0

خواص بی نظیر انجیر برای سلامتی

خواص بی نظیر انجیر برای سلامتی

خواص بی نظیر انجیر برای سلامتی

در این پست از مجله اینترنتی جیران قصد داریم به بررسی خواص بی نظیر انجیر برای سلامتی بپردازیم.

انجیر از زمان های قدیم با سلامتی و رفاه همراه بوده است. آنها به طور نمادین با دیمتر، الهه یونانی کشاورزی و باروری مرتبط هستند و به خدای باکوس در روم باستان تقدیم می شدند.

انجیر میوه معمولی نیست، انجیر از نظر فنی مجموعه ای از گل های وارونه است که اگر به حال خود رها شود، از درون به بیرون شکوفا می شود. آنها معمولاً در مدیترانه و خاورمیانه رشد می کنند. مکان هایی که در بخش زیادی از سال گرم، آفتابی و خشک هستند.

قبل از اینکه شکر رایج شود، انجیر معمولا برای شیرین کردن دسرها استفاده می شد و احتمالاً نام “پودینگ انجیر” را شنیده اید. امروزه، وقتی مردم شروع به دوری از قندهای تصفیه شده کرده اند، بسیاری از آنها به انجیر روی می آورند تا جایگزین سالم تری ارائه دهند.

فواید سلامتی انجیر

یکی از دلایلی که بسیاری از وب‌سایت‌های تغذیه سالم، غذاهایی با انجیر را ارائه می‌کنند، این است که انجیر هوس‌های شیرین را برطرف می‌کند و در عین حال فواید مهم سلامتی زیادی را نیز ارائه می‌کند. در واقع، حتی اگر به دنبال سیر کردن یک دندان شیرین نیستید، ممکن است از افزودن انجیر به رژیم غذایی خود سود ببرید. در اینجا برخی از فواید سلامتی که می توانید با خوردن انجیر از آن لذت ببرید، آورده شده است.

کاهش فشار خون بالا

فشار خون بالا، همچنین به عنوان فشار خون بالا شناخته می شود، می تواند منجر به عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته شود. یکی از عواملی که منجر به فشار خون بالا می شود، عدم تعادل پتاسیم ناشی از مصرف زیاد سدیم و کمبود پتاسیم است.

انجیر یک غذای غنی از پتاسیم است و می تواند به اصلاح این عدم تعادل کمک کند. در همین حال، سطوح بالای فیبر در انجیر می تواند به دفع سدیم اضافی از سیستم کمک کند. پس یکی از خواص بی نظیر انجیر برای سلامتی می تواند کاهش فشار خون باشد.

بهبود هضم

مشکلات گوارشی از یبوست تا اسهال متغیر است. در هر دو انتهای طیف، افزایش مصرف فیبر می تواند کمک کننده باشد. با این حال، انجیر علاوه بر فیبر بالایی که دارد، از راه دیگری به هضم غذا کمک می کند. آنها منبع بسیار خوبی از پری بیوتیک ها هستند که سلامت کلی روده را بهبود می بخشد.

افزایش تراکم استخوان

انجیر منبع خوبی از کلسیم و پتاسیم است. این مواد معدنی می توانند با یکدیگر برای بهبود تراکم استخوان کار کنند که به نوبه خود می تواند از بیماری هایی مانند پوکی استخوان جلوگیری کند.

مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از پتاسیم، به ویژه، می تواند سلامت استخوان را بهبود بخشد و چرخش استخوان را کاهش دهد. در همین حال، کلسیم یک جزء ساختاری کلیدی استخوان ها است و افزایش دریافت کلسیم برای بهبود ساختار معدنی استخوان در کودکان و نوجوانان نشان داده شده است.

فواید تغذیه ای انجیر

یکی از مزایای اصلی انجیر این است که به طور طبیعی یک غذای بدون چربی و بدون کلسترول است. آنها همچنین منبع عالی برای موارد زیر هستند:

  • ویتامین A
  • ویتامین سی
  • کلسیم
  • اهن
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • مواد مغذی در هر وعده

یک انجیر متوسط حاوی:

  • کالری: ۳۷
  • چربی: ۰ گرم
  • کلسترول: ۰ میلی گرم
  • سدیم: ۰.۵ میلی گرم
  • کربوهیدرات: ۱۰ گرم
  • فیبر: ۱.۴۵ گرم
  • شکر: ۸ گرم
  • پروتئین: ۰ گرم

اندازه مصرف انجیر

اگرچه انجیر در حد اعتدال سالم است، مهم است که به خاطر داشته باشید که اندازه سرو یک انجیر متوسط ​​است. اگر انجیر را با مشت بخورید، قند موجود در انجیر می‌تواند به سرعت اضافه شود و بسیاری از دستور العمل‌هایی که آنلاین می‌بینید، نیاز به تعداد زیادی انجیر دارند. همیشه به مقدار انجیر موجود در غذاهایی که می خورید توجه داشته باشید و خود را محدود کنید تا مصرف کلی قند خود را پایین نگه دارید.

مضرات انجیر

انجیر دارای برخی مضرات بالقوه است. به عنوان مثال، از آنجایی که انجیر گاهی اوقات به عنوان یک درمان خانگی برای یبوست استفاده می شود، ممکن است باعث اسهال یا سایر مشکلات گوارشی شود.

انجیر همچنین نسبتاً غنی از ویتامین K است که می تواند با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد و باعث کاهش اثربخشی آنها شود.

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، باید مصرف انجیر و سایر غذاهای غنی از ویتامین K را هر روز ثابت نگه دارید تا خطر عوارض را کاهش دهید.

در نهایت، برخی از افراد ممکن است به انجیر حساسیت داشته باشند. اگر به گرده غان حساسیت دارید، ممکن است به احتمال زیاد به انجیر نیز حساسیت داشته باشید. درختان انجیر همچنین حاوی لاتکس طبیعی هستند که برخی افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند.

انجیر به دلیل اثرات ضد یبوست ممکن است باعث ناراحتی گوارشی یا اسهال شود. آنها همچنین ممکن است با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشند و برخی افراد ممکن است به آنها حساسیت داشته باشند.

طرز مصرف انجیر

انجیر را می‌توان به‌راحتی به‌عنوان میان‌وعده تازه مصرف کرد، یا نصف کرد و در سالاد یا ساندویچ ریخت تا ترد و طعم بیشتری داشته باشد. با این حال، تعدادی روش خوشمزه برای پخت انجیر به عنوان شیرین کننده نیز وجود دارد.

یکی از گزینه ها این است که انجیرها را ریز خرد کنید و آن ها را به روشی که ممکن است با کشمش مخلوط کنید، در خمیر مخلوط کنید. انجیر که به این شکل تهیه می شود، در نان، کلوچه و شیرینی بسیار عالی است.

گزینه دیگر این است که انجیرها را از طول برش دهید، با عسل و دارچین مزه دار کنید و به مدت ۴۰ دقیقه در فر تفت دهید تا یک دسر شیرین یا غذای خوشمزه درست کنید.

مربای انجیر نیز یکی از روشهای رایج مصرف ما ایرانی ها می باشد که طرز تهیه مربای انجیر بسیار آسان می باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

مشاهده بیشتر