0

رازهای سلامتی برای زنان بالای 50 سال

رازهای سلامتی برای زنان بالای 50 سال

رازهای سلامتی برای زنان بالای 50 سال

رازهای سلامتی برای زنان بالای 50 سال را از مجله سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید.

این بیماری قلبی است – نه سرطان پستان – که زنان باید نگران آن باشند

رازهای سلامتی برای زنان بالای 50 سال -سلامت قلب

طبق گفته انجمن قلب آمریکا ، بیشتر زنان از سرطان پستان ترس دارند اما بیماری قلبی در واقع قاتل شماره 1 زنان است و هر ساله از هر سه نفر یک نفر منجر به مرگ می شود. خطرات سلامت قلب زنان بعد از یائسگی افزایش می یابد، با این حال فقط یک از هر پنج زن آمریکایی معتقدند که بیماری قلبی بزرگترین تهدید برای سلامتی او است.

حمله های قلبی در تلویزیون کاملاً متفاوت به نظر می رسند

پیشگیری از حملات قلبی

یک مرد سینه خود را گرفته و به زمین می افتد – همه این نوع حمله قلبی را در تلویزیون و فیلم ها دیده اند اما این چیزی نیست که در زنان به نظر می رسد یا احساس می شود. طبق گفته انجمن قلب آمریکا ، رایج ترین علامت حمله قلبی در خانم ها درد قفسه سینه یا ناراحتی است اما احتمالاً آنها دچار تنگی نفس ، حالت تهوع ، استفراغ و درد کمر یا فک می شوند. در اینجا چند روش دیگر وجود دارد که بیماری قلبی در زنان متفاوت است.

اگر پزشک شما نیز زن باشد ، احتمال اینکه از حمله قلبی جان سالم به در ببرید ، بیشتر است

بهترین پزشک قلب زنان
مطالعه ای در مورد نزدیک به 582000 حمله قلبی طی 19 سال نشان داد که زنان در هنگام معالجه زنان در اورژانس میزان بقا significantly آنها به میزان قابل توجهی بالاتر است. این یافته ها در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است. ست کارنااهان ، استادیار استراتژی در دانشکده بازرگانی اولین دانشگاه واشنگتن در می گوید: “شما متخصصانی بسیار آموزش دیده با زندگی یا مرگ در خط دارید اما به نظر می رسد که تطابق جنسیتی بین پزشک و بیمار بسیار مهم است.”

اکنون با ورزش می توانید خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید

ارتباط ورزش و جلوگیری از زوال عقل
آن را جابجا کنید یا از دست بدهید ، به معنای واقعی کلمه. این پیام اصلی مطالعه در مغز و اعصاب است که نشان داد زنانی که از نظر جسمی در میانسالی متناسب هستند تقریباً 90 درصد کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار می گیرند ، در مقایسه با زنانی که در حد متوسط ​​هستند. هلنا هوردر ، دکترای دکترای دانشگاه گوتنبرگ سوئد ، در یک خبرنامه می گوید: “این یافته ها هیجان انگیز است زیرا ممکن است بهبود آمادگی جسمی قلبی عروقی افراد در میانسالی به تأخیر بیفتد یا حتی از ابتلا به آنها جلوگیری کند.” اما وی هشدار می دهد ، “این مطالعه علت و معلولی را بین تناسب قلبی عروقی و زوال عقل نشان نمی دهد ، بلکه فقط یک ارتباط را نشان می دهد. تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا بهبود تناسب اندام می تواند تأثیر مثبتی بر خطر ابتلا به زوال عقل داشته باشد یا خیر و همچنین بررسی اینکه چه زمان در طول زندگی سطح تناسب اندام بسیار مهم است یا خیر. ”


موارد پیشنهادی


افراد صبح خیز ممکن است کمتر به سرطان پستان مبتلا شوند

صبح خیزی زنان و سرطان پستان
آیا شما زود بیدار می شوید؟ در این صورت ، احتمال ابتلا به سرطان پستان در شما کمتر است. بر اساس تحقیق ارائه شده در کنفرانس سرطان موسسه تحقیقات سرطان در سال 2018 ، زنانی که “افراد صبح” هستند کمتر در معرض خطر سرطان پستان هستند این مطالعه همچنین نشان داد که زنانی که بیشتر می خوابند احتمال ابتلا به سرطان پستان بیشتر است. ربکا ریچموند ، PhD ، یک محقق در در یک خبر انتشار برنامه اپیدمیولوژی سرطان یکپارچه سرطان انگلستان و واحد اپیدمیولوژی یکپارچه MRC در دانشگاه بریستول ، انگلستان. این 50 عادت روزمره ممکن است احتمال ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد.

شما بعد از 75 سالگی نمی توانید از طریق ماموگرافی از عهده آن برآیید

ماموگرافی - سلامت زنان بالای 50 سال
بر اساس نامه سلامت هاروارد ، اگر هنوز از سلامتی خوبی برخوردار هستید ، احتمالاً هنوز هم غربالگری می شوید. اگرچه در مورد این مسئله رفت و آمدهایی صورت گرفته است. انجمن سرطان آمریكا می گوید: “زنان باید مأموریت را به شرطی كه سلامتی آنها خوب باشد و امید به زندگی 10 سال یا بیشتر داشته باشند ، ادامه دهند.” بر اساس تحقیق ارائه شده در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی (RSNA) ، یک دلیل برای ادامه بروز نسبتاً زیاد سرطان پستان است که در این گروه سنی مشاهده می شود.

افزودن سویا به رژیم غذایی می تواند استخوان های شما را تقویت کند

سویا - سلامت استخوان های زنان
محققان از دانشگاه میسوری کلمبیا می گویند ، فقط کلسیم و ویتامین D نیستند که می توانند اسکلت شما را تقویت کنند: غذاهای کامل پایه سویا مانند توفو و شیر سویا نیز ممکن است این کار را انجام دهند.

خروپف قلب شما را سخت می گیرد

ارتباط خر و پف و سلامت قلب
بله ، خروپف شوهرتان شما را دیوانه می کند ، اما ممکن است خرخر خودتان برای تیکر شما مضر باشد. آپنه انسدادی خواب ، که با خروپف شدید ، گاز گرفتن و مکث در تنفس هنگام خواب مشخص شده است ، ممکن است منجر به مشکلات قلبی در زنان شود – و آنها می توانند زودتر از اثرات آن بر قلب مردان ظاهر شوند ، طبق یک مطالعه جدید ارائه شده در سالانه جلسه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی. همچنین یافته ها حاکی از آن است که آپنه خواب در بین خروپف ها بسیار کم تشخیص داده می شود.

HRT همه بد نیست

درمان خشکی واژن در دوران یائسگی - سلامت زنان
درمان جایگزینی هورمون (HRT) چند سال قبل از حد افتاد: نتایج حاصل از مطالعه ابتکار بهداشت زنان ایالات متحده نشان داد که HRT می تواند خطر سکته مغزی و سرطان پستان و تخمدان را افزایش دهد. دونیکا مور ، MD ، متخصص بهداشت زنان در نیوجرسی و مجری پادکست در خانم ها ، توضیح می دهد ، اگر HRT در دوزهای کم برای مدت کوتاهی استفاده شود ، می تواند به طور چشمگیری برخی علائم یائسگی را کاهش دهد. “اتاق با دکتر دونیکا. “HRT یک دارو نیست. این یک دسته کامل است ، از جمله قرص ها ، وصله ها ، کرم ها ، ژل ها ، مواد درج کننده و موارد دیگر. ” حرف او این است که برخی فرمول ها ممکن است ایمن تر و مناسب برای کاهش شکایت از یائسگی باشند. “به طور کامل نیمی از زنان با یائسگی خشکی واژن را تجربه می کنند و این بهتر نمی شود و قابل درمان است.”

شما ممکن است بیش از اکثر افراد از رژیم کم نمک بهره مند شوید

رژیم کم نمک و سلامت زنان
کاهش سدیم ممکن است فشار خون در زنان را بهتر از مردان کاهش دهد. بر اساس گزارشی در ژورنال فشار خون ، زنان همچنین ممکن است از داروهای مسدود کننده آلدوسترون ، هورمون و رگ های خونی که به طور طبیعی در خانم ها بیشتر است و با رژیم غذایی با نمک بالا بیشتر می شود ، بیشترین سود را ببرند. مراقب علائم لازم برای کاهش نمک باشید.

شما تنها کسی نیستید

بی اختیاری ادرار در زنان بالای 50 سال
میلیون ها زن نمی توانند در هنگام ورزش یا هنگام عطسه یا سرفه (بی اختیاری ادرار) این احساس (اصرار به بی اختیاری) را کنترل کنند و این خطر بعد از یائسگی افزایش می یابد. دکتر مور می گوید: “این شایع است اما طبیعی نیست و هر گونه نشت ادرار باید ارزیابی و درمان شود.”

علائم یائسگی شما می تواند یک رابطه باشد

ارتباط عاطفی در یائسگی و سلامت زنان
زنانی که توسط همسر یا شریک زندگی خود مورد آزار عاطفی قرار می گیرند ، ممکن است بیش از همتایان خود در روابط سالم تر از علائم یائسگی رنج ببرند. به طور خاص ، از هر پنج زن ، یكی در مطالعه بیش از 2،000 زن در اواسط زندگی و بالاتر ، از سوء استفاده عاطفی توسط یك همسر فعلی یا سابق خود رنج برده است. این زنان 50 درصد احتمال تعریق شبانه و 60 درصد احتمال جنسی دردناک بیشتر داشتند. کارولین گیبسون ، دکترای پزشکی ، بالینی می گوید: “داده ها نشان می دهد که تجربه خشونت خانگی و سوء استفاده عاطفی ، حمله جنسی و علائم PTSD (اختلال استرس پس از سانحه) بالینی قابل توجه است و ممکن است در طول عمر بر سلامت زنان تأثیر بگذارد.” در یک خبرنامه روانشناس تحقیقاتی وابسته به گروه روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو.


مطلب پیشنهادی: سلامت زنان با غذاهای هورمون دار


تهدید سه گانه واقعی است

سیگار کشیدن و سلامت قلب و سلامت زنان
سیگار کشیدن ، دیابت و فشار خون بالا برای قلب مضر است ، اما ممکن است برای قلب زنان حتی بدتر باشد ، تحقیقات جدید نشان می دهد. از 472000 انگلیسی 40 تا 69 ساله ، زنان بیشترین افزایش خطر حمله قلبی را تجربه کردند – هر دو جنس رنج می بردند. به طور خاص ، مردان سیگاری بیش از دو برابر خطر حمله قلبی را نسبت به مردانی که هرگز سیگار نکشیده بودند ، و زنان سیگاری بیش از سه برابر خطر حمله قلبی نسبت به افراد سیگاری نداشتند. این روند مشابه با فشار خون بالا و دیابت مشاهده شد.

موقعیت خواب شما مهم است

نحوه خوابیدن و چین و چروک صورت و سلامت زنان
موقعیت های معده و خوابیدن در کنار بدن می تواند به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک شود و بر اساس مطالعه ای در مجله زیبایی جراحی زیبایی این اثر با افزایش سن به دلیل نازک شدن طبیعی پوست بدتر می شود. بیشتر چین و چروک های خواب در پیشانی ، لب ها و گونه ها دیده می شود. اگر می توانید آن را تحمل کنید ، خوابیدن به پشت می تواند به کند شدن چین و چروک کمک کند.

زوال عقل امری مسلم نیست

زوال عقل و سلامت زنان
با توجه به ابتکار بهداشتی که اخیراً راه اندازی شده است ، مغزتان قدرتمند باشد: یک کمپین برای مغز زنان سلامتی.

آلزایمر مسئله یک زن است

آلزایمر و سلامت زنان بالای 50 سال
به گفته جیل لسر ، رئیس زنان علیه آلزایمر ، تقریباً دو سوم آمریکایی های مبتلا به آلزایمر را زنان تشکیل می دهند و بیش از 60 درصد مراقبان آلزایمر و زوال عقل را زنان تشکیل می دهند. وی می گوید: “زنان به سلامت مغز بسیار علاقه مند هستند و از سلامت مغز و مسائل مربوط به افت شناختی بسیار آگاه هستند ، اما در مورد اینکه در این مورد چه کاری باید انجام دهند بسیار گیج هستند و هنوز بسیار ترسیده اند.”

با شب های دختران همراه باشید

مهمانی های دوستانه و سلامت زنان
لسر می گوید ، داشتن ارتباط مشترک با دوستان و ارتباط با یک انجمن می تواند به جلوگیری از کاهش شناخت کمک کند. “شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می دهد مشارکت جامعه می تواند از مغز محافظت کند ، بنابراین سعی کنید فعالیت هایی مانند غذا خوردن و ورزش را با دیگران انجام دهید.”

شما واقعاً همان چیزی هستید که می خورید

رژیم غذایی خوب و سلامت زنان
لسر می گوید ، برنامه ریزی یک رژیم غذایی سالم که غنی از چربی های خوب ، سبزیجات برگ تیره ، توت و ماهی باشد ، می تواند به محافظت از پوست شما کمک کند. رژیم هایی که کربوهیدرات را محدود می کنند همچنین می توانند سلامت مغز را تقویت کنند. “مغز شما به چربی های سالم و قندها و کربوهیدرات های کمتری نیاز دارد.” با پزشک یا یک متخصص تغذیه در مورد اینکه کدام سبک غذا خوردن برای شما بهتر است صحبت کنید.

به زمان خواب بچسبید

مدت زمان خواب و سلامت زنان
بیشتر ما از دوران کودکی زمان خواب واقعی نداشته ایم ، اما دکتر مور می گوید وقت آن است که زمان دیگری را تأسیس کنیم. “داشتن خواب کافی به عنوان یک مسئله بهداشتی در زنان بعد از 50 سال بسیار کم توجه است ، و تنظیم و پایبند بودن به یک ساعت خواب منظم می تواند به شما اطمینان دهد که به اندازه کافی سیر می کنید – درست مثل زمانی که کودک بودید.” دفتر بهداشت زنان در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده توصیه می کند که زنان 50 سال به بالا حداقل هفت تا هشت ساعت در شب بخوابند.

واکسن زدن فقط برای بچه ها نیست

واکسیناسیون زنان بالای 50 سال
زنان بالای 50 سال باید سالانه واکسن آنفولانزا بزنند و در مورد واکسن های دیگر مانند واکسن های مربوط به ذات الریه و تبخال (زونا) با پزشک خود صحبت کنند. دکتر مور می گوید: “دکتر شما می تواند واکسن هایی را که بعد از 50 مورد نیاز هستید ، به شما بگوید.”

هنوز هم می توانید باردار شوید

امکان بارداری قبل از یائسگی زنان
دکتر مور می گوید ، اگر به طور رسمی وارد یائسگی نشده اید ، می توانید باردار شوید و ممکن است لازم باشد از کنترل بارداری استفاده کنید. یائسگی وقتی تشخیص داده می شود که زنی به مدت 12 ماه مستقیم پریود نشده باشد و دلیل دیگری وجود ندارد و بیشتر زنان در سن 51 سالگی یائسه می شوند.

کاهش وزن بعد از 50 سال سخت تر است

کاهش زنان بالای 50 سال
وقت آن است که کمی دقیق تر آنچه را می خورید شروع کنید – و شاید یک روز ورزش به هفته خود اضافه کنید. وقتی زنان یائسه می شوند ، متابولیسم آنها کاهش می یابد و این امر نبردی سخت برای کاهش وزن است.

شما برای تقویت قدرت عضلانی خود به پروتئین نیاز دارید

پروتئین در زنان بالای 50 سال
دلیل دیگری که متابولیسم بدن شما بعد از 50 سال کند می شود این است که توده عضلانی با افزایش سن کاهش می یابد. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا ، مصرف مقادیر مساوی پروتئین در هر سه وعده غذایی ممکن است به تقویت قدرت عضلانی در افراد بالاتر از 67 سال کمک کند.

کاردیو دیگر کافی نیست

ارتباط ورزش برای کاهش وزن و سلامت زنان
لوئیس جی آرون ، MD ، متخصص داروی چاقی با مرکز کنترل وزن جامع در پزشکی جامع ویل کرنل در شهر نیویورک ، بعد از 50 دوره تمرینات قدرتی را به رژیم تمرین خود اضافه کنید تا به کاهش وزن کمک کند. وی توضیح می دهد از آنجا که شما این توده عضلانی خود را از دست می دهید ، حفظ وزن دشوارتر است. ورزش مقاومتی می تواند به حفظ عضلات کمک کند.

سقوط یک خطر واقعی است

سلامت زنان بالای 50 سال
فقط افراد مسن نیستند که در معرض خطر سقوط و شکستگی قرار دارند: تحقیقات جدید نشان می دهد که سقوط پس از 40 سالگی بیشتر اتفاق می افتد – به ویژه در زنان. زمین خوردن خطرناک تر از آن است که شما فکر می کنید – طبق CDC ، این یکی از مهمترین دلایل بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در افراد مسن است.

شما به خوانندن نیاز خواهید داشت

پیر چشمی در زنان سن بالا
چاپ منو کوچکتر نمی شود ، بلکه چشم انداز شماست. بسیاری از بزرگسالان ، به خصوص در هنگام مطالعه و کار با کامپیوتر ، در بینایی واضح و در فواصل نزدیک دچار مشکل می شوند. به گفته انجمن بینایی سنجی آمریکا ، این مشکل می تواند از اوایل تا اواسط 40 سالگی شروع شود و با افزایش سن این مشکل بیشتر می شود. خوانندگان امروز نسبت به گذشته بسیار بیشتر مد شده اند.

ممکن است به D بیشتری نیاز داشته باشید

تامین ویتامین دی در زنان سن بالا
ویتامین D به عنوان ویتامین آفتاب شناخته می شود زیرا بدن ما آن را در پاسخ به نور خورشید تولید می کند. در سالهای اخیر ، مقادیر کم این ماده مغذی اصلی با تعداد زیادی بیماری از جمله سندرم متابولیک در زنان یائسه مرتبط است. در یک مطالعه ، 60 درصد میزان سندرم متابولیک وجود دارد – مجموعه ای از شرایط خطرناک مانند کلسترول بالا و فشار خون – در میان زنان مبتلا به کمبود ویتامین D مشاهده می شود.

برای قلب و ذهن خود بخورید

سلامت قلب و مغز و سلامت زنان
سوزان استین باوم ، DO ، مدیر پیشگیری از قلب و عروق ، سلامتی و سلامتی زنان در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک می گوید ، اگر چیزی برای قلب شما خوب است ، برای مغز شما نیز مفید است. “غذاها و عادات سالم برای قلب نیز برای مغز مفید هستند.”

تعداد شما مهم است

اهمیت قد و وزن در زنان سن بالا
دکتر استینباوم می گوید ، دانستن کلسترول ، فشار خون ، قند خون ، وزن و شاخص توده بدن (ترکیبی از قد و وزن) بسیار مهم است. وی می گوید اطمینان از اینكه این اعداد در محدوده سالم قرار دارند ، تاكید زیادی در محافظت از قلب و مغز شما خواهد داشت.

قلب شما قلب مادر شما نیست

سلامت خانوادگی و زنان زنان
فقط به این دلیل که مادر شما به بیماری قلبی مبتلا بود ، به این معنی نیست که شما نیز مبتلا خواهید شد. به همین دلیل ، دانستن تاریخچه سلامت خانواده مهم است ، دکتر استینباوم می گوید: “هرچه بیشتر از تاریخچه خود مطلع شوید ، می توانید با آن مبارزه کنید” ، “بیماری قلبی تا 80 درصد از زمان قابل پیشگیری است و هرچه زودتر پیشگیری را شروع کنیم ، مؤثرتر خواهد بود.”

مثل یک مرد ننوشید

نوشیدنی الکلی و سلامت زنان
حتی اگر می توانید ، نباید – طبق انجمن قلب آمریکا (AHA) ، زنانی که با همتایان مرد خود نوشیدنی می نوشند بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل ، سرطان های مرتبط با الکل (مانند پستان) و مشکلات قلبی هستند. ) این گروه به زنان توصیه می کند حداکثر یک نوشیدنی در روز مصرف کنند (مردان می توانند دو نوشیدنی بخورند).

سابقه بارداری شما هنوز مهم است

سابقه بارداری و سقط و سلامت زنان
اگر سابقه سقط داشته باشید یا در دوران بارداری به دیابت یا فشار خون مبتلا شده باشید ، ممکن است بعداً در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی باشید. دکتر اشتاین باوم می گوید: “خطرات قلبی شما بر اساس کل زندگی شماست.”

شما بیشتر در معرض اضطراب هستید

استرس و اضطراب در سنین بالا - زنان
متأسفانه ، اختلالات اضطرابی با افزایش سن زنان را آزار می دهد – بر اساس مطالعه ای در Brain and Behavior ، آنها در گروه های با خطر بالاتر قرار دارند. احساسات خود را با پزشک خود در میان بگذارید – و در صورت لزوم با یک متخصص بهداشت روان قرار ملاقات بگذارید.

چکاپ و آزمایشات سالانه فقط برای بچه ها نیست

اهمیت چکاپ های سالانه در زنان
برای اطمینان از اینکه کلسترول ، فشار خون ، قند خون و وزن شما در محدوده سالم است ، به طور منظم به پزشک متخصص یا مراقبت های اولیه مراجعه کنید. همچنین ، مطمئن شوید که در تمام آزمایشات و عکس های غربالگری به روز هستید. از پزشک خود در مورد این آزمایشات که علائم بیماری خاموش قلب را تشخیص می دهد ، سؤال کنید.

از مفاصل خود مراقبت کنید

ارتباط ورزش و جلوگیری از آرتروز - سلامت زنان
اگرچه ممکن است یک مؤلفه ژنتیکی در آرتروز وجود داشته باشد ، اما فرسایش مادام العمر در مفاصل شما می تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن آن شود. وزن خود را در حد نرمال نگه دارید و به طور منظم به ورزش بپردازید و یک برنامه کششی مانند یوگا داشته باشید تا مفاصل شما لکه دار شود.

این غذاهای ضد پیری را بخورید

غذاهای مهم در سلامت زنان
بعضی از غذاها باعث سلامتی شما می شوند ، برخی دیگر باعث می شوند ظاهر خوبی داشته باشید. این لیست شامل نامزدهای آشنا مانند گردو (برای مغز و قلب شما) ، هویج (برای چشم و فشار خون) ، ماهی آزاد (برای سلامتی و ظاهر شما) و موارد دیگر است.

هنوز هم ترک سیگار ارزش آن را دارد

اهمیت ترک سیگار در پیری
درست است که هرچه جوان تر شوید سیگار را ترک می کنید ، خطر مرگ ناشی از بیماری های مرتبط با سیگار کشیدن کاهش می یابد. اما در هر سنی می توانید از ترک کردن این عادت بهره مند شوید.

شما واقعاً باید آن کولونوسکوپی را برنامه ریزی کنید

غربالگری روده بزرگ و سلامت زنان
بسیاری از آمادگی این آزمایش مهم غربالگری وحشت دارند و آن را به تعویق می اندازند. در واقع ، تقریباً 30 درصد از افرادی که باید تحت غربالگری قرار بگیرند ، قرار ملاقات نمی گذارند ، گروه حمایت از سلامت مبارزه با سرطان روده بزرگ گزارش می دهد. انجمن سرطان آمریكا هم اكنون به افراد در معرض خطر سرطان روده بزرگ توصیه می كند كه از 45 سالگی و نه 50 سالگی به طور منظم غربالگری كنند. بنابراین اگر هنوز موردی نداشته اید ، امروز برنامه خود را تنظیم كنید.

به رژیم مدیترانه ای اجازه دهید

رژیم مدیترانه ای و سلامت قلب
بر اساس مطالعه ای در JAMA Network Open ، زنانی که به رژیم غذایی مدیترانه ای پایبند هستند 25 درصد کمتر در معرض خطر بیماری های قلبی هستند. رژیم های غذایی به سبک مدیترانه ای سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه ، غلات سبوس دار ، چربی های سالم و پروتئین بدون چربی هستند و هرچه زنان به این سبک غذا خوردن نزدیکتر باشند ، فواید قلب آنها بیشتر است.

به این 10 ماده غذایی اعتماد نکنید

کناره گیری از مواد غذایی مضر و سلامت زنان
شما می دانید چه چیزی باید بخورید – چربی های سالم ، غلات سبوس دار ، مقدار زیادی میوه و سبزیجات – اما آیا می دانید از چه چیزهایی باید خودداری کنید؟ غذاهایی وجود دارد که – اگر بخشی از رژیم شما باشد – می تواند سالها به ظاهر شما کمک کند. شروع با: آب نبات ، گوشت سوخته ، مشروبات الکلی و کربوهیدرات های فرآوری شده (فکر کنید نان سفید و دونات).

از کرم ضد آفتاب چشم پوشی نکنید

تاثیر ضدآفتاب و پیشگیری از پیری زنان
کمتر از 25 درصد از آسیب های خورشید به پوست شما قبل از 18 سالگی اتفاق می افتد – طبق مطالعه منتشر شده توسط انجمن آمریکایی فتوبیولوژی ، محافظت از پوست شما یک فرایند مادام العمر دارد. نویسندگان این تحقیق نتیجه گیری کردند: “یک روش آموزشی بهتر برای کاهش سرطان های پوست ، آموزش به افراد پوست نرم است که در طول زندگی خود را از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا UV بنفش محافظت کنند.”


 بیشتر بخوانید:  ترمیم خانگی آفتاب سوختگی پوست


اگر درد قفسه سینه دارید صبر نکنید تا با 115 تماس بگیرید

حملات قلبی در زنان
بر اساس مطالعه ای در مجله قلب اروپا: مراقبت حاد قلب و عروق ، زنان قبل از تماس با 115 برای درد قفسه سینه ، تقریباً 37 دقیقه بیشتر از مردان منتظر می مانند. ماتیاس مایر ، دکتر ، دکترای قلب ، قلب و عروق در بیمارستان Triemli در زوریخ ، سوئیس ، در یک خبر انتشار می گوید: “به نظر می رسد زنان در معرض حمله قلبی نسبت به مردان نسبت به علائمی هستند که نیاز به درمان فوری دارد.” “هر دقیقه مهم است که شما یک حمله قلبی داشته باشید. به دنبال ناراحتی متوسط تا شدید از جمله درد در قفسه سینه ، گلو ، گردن ، پشت ، معده یا شانه ها باشید که بیش از 15 دقیقه طول بکشد. این بیماری اغلب با حالت تهوع ، تعریق سرد ، ضعف ، تنگی نفس یا ترس همراه است.

هدف شما یا زندگی شما

زندگی هدفمند و سلامت زنان بالای 50 سال
طبق مطالعه Midlife در ایالات متحده (MIDUS) اگر با اشتیاق و هدف زندگی کنید، زندگی طولانی تر و بهتری خواهید داشت. هر آنچه را که به زندگی شما معنا می بخشد پیدا کنید – این می تواند پرورش حیوانات خانگی نیازمند ، کار برای نجات محیط زیست یا داوطلب شدن در کتابخانه باشد. فقط چیزی پیدا کنید که لذت و رضایت شما را به ارمغان بیاورد.

ممکن است به B12 بیشتری نیاز داشته باشید

ویتامین b12 و سلامت زنان
یکی از بسیاری از جنبه های ناعادلانه پیری این است که ما مواد غذایی زیادی را از مواد غذایی خود جمع نمی کنیم. بر اساس اطلاعات کلینیک کلیولند ، این امر می تواند به کمبود مواد مغذی منجر شود و از دست دادن B12 می تواند منجر به برخی مسائل جدی شود. ویتامین B12 برای تولید DNA و حفظ سلامت سلول های عصبی و خونی بسیار مهم است.

ممکن است فیبر کافی دریافت نکنید

ارتباط فیبر و سلامت زنان
زنان بالای 50 سال باید روزانه به ازای 21 گرم فیبر مصرف کنند. طبق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ، این امر نه تنها به منظم نگه داشتن شما کمک می کند ، بلکه از قلب شما محافظت می کند ، به حفظ وزن و کاهش کلسترول کمک می کند. آیا شما به اندازه کافی سیر می کنید؟

وقت آن است که کلسیم خود را دو برابر کنید

کلسیم و سلامت زنان
کلسیم به استحکام استخوان ها کمک می کند. بعد از 50 سالگی تولد 1200 میلی گرم کلسیم را دنبال کنید. در دوران یائسگی ، کاهش هورمون جنسی زنانه استروژن می تواند منجر به از دست دادن استخوان شود و شما را در برابر بیماری شکننده استخوان ، پوکی استخوان آسیب پذیر کند. اما کلسیم و یک رژیم غذایی متنوع که شامل سبزیجات برگ تیره است (برای ویتامین K و پتاسیم ، که به استخوان سازی نیز کمک می کند) می تواند محافظت کند.

ویتامین های خود را تجدید نظر کنید

اهمیت مولتی ویتامین و سلامت زنان
فولات و آهن شما بعد از یائسگی کاهش می یابد. اگر مولتی ویتامین شما حاوی مقادیر زیادی از این مواد مغذی باشد ، ممکن است بیش از حد دریافت کنید. برای اطمینان از مصرف ویتامین های مناسب سن خود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

ممکن است به اسکن استخوان نیاز داشته باشید

آزمایش تراکم استخوان - سلامت زنان
طبق کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده ، زنان بالای 50 سال با شکستگی باید آزمایش تراکم استخوان یا اسکن DEXA انجام دهند. برای راهنمایی فردی ، در هنگام بازدید سالانه با پزشک خود در مورد عوامل خطر پوکی استخوان خود صحبت کنید.

شما هنوز هم به آزمایش های PAP نیاز دارید

اهمیت تست پاپ اسمیر در زنان
برای غربالگری سرطان دهانه رحم ، هر سه سال پس از 50 سالگی به آزمایش پاپ اسمیر نیاز دارید. اگر هم آزمایش پاپ اسمیر و هم ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) دارید ، طبق کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده می توانید هر پنج سال یک بار صبر کنید. HPV ویروسی است که باعث زگیل تناسلی و چندین سرطان از جمله سرطان دهانه رحم می شود.

این واقعاً فقط آغاز کار است

دکتر مور می گوید ، مردم بیش از هر زمان دیگری زندگی می کنند – به خصوص اگر از خود مراقبت کنند. “50 سالگی آغاز پایان نیست ، نقطه شروع جدید شماست. زمان خوبی است تا شما و سلامتی خود را در بالای لیست کارهای خود قرار دهیم. ” بعدی: تمام تغییرات رژیم غذایی را در دهه مورد نیاز بدن بررسی کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =

مشاهده بیشتر