0

توصیه های پزشکان قبل از فصل سرماخوردگی

توصیه های پزشکان قبل از فصل سرماخوردگی

توصیه های پزشکان قبل از فصل سرماخوردگی

سرماخوردگی به عنوان “عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی (AURI)” نیز شناخته می شود. این بیماری از دستگاه تنفسی فوقانی است که شامل بینی و گلو می شود. معمولاً مضر نیست ؛ اگرچه بسیار ناراحت کننده است ویروس ها در درجه اول عامل سرماخوردگی هستند. بیش از 200 ویروس در ایجاد عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی در کودکان و همچنین بزرگسالان نقش دارند. در مجله اینترنتی ،توصیه های پزشکان قبل از فصل سرماخوردگی جمع آوری شده است که پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید و فصل سرما را به سلامتی سپری نمایید.

عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی شایع ترین عفونت ویروسی در جهان است و مهمترین علت مراجعه به پزشک است. این دلیل شایع غیبت دانش آموز و کارگر در مدرسه و محل کار است. در حقیقت ، تخمین زده می شود که کودکان در مدرسه می توانند 6 تا 12 جلسه سرماخوردگی در سال داشته باشند ، در حالی که جوانان و بزرگسالان معمولاً سالانه 2 تا 4 سرماخوردگی دارند. انتظار می رود که مردم ایالات متحده آمریکا سالانه 1 میلیارد جلسه سرماخوردگی را تجربه کنند ، تقریباً 22 میلیون روز غیبت تحصیلی در سال مشاهده می شود و سقوط اقتصادی بیش از 20 میلیارد دلار در سال به دلیل عدم کار بخاطر سرماخوردگی است.

سرماخوردگی نه تنها مانع مطالعه و کار می شود بلکه سیستم دیگر بدن را نیز مختل می کند زیرا می تواند منجر به عفونت شدید گوش همراه با ترشح ، التهاب و عفونت سینوس ها و آسم شود. همچنین می تواند باعث برونشیولیت ، فارنژیت و ذات الریه در کودکان شود. هیچ درمانی برای سرماخوردگی کشف نشده است. معمولاً برای 2 تا 3 روز اغراق آمیز باقی می ماند و ظرف 10 روز به طور کامل درمان می شود. اگر ظرف 10 روز حل نشد ، مراجعه به پزشک مراقبت های اولیه ضروری است.

دلایل سردی عمومی:

همانطور که گفته شد ، ویروس ها باعث سرماخوردگی می شوند ، اما در بین آن ها ، مهمترین ویروس Rhinovirus است. این بیماری باعث سرماخوردگی در کودکان و همچنین بزرگسالان می شود. این دلیل 30 تا 50 درصد از سرماخوردگی های مربوط به بزرگسالان است. رینوویروس در بیش از 100 شکل مختلف یافت می شود. در نتیجه ، فرد برای ایجاد مصونیت در برابر آن دچار مشکل می شود. به همین دلیل است که سرماخوردگی مکررترین بیماری در بین افراد در هر سنی است.

مناطق مورد نظر همه ویروسهای مرتبط با سرماخوردگی عبارتند از: اپیتلیوم بینی و گلو ، سلولهای داخلی و خارجی پوشش داخلی هر اندام و سطوح مخاطی بینی. بنابراین ، علائم عمدتا مربوط به بینی و گلو است.

انتقال سرماخوردگی مشترک:

این ویروس ها از طریق قطرات تنفسی ، قطرات هوا و تماس دست به بینی منتقل می شوند. عطسه و سرفه بدون پوشاندن دهان و بینی با یک پارچه می تواند میکروب ها را به طور مستقیم به افراد نزدیک منتقل کند. این عمل ناآگاهانه می تواند ویروس را به هوا منتقل کرده و ناخودآگاه این بیماری را منتقل کند.

زمستان های سرد انتقال را بیشتر می کند:

توصیه های پزشکان قبل از فصل سرماخوردگی – مطالعات نشان داده است که ویروس رینوویروس در دمای سردتر سریعتر و بهتر تکثیر می شود. در حدود 33 درجه سانتیگراد در مقایسه با دمای اصلی بدن که در 37 درجه سانتیگراد ثابت می ماند مگر اینکه بدن تب کند. در طول زمستان ، دمای خارجی کاهش می یابد ، بنابراین دمای بینی نیز کاهش می یابد اما نه ریه ها. در نتیجه ، بینی بهترین بوم را برای رشد رینوویروس فراهم می کند. سلولهای اپیتلیال دستگاه تنفسی به دلیل کاهش پاسخهای ایمنی به دلیل کاهش دما در حفره بینی ، پاسخهای ایمنی قوی ضد ویروسی را در برابر رینوویروس در دمای ریه نسبت به بینی آغاز می کنند.

تغییرات رفتاری در انسانها به دلیل شبهای سرد و طولانی نیز دلیل شیوع سرماخوردگی در زمستانها بوده است. مردم ترجیح می دهند وقت خود را در خانه های راحت خود با پنجره های بسته بگذرانند. این امر انتقال ویروس ها را آسان تر می کند زیرا همه در تماس نزدیک با یکدیگر هستند و در یک محیط تنفس می کنند. بنابراین ، اگر کسی به ویروس مبتلا شود ، زمان نمی برد تا ویروس به شخص دیگری سرایت کند.


موارد پیشنهادی


تظاهرات بالینی:

سرماخوردگی از نظر بالینی به عنوان گرفتگی صدا به دلیل سرفه مداوم به دلیل گلو درد و خارش گلو ، آبریزش بینی با ترشحات شفاف که بعداً زرد یا سبز رنگ می شود ، عطسه ، تب کم دردهای بدن ، سردرد ، گوش درد نشان داده می شود. ، خستگی ، آبریزش چشم و بی اشتهایی.

افراد سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن بیشتر مستعد سرماخوردگی هستند. افراد در هر سنی مستعد ابتلا به این بیماری هستند اما نوزادان ، کودکان زیر 6 سال و بزرگترها بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند. دود سیگار همچنین می تواند احتمال ابتلا به سرماخوردگی را افزایش دهد. افرادی که در مجاورت یکدیگر زندگی می کنند نیز به راحتی می توانند به سرماخوردگی مبتلا شوند.

توصیه بهداشت پزشکان برای پیشگیری از سرماخوردگی عمومی:

  • همیشه بهتر است پیش از ایجاد هرگونه بیماری اقدامات احتیاطی را انجام دهید. سرماخوردگی هیچ واکسنی برای محافظت قبلی ندارد. اما دارای درمانی به نام واکسن آنفولانزا است. بنابراین ، انجام اقدامات محتاطانه برای جلوگیری از بیماری بسیار مهم است و باید قبل از فرا رسیدن فصل سرما همه چیز را در مورد اقدامات پیشگیرانه بدانید.
  • به گفته پزشکان مراقبت های اولیه ، مهمترین چیز رعایت بهداشت فردی است. این شامل شستن یا ضدعفونی کردن دستها پس از استفاده از سرویس بهداشتی ، قبل از هر وعده غذایی ، قبل از پخت غذا و پس از تماس با فردی است که از سرماخوردگی رنج می برد.
  • همیشه بهتر است از تماس با فردی که سرما خورده است خودداری کنید.
  • در صورت سرماخوردگی ، سعی کنید بینی یا چشم های او را لمس نکنید زیرا ویروس را به دستان شما منتقل می کند و از آنجا آن را به شخص دیگر منتقل کنید.
  • با یک پارچه یا دستمال روی آرنج عطسه یا سرفه کنید.
  • همچنین مطمئن شدن از نظافت صحیح منزل یکی دیگر از راههای جلوگیری از سرماخوردگی است.
  • تمیز کردن مناسب لازم است و تمام سطوحی که ممکن است با افراد تماس مستقیم داشته باشد باید با مواد ضدعفونی کننده تمیز شوند.
  • والدین باید با فرزندان خود بر استفاده مکرر از ژل های ضدعفونی کننده دست تأکید کنند و خود آنها باید به طور منظم از آن استفاده کنند ، به ویژه در مکان های عمومی.
  • افراد باید به اندازه کافی بخوابند ،
  • غذاهای سالم بخورند ، به ویژه غذاهایی که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.
  • باید از کشیدن سیگار اجتناب کرد زیرا باعث تخریب پوشش مژه ها می شود.
  • سلولهای اپیتلیال دستگاه تنفسی ورزش روزانه در هوای تازه می تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند.
  • از پروبیوتیک ها استفاده کنید زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.
  • روی و ویتامین C نیز می توانند به جلوگیری از آن کمک کنند.

فرد بدون توجه به سن می تواند دچار سرماخوردگی شود. بنابراین ، مردم باید از این بیماری و پیشگیری از آن آگاه باشند.

برای بهبود سلامت خود ، با پست های متنوع ما در مجله سلامت جیران همراه باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 16 =

مشاهده بیشتر