهای خانگی است که برای عفونت های پوستی بسیار مفید است. خاصیت ضد التهابی دارد و مقدار PH پوست را متعادل می کند.

کیسه یخ

کیسه یخ برای اعمال نیش پشه و قرمزی پوست مفید است. یک بسته سرد به از بین بردن سوزش بیشتر روی خارش پوست کمک می کند.

این داروهای خانگی فوق برای حساسیت پوستی می تواند برای هرکسی که می خواهد پوست خود را به طور طبیعی درمان کند بسیار مفید باشد. برای بهبود بهتر ، می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

مشاهده بیشتر