0

بهترین مواد غذایی برای سلامتی

بهترین مواد غذایی برای سلامتی - آب

بهترین مواد غذایی برای سلامتی

سلامتی حالتی از سلامت جسمی ، روحی و اجتماعی است که در آن بیماری و ناتوانی وجود ندارد. در طول زمان از تعاریف مختلفی برای اهداف مختلف استفاده شده است. سلامتی می تواند با بها دادن به فعالیتهای سالم، مانند ورزشهای منظم بدنی و کاهش یا اجتناب از فعالیتهای ناسالم ، مانند سیگار کشیدن یا استرس بیش از حد، ارتقا یابد. با مجله سلامت سایت تفریحی جیران همراه باشید تا با بهترین مواد غذایی برای سلامتی آشنا شوید.

1. آب

بهترین مواد غذایی برای سلامتی - آب

روزانه 8 تا 12 فنجان آب بنوشید.

2. سبزیجات سبز تیره

حداقل سه تا چهار بار در هفته از سبزیجات سبز تیره استفاده کنید. گزینه های خوب شامل کلم بروکلی ، فلفل ، جوانه بروسل و سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ و اسفناج است.


موارد پیشنهادی


3. غلات کامل

غلات کامل را روزانه حداقل دو یا سه بار بخورید. به دنبال آرد گندم کامل ، چاودار ، بلغور جو دوسر ، جو ، آمارانت ، کینوا یا چند دانه بگردید. منبع خوب فیبر در هر وعده 3 تا 4 گرم فیبر دارد. یک منبع عالی دارای 5 گرم یا بیشتر فیبر در هر وعده است.

4. لوبیا و عدس

بهترین مواد غذایی برای سلامتی - عدس و لوبیا

سعی کنید حداقل یک بار در هفته یک وعده غذایی حاوی لوبیا بخورید. سعی کنید حبوبات، از جمله لوبیا و عدس را به سوپ، خورش، کاسرو، سالاد و آبغوره اضافه کنید یا آنها را ساده بخورید.

5. ماهی

بهترین مواد غذایی برای سلامتی - ماهی

سعی کنید هفته ای دو تا سه وعده ماهی بخورید. یک وعده شامل 3 تا 4 اونس ماهی پخته است. گزینه های خوب عبارتند از: ماهی قزل آلا ، شاه ماهی ، ماهی آبی ، ساردین و ماهی تن.

6. توت

بهترین مواد غذایی برای سلامتی- توت

هر روز دو تا چهار وعده میوه در رژیم غذایی خود بگنجانید. سعی کنید توت هایی مانند تمشک ، بلوبری ، توت سیاه و توت فرنگی بخورید.

7. کدو زمستانی

از کدو تنبل و کدو حلوایی و همچنین سایر سبزیجات با رنگ نارنجی تیره و سبز رنگی مانند سیب زمینی شیرین، طالبی و انبه استفاده کنید.

8. سویا

25 گرم پروتئین سویا در روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم چربی برای کمک به کاهش سطح کلسترول توصیه می شود. توفو ، شیر سویا ، دانه سویا اِدامام (دانه سویا سبز)، تمپه و پروتئین گیاهی دارای بافت (TVP) را امتحان کنید.

9. بذر کتان ، آجیل و دانه ها

هر روز 1 تا 2 قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده یا سایر دانه ها به غذا اضافه کنید یا مقدار متوسطی از آجیل ها – 1/4 فنجان – را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.


بیشتر بخوانید: نکات کلیدی حفاظت محیط زیست


10. ماست ارگانیک

بهترین مواد غذایی برای سلامتی - ماهی

زنان و مردان بین 19 تا 50 سال به 1000 میلی گرم کلسیم در روز و در صورت 50 سال یا بیشتر به 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. روزانه سه تا چهار بار از غذاهای غنی از کلسیم مانند لبنیات بدون چربی یا کم چربی استفاده کنید. گزینه های ارگانیک را وارد کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =

مشاهده بیشتر