0

جلوگیری از سرطان با کاهش وزن

جلوگیری از سرطان با کاهش وزن

جلوگیری از سرطان با کاهش وزن

هیچ رازی نیست که کاهش وزن می تواند به بهبود نگرانی های سلامتی مانند کاهش خطر حمله قلبی ، بهبود متابولیسم ، کاهش فشار خون و موارد دیگر کمک کند. اما دانشمندان می گویند سالم بودن ، خوردن غذاهای مقوی و ورزش نیز می تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان کمک کند. جلوگیری از سرطان با کاهش وزن را از بخش سلامت سایت تفریحی جیران همراه ما باشید.

جلوگیری از سرطان با کاهش وزن

در واقع، بر اساس مطالعه ای کاهش وزن می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط با چاقی کمک کند. طبق گفته موسسه ملی سرطان، این سرطان ها می توانند شامل کلیه، روده بزرگ، لوزالمعده، کیسه صفرا، کبد، پستان، تیروئید و موارد دیگر باشند.


موارد پیشنهادی


این مطالعه بر روی 4859 بزرگسال بین 45 تا 76 سال انجام شد که قبلاً هرگز به سرطان مبتلا نشده بودند. این در طی 11 سالی که در حال کاهش وزن بودند، است. یکی از دو برنامه کاهش وزن به طور تصادفی به هر یک از شرکت کنندگان در مطالعه اختصاص داده شد.

یک طرح تحت عنوان مداخله فشرده در سبک زندگی (یا ILI)، تعداد کالری روزانه را برای شرکت کننده کاهش داد. این ماده همچنین به محصولات جایگزین وعده غذایی افزوده و ورزش آنها را به حدود 175 دقیقه در هفته افزایش داد.

طرح دیگر پشتیبانی و آموزش دیابت (DSE) است. این برنامه شامل سه جلسه گروه پشتیبانی درباره رژیم، ورزش و تشویق در هر سال به مدت سه سال بود. جلسات پس از آن هر سال یک بار برگزار می شد.

پس از پیگیری 11 ساله، محققان دریافتند که حدود 14٪ از شرکت کنندگان – دقیقاً 684 نفر – مبتلا به سرطان تشخیص داده شده اند. کمتر افرادی که از برنامه کاهش وزن ILI پیروی می کنند در مقایسه با افرادی که از طرح DSE پیروی می کنند تشخیص داده می شوند. کسانی که از طرح ILI پیروی کردند ، 16 درصد احتمال ابتلا به سرطان مرتبط با چاقی را کاهش دادند.

“ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید برای ارائه چنین مشاوره ای یا ارجاع بیماران مبتلا به چاقی به برنامه های مداخله ای که به افراد کمک می کند تا وزن خود را کنترل کنند، تشویق شوند. علاوه بر این، ایجاد محیطی با دسترسی آسانتر به غذای سالم و فعالیت های بدنی پایه و اساس چاقی و پیشگیری از سرطان است.


بیشتر بخوانید: عکس های تولد آرزو افشار


نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

مشاهده بیشتر